Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sør-Afrika

Per Joar Sandvik

over 21 år siden

Per Joar Sandvik

Hei, vi er fire "gutter" som har tenkt å dra til Sør-Afrika på golftur neste vinter. Er det noen som har erfaringer og tips om en slik tur, lønner det seg å bestille flybilletter allerede nå og hva med leiligheter? Er det noen baner som anbefales o.s.v.

Mvh Per Joar Sandvik

Dag T. Andersen

over 21 år siden

Dag T. Andersen

Fatter og mutter har vinteremigrert de kalde kroppene sine til George, midt i mellom Cape Town og Port Elisabeth, denne vinteren og spiller en del golf der nede.
Har masse tips allerede. De fleste banene i omegn er faktisk å anbefale, og prisnivået er som dere sikket vet lavt.
Rett i nærheten av der Ernie Els bor da han er hjemme.
Presidents Cup(Verden -Europa vs. USA) Spilles der om kort tid.

George skal vistnok bli internasjonal flyplass snart, er innenriks p.t.

Tror ikke det lønner seg å bestille tur allerede da prisene svinger!
Lufthansa er et godt tips, mange ruter og muligheter.

Smarte websider:

http://www.iafrica.com/
http://www.gardenroute.com/

Gunnar

over 21 år siden

Gunnar

Hei -

Jobber selv i reiselivsbransjen (for reisebyråkjeden Ticket) så jeg foreslår du følger nøye med i tiden fremover om det dukker opp evt kampanjer hos noen av flyselskapene.

Det er ikke sånn med rutefly (som tilfellet er med charterpakker) at det like før avreise plutselig pøses ut med billigbilletter for å fylle flyene. For rutefly er det som regel slik at de billige billettene går unna først, og det blir dyrere og dyrere jo nærmere avreise.

Så mitt tips er enten å følge med på annonser i de store avisene og evt. flyselskapenes egne nettsteder (men ofte en tidkrevende prosess) - eller ringe/besøke et reisebyrå for å sjekke (reisebyråene sitter med den hele oversikten over tilbudet til alle flyselskapene).

Nettsus

over 21 år siden

Nettsus

Hei
Var i Cape Town-området i månedskiftet nov./des. i fjor.
Hvis dere skal til Cape-Town ville jeg anbefalt å prøve å reise f.eks via London og ta direktefly. KLM fra Amsterdam mellomlandet i Johannesburg. 3 laaaange timer ekstra.
Skal dere bo noen dager i Cape-Town kan jeg anbefale denne websiden i forhold til overnatting. http://www.villageandlife.com. Rimelig leiligheter dersom dere er 4 som deler. God standard. Golf:
Mowbray og Rondebosch to baner som ligger ganske sentralt i forhold til Cape Town sentrum (10 min med bil). Ok baner, men spesielt Rondebosch plaget av mye støy fra motorveier rundt banen.
Clovelly nydelig bane 20-30 min syd/øst for sentrum. Flere steder å bo rundt denne.
Stellenbosch GC ligger i vin-distriktet 30/40 min nord for CT. Kjempefin parkbane og relativt lettspilt hvis du er vant med Meland o.l.
Erinvale kupert, variert og flott bane nær Somerset West 40 min øst for Cape Town. Mange muligheter for rimelig overnatting og ikke minst steder med vanvittig god mat og drikke både i Somerset West og Gordons Bay litt lenger øst. Litt mer live og røre i Gordons Bay på kveldstid. God tur.

Frode Ander

over 21 år siden

Frode Ander

Nesten uansett hvor i SA dere drar vil dere finne billig overnatting, mat, vin og fantastiske golfbaner.
Jeg har vært i Cape Town og George området de tre siste vintrene. Er Golfen viktigest vil jeg anbefale George. Her er det superbaner som Fancourt, George GC, Sparrebosch (vilt vakket bane), Mossel Bay osv.
Vil anbefale Winton House, liten gjestegård nesten inne på Fancourt området. Gangavstand til The Links og Bramble Hill. (Begge er deler av Fancourt). Hils Leon på Winton house dersom dere havner der. Han er kjøkkensjef og spiller på senior touren. Han blir gjerne med på noen runder..
Er shopping og andre aktiviteter viktig bør dere dra til Cape. Her har andre nevt mange gode baner. Helt enig i at Clovelly er topp, prøv også Milnerton. Ligger ved sjøen like utenfor CT. Å bo i Cape Town kan gjøres meget billig. Vil anbefale Castle Estates leiligheter i Table View, ca 15 min med bil fra sentrum.
Vil du har adresser etc, blandt annet til et lite reisebyrå i SA som har fixet det meste for oss så kan du sende meg en mail på frod-and(at)online(dot)no

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her