Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Stol på proen din

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Tror det er på tide at det skilles mellom kjøp i proshop, og kjøp av pro. Salget i proshop er ikke det samme som at proen hjelper til med å finne riktig utstyr, det er mange shoper som drives uten pro.
Spesielt ille blir det når bane eier også driver proshopen, da blir det bare snakk om salg uten tanke på hva som passer.
Har sett stygge eksempler på dette på min hjemmeklubb, det er til meg de kommer med problemene. For eksempel, utlevert damesett, sammensatt av tre ulike sett, to ulike flex, og tre ulike grep. Dette utlevert som ett sett"bedre enn det du hadde før". Eller en mann, middelhcp, kjøper en 5 wood , utleveres en wood med L. flex. Ved reklamasjon blir han tilbudt tilgodelapp.
Disse tilfellene har ikke noe med proen å gjøre, da denne ikke styrer shopen. Dette er ett utslag av lavkostkonseptet som eieren driver. Vil tro at eier av proshop ville tjene på å benytte seg mere av proen i forbindelse med salg av utstyr. Kunne proen anbefale utstyr, uavhengig av eierinteresser, fikk vi objektive råd.
I de tilfellene at proen eier og driver shopen, velger jeg å tro at de har så meget faglig integritet at de anbefaler det som er best for kunden. Dette handler om en lengre tids tillitsforhold mellom pro og spiller, og begge er avhengig av hverandre.
Der hvor proen ikke driver shopen, velger jeg å tro at proen ser mest til spillernes behov, ikke shopeier. Dette er i alle fall den erfaringen jeg har.
Konklusjonen min blir derfor entydig, stol på proen din i valg av utstyr, tror de vil anbefale det du trenger uavhengig av eieriteresser.
Jeg tror også at alle i Norsk golf vil ha en vinn-vinn situasjon her. Stoler spillerne på oss i bransjen, kan vi tilby bedre priser, og alle tjener på dette.

Hmmm

over 19 år siden

Hmmm

Stole på en pro/selger med 24,9 i hcp?

Sikkert hørt det før Børje? Spiller du ikke golf, eller er du skadet?

perry

over 19 år siden

perry

Nå kjenner vel de fleste historien til at Børje har hcp. som han har. Så vær litt forsiktig neste gang du uttaler deg Hmmm.

H

over 19 år siden

H

Ja, enig perry.
Og Børje kommer da med vettuge og balanserte innlegg så hvorfor slenge slik dritt Hmmm.

Hmmm

over 19 år siden

Hmmm

Ok. Beklager om noen føler seg støtt.
Men likevel, jeg er fri til å være skeptisk

Jammen

over 19 år siden

Jammen

Problemet er at man kan få to helt forkjellige svar fra to proer. Har opplevd det så hva da? Den ene vet har rett og den andre feil?
Er ikke lett å stole på noen da...

Nja, skeptisk..

over 19 år siden

Nja, skeptisk..

Er jo litt vanskelig å anbefale feil sett da, hvis du har litt peiling. Alle sett i prisklassen 5-7000,- er ganske så like gode å spille med. Er jo hva man liker sjøl og hva man syns er pent å se på, og hva man er fortrolig med! Spør du meg hvertfall.....

704

over 19 år siden

704

Ser bekymringen din, Jammen. Spesielt de som ikke kan så mye om golf selv kan fort bli lurt av "mindre gode" pro'er som ikke vet kundens beste. Dette gjelder for øvrig ikke bare valg av utstyr, men også svingtips.

For øvrig er jeg helt enig med det som Børje sier. Problemet er at det er en del "mindre gode" pro'er her til lands (og sikkert i alle andre land også...)

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Hmmm omtaler meg som pro/selger, og jeg må da presisere at jeg aldri har vært i nærheten av å være det. Derfor omtaler jeg heller ikke butikken min som proshop, men som golfbutikk.

Potetvirvel

over 19 år siden

Potetvirvel

hahha. Dere er morsomme. Hvis dere skal handle nytt skiutstyr så må vel ikke selgeren hete Lasse Kjus? Handler dere bare bil fra Petter Solberg? Det er forskjell på køllemaker og pro. Man trenger ikke bra handicap for å ha peil på utstyr.

Analogi til forelesere på univ? Those who can't do, teach. :) Betyr ikke at de som er flinke å lage kjafs er flinke å lære fra seg, og vice versa.

Børje har høy kompetanse på det han driver med. Slutt å spre galle som du ikke har peiling på Hmmm.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her