Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvilken klubb?

Elin

over 19 år siden

Elin

Hei!
Tok GK for et par dager siden og skal nå melde meg inn i en klubb. Bor i Akershus/Østfold og lurer på tips på hvilken klubb det er hyggelig sosialt og samtidig fint å spille?

Takk
Elin

Rune

over 19 år siden

Rune

Hei, er fersk i gamet selv, og meldte meg inn i Østmarka GK i Enebakk.
Er fornøyd med det valget :-)
Hyggelige folk og fin bane..

leif

over 19 år siden

leif

askim gk er en utrolig fin treningsbane med hyggelig folk;)

Hei

over 19 år siden

Hei

Alle andre baner enn Mikagard er verd pengene;)

Elin

over 19 år siden

Elin

Hvorfor er ikke Miklagard et alternativ?
Har sjekket ut bl.a Drøbak og Østmarka, virker som hyggelige klubber

Konrad

over 19 år siden

Konrad

Krokhol GK er også en trivelig klubb.

Ernst

over 19 år siden

Ernst

Hei Elin! Pass opp for anbefalinger om Krokhol. Det er en elendig bane, samtidig ikke spesielt trivelig!! Har hørt mye godt om Evje. Ellers er Oppegård veldig trivelig. Lykke til!

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Elin. Hør på Konrad og ikke på Ernst. Krokhol er en utmerket, om noe spesiell, bane som ikke blir kjedelig selv om du spiller den ofte. Og det er viktig når du skal velge hjemmeklubb. Dessuten pen natur og hyggelig, uformelt miljø. Billig er den også.

Men hvis du bor i grensetraktene mellom Akershus og Østfold er det sikkert flere baner som ligger nærmere. Det lureste hadde kanskje vært å spille noen runder på de banene som ligger innenfor rimelig reiseavstand før du velger.

74

over 19 år siden

74

Hakadal GK:
-Rimlig medlemsskap
-Topp bane, med meget gode forhold
-Godt miljø
-Nære Oslo

Front

over 19 år siden

Front

Elin, anbefaler deg å finlese denne tråden før du eventuelt legger igjen penger på Østmarka.

http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=36857#37437

ShortSwing

over 19 år siden

ShortSwing

Akershus/Østfold ... det spørs jo litt hvor lenge du kan vente. Son er i ferd med å realisere sine byggeplaner. Kan være verdt å sjekke ut. Jeg ville uansett valgt den banen som ligger nærmest der du bor.

Konrad

over 19 år siden

Konrad

Ernst: Tsk, tsk, tsk!

Elin,
banen er ikke designet for folk som driver med muskelgolf og er kjent for sitt gode og uformelle miljø. Krokhol har også en meget aktiv damegruppe, så om du også er opptatt av det sosiale aspektet med golf bør du absolutt vurdere klubben.

Selv er jeg medlem av Larvik som på mange måter er den rake motsetning av Krokhol. Mens Larvik er relativt lang og nokså flat i et åpent og noe forblåst landskap, ligger Krokhol i et kupert skogsterreng med mye dyreliv. Når jeg er i Oslo spiller jeg gjerne på Krokhol, og koser meg like mye der som jeg gjør når jeg spiller hjemme i Larvik.

Jada

over 19 år siden

Jada

Mørk GK er også et bra alternativ (avhengig av hvor du bor selvfølgelig). I tillegg til 18-hullsbanen har de en 9-hullsbane som passer fint for nybegynnere. Det er mulig å bli medlem kun på denne banen - koster 3700 i året (ikke aksje). Du kan sikkert få prøvespille den før du eventuelt melder deg inn. Sjekk www.morkgolf.no

Åge

over 19 år siden

Åge

Hei Elin.
Jeg vet ikke om du har meldt deg inn i en klubb enda, men vil komme med et par råd.
1) Unngå Askim. Elendig bane!
2) Unngå Krokhol, dårlig bane, men bedre enn den var før.
Forsøk å lei spillerett i begynnelsen, og så vet du bedre hva du går til. Miklagard er en svært god bane, men den er kostbar. Losby er veldig bra, og det er også Haga. Av de rimeligere banene, så kan Mørk være et godt alternativ

Torturisten

over 19 år siden

Torturisten

Ser mange gode forslag (og andre mindre gode). Ski GK ("Smerta") er et glimrende alternativ når det gjelder Akershus øst. Sosialt, ikke dyrt å melde seg inn, mulighet for greenfee medlemskap (900 kr i året) der du da betaler greenfee når du spiller (- 50 kr på full pris) Kr. 200/250?, hyggelige/ gode proer og til slutt en bane det er lov være nybegynner. Det er en 9 hulls bane.

Edorf

over 19 år siden

Edorf

Anbefaler Solum. Ikke fordi banen er så jævlig bra for det er den ikke. Men for 690 kroner får du også en greenfee billett og banen er hyggelig nok å spille på en gang i blant. Så kan du (som jeg har gjort) sjekke ut endel andre baner og etterhvert leie deg en spillerett et sted som du liker og synes du får nok igjen for pengene.
For all del; kjøp ikke aksje før du er 100 % sikker på at du virkelig kommer til å ville spille der år etter år. Golfaksjemarkedet må jo være noe av det minst velfungerende aksjemarkedet som finnes. Ihvertfall det med lavest avkastning!

leif

over 19 år siden

leif

askim er da ikke dårlig!!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her