Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvor er alle golfspillerene?

Undrende

over 19 år siden

Undrende

Hva skjer med golfspillerene? I år er det ledig kapasitet på alle banene på Østlandet. i fjor var det vanskeligere å få spilletid for ikke å glemme to - fire år siden.

Betyr dette at Norge har gått i svenskefella, og bygd for mange baner innenfor ett lite geografisk område. (10 mil rundt Oslo sentrum) Kan vi vente to - tre anleggskonkurser også i år? Jeg har overraskende opplevd god plass på ett par av de store "gamle" gode banene i Akershus både på kveldstid og i helgene i godværsperioden.
Hører at det samme oppleves på andre baner litt lengre utenfor hovedstanden.

Så vidt jeg vet er det ikke færre spillere i år enn for to år siden. Spiller vi like mange runder i uka som før eller. Ferien står for tur og vil vi nærmest få folketomme baner - eller ?????

Uansett betyr det røde regnskapstall i alt for mange golfklubber også i år. Kanskje ngf må inn på banen og regulere utbygginga slik at vi kan beholde driftssikre anlegg rundt i landet istedet for å bygge i enhver kommune.

Lei

over 19 år siden

Lei

Mange er vel drit lei av å bruke 5 timer på en runde.
Det er i allefall grunnen til at jeg ikke gidder mer

Fart

over 19 år siden

Fart

Enig! Jeg er også lei av å stresse rundt på 5 timer. En golfrunde burde nytes med barnevognen og bikkja i bånd, og kanskje i en hyggelig 6-er flight! Kanskje vi skulle mobilisere NGF til å endre denne utingen med "fart på banen", golf tar sin tid.

Lei - jeg er helt enig med deg - det er stresset rundt golfen som gjør at flere baner er tomme. Flere med oss vil ikke komme tilbake til golfen før man skjønner at en runde skal ta 6-7 timer på en hverdag.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Har du hørt om fotball VM? Etter at VM startet er det merkbart mindre folk ute hvis det er en kul kamp på tv.

I tillegg har jeg forstått det slik at mange baner i Oslo området har slitt med forholdene i første del av sesongen.

Samlet er nok dette med på å trekke ned antall greenfee spillere.

anonym

over 19 år siden

anonym

Håper de bygger baner for raske spillere. Tipper det hadde blitt kjempesuksess.
Potensielle medlemmer må vise at de spiller kjapt, og de som viser seg å være trege blir utvist. Obligatorisk oppspill.

Finansiering av slikt er ikke akkurat lett å få til, men gjett om jeg skulle meldt meg på.

3 timer, maks 3 timer 15 minutter bør alle klare spille en hvilken som helst bane.

Da jeg var høy Hcp'er gikk jeg fort, men slo flere slag, bruker ikke mye mindre tid nå med mye lavere Hcp, handler om effektivitet, se det som trim, ikke loffing i naturen, da får de heller ta en tur i skogen.

Alle tar ansvar for egen ball og eget spill, drit i rekkefølgen på slag. Er jo bare å gå til ballen og slå den mot hullet. Fatter ikke at det skal være så vanskelig. Lete litt, så droppe ny ball og spille videre. Er jo bare en spasertur i parken eller skogen.

Folk tar dette altfor seriøst, særlig de med høyt Hcp.

Anonym2

over 19 år siden

Anonym2

Sikkert hyggelig å spille med deg...

704

over 19 år siden

704

Tror det hadde vært kjempehyggelig å spille med Anonym, jeg. En person av min natur. Når jeg går alene og det er tomt på banen bruker jeg som regel fra 1t 45m (litt kortere baner) til 2t 20min (normale 18-hullere). Hvis alle spiller sitt eget spill ser jeg ingen grunn til at det skal ta mye mer enn 3-3,5 time med 4-baller. Og da har man til og med god tid til å prate litt :o)

704

over 19 år siden

704

For øvrig er jeg en av dem som har vært litt mindre ute de siste par ukene pga fotball-vm. Og det er sikkert mange som meg (som Simen sier).

Jeg har også kamerater som ikke gidder betale full greenfee pga dårlgie forhold. Så han har jammen rett i det også.

97

over 19 år siden

97

Syns skriften på rangeballene på St. Andrews sier sitt jeg...3:57. Og det er makstid for en firer.
Vi var tre mann som gikk de siste 9 (av 27 hull) på Malahide i fjor på 1.18. Henholdsvis 3, 3 og 4 over par. Og dette er en klassisk "Members Club" (les; ærverdige medlemmer over 70 år med el.tralle...)

anonym

over 19 år siden

anonym

anonym2.
Det er sinnsykt underholdende og trivelig å spille med meg;)

Hvor har du lært at å være effektiv er synonymt med å være utrivelig?

Om du ser de tallene jeg nevnte er det goood tid, jeg går alene og spiller på to baller over 18 hull på 2 timer, en av norges lengste baner til og med....

Det er jo bare å gå og slå, men se på spillere som soser og endrer knapt tempo under runden. Da mener jeg temposkift etter man har slått, da skal man GÅ ikke luntre.....

maks aldersgrense på min bane blir 60, og maks tid 3 timer 15 minutter. 3 gule kort så er det rødt og vekk med dem :)
Det er drømmebanen sin det

@lle Fugler

over 19 år siden

@lle Fugler

Hvis tiden det tar å spille 18 hull er et problem.....hm..... trodde det fantes flere 6 hull og 9 hulls baner. De tar ikke så lang tid!!!!!
Noen er imot hcp systemet og teller kun slag, da er det vel det samme om de spiller en 18 hulls eller bare en runde på en 6 hulls......
Har hørt rykter om at 9 hull kan gåes på halve tiden av en 18 hulls.....hehe.....

onyman

over 19 år siden

onyman

Så noen er så lei av sakte spill og lange rundetider at de har sluttet spille golf, men har likevel tid til å utbrodere dette på alle tilgjengelige golf-forum...?

Nei, problemet er at veksten av nye spillere de siste 2-3 årene har vært lavere enn det utbyggerne av nye baner har forutsatt.

Men nå er det heldigvis slutt på at folk lar seg lure til å spytte inn aksjekapital i disse nye prosjektene. Nå vil tapene komme på investorene som likevel skal presse gjennom nye prosjekter.. og at de ønsker å kaste penger ut av vinduet får være deres problem (ref Gardermoen og Holtsmark)

Ben Johnson (704)

over 19 år siden

Ben Johnson (704)

Slå Løp som bare F..... Kast fra deg utsyret, slå fort som F....
Løp igjen,husk å ta frem putter`n før du kaster fra deg utstyret på ny for gudskyld ikke sikt alle putter på under 2 meter er given.
For oss litt normale tar en runde fra 3 til 3,5 timer. og vi huller ut hver gang.
Golf er en sosial sport(hobby) det er grunn til at du går i flight`er med 2 til 4 spillere.
Vi booker tid på baner og følger køen eller noe sånt.
jeg ville likt å se deg spille Nøtterøy på 1time 45 min. og ha tellende scoer.
Mvh
Carl Lewis

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her