Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Jobb innen golf.

Jobbsøker

over 19 år siden

Jobbsøker

Etter 8 år med salg i IT bransjen er jeg på jakt etter nye utfordringer.
Har fått sansen for golf og lurer på om noen her har noe tips om mulige jobber?

Otto

over 19 år siden

Otto

Hva med greenkeeper?

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Om du har salgserfaring, så er det mange muligheter.
-Få agentur på et utstyrsmerke, og selg det inn i butikker og proshopper. Noen ledige agenturer? Mizuno er sjelden vare i Norge.
-Jobb i en proshop
-Klubbsekretær eller liknende i en golfklubb

Om du ikke er kresen:
-Plukke lakeballer
-Caddie

Eller rett og slett bli proffspiller!

Lykke til

jobb

over 19 år siden

jobb

Vet de trenger levende stumtjener på Bogstad.. Rikfolket har gått lei ikke å få et takk når de henger Armani jakkene sine på den gamle....

Anno Nym

over 19 år siden

Anno Nym

Hva kan du om golf da?
Hvor ofte spiller du og har du spilt mange baner?
Tør ikke nevne klubb nei, men er lei av Daglig Leder som ikke kan golf, nesten ikke spiller golf, ikke klarer å skaffe sponsorer, bryr seg med uvesentligheter istedet for å gjøre inngrep som gjør bane og klubb mer attraktiv.

Daglige ledere og greenkeepere bør i tillegg til å kunne økonomi/salg og greenkeeping være aktive golfspillere. Først da klarer de å få til en bane/klubb som er attraktiv.
I Sverige er denne type ledere veldig vanlige innenfor golf.
I Norge har vi veldig mange som bare er ledere pga. barns karriære og som ikke spiller selv og heller ikke har peiling. Og man finner dem opp i styret i NGF og de bestemmer en masse.

Så hvis du innehar bra økonomisk sans og skjønner golf bør det være jobb til deg.

Lykke til.

Ehhhh

over 19 år siden

Ehhhh

Golf jobber er lite lukrative, de innebærer masse arbeid og lite betaling..
Det positive er jo at du får jobbe med mange "hyggelige" mennesker, ja, noen er faktisk det.
Lykke til

Jobbsøker

over 19 år siden

Jobbsøker

Er dessverre en nybegynner innen golf, begynte å trene på driving range for 2 år siden.... Etter en liten tenkepause i fjor, ender jeg opp med GK i juni/juli. Men synes som sagt dette virker interessant.
Ender jeg opp med noen gang å jobbe med golf er det ikke for å bli rik, men heller for å kunne jobbe med noe jeg liker. Og jeg er forsåvidt helt enig i at skal man drive en golfklubb, bør man kunne noe om det i form av å kunne spille samt selv å brenne for det.
Det hjelper lite å være faglig dyktig innen ledelse/Økonomi/Markedsføring/Golfteori hvis man ikke får frem moroa i det å spille.
Mye arbeid for lite betaling er jeg forøvrig ikke ukjent med ;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her