Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Uoffisiell match Bjørnstad vs. Thorp

ManoWar

over 19 år siden

ManoWar

Sikre kilder har fortalt at under oppholdet hjemme i Norge, spilte Henrik Bjørnstad matchplay mot Marius Thorp på Evje. Landslaget for junior var å trena før VM i Japan og Aalbu hadde med seg Bjørnstad fra Team Norway. De spilte en vennskapeig match som ble mer og mer innbitt jo lenger ut de gikk!

Var en jevn og godspilt runde hvor Marius Thorp vant etter en eagle på 18. Matchen endte 1/0 til Thorp.

lol

over 19 år siden

lol

hvilke kilder...............? hva gikk de ca...... litt mer info før fisken blir god........................................ ..........

ManoWar

over 19 år siden

ManoWar

Ingen røper kildene sine!:) Thorp vant på -5 mot Bjørnstads -4

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

...for noen år siden slo jeg Henrik Bjørnstad på to hull på rad under en pro am på Losby..... cirka like interessant

Luna

over 19 år siden

Luna

ManoWar. Man spiller vel ikke slaggolf når man spiller match.
Ingen god fisk

ManoWar

over 19 år siden

ManoWar

Dere syns ikke det er morsomt nei.. Skeptiske mennesker! På det nivået der er det ingen av gutta som plukker opp ballen når den andre har vunnet.. Uansett så var det bare treningsrunde. Ikke værre enn det. Ta det som det er, men jeg syns det er artig for ung gutta! Og spesielt når VM venter på dem!!

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Utsagnet "På det nivået der er det ingen av gutta som plukker opp ballen når den andre har vunnet.." slår hull på enhver troverdighet som ManoWar måtte ha hatt. Følg med i neste Ryder Cup eller World Matchplay...

Hemmelig Nick

over 19 år siden

Hemmelig Nick

Dilter, les hva han sier først da.
det var en selskapsrunde.....

hvor trekker du parallellen melleom selskapsrunde og Ryder Cup?

når du spiller selskapsmatch, gidder du virkelig da plukke ballen for så å gå til neste tee og vente i 5 minutter før du får slå, siden det er en vanlig dag med folk foran og bak deg?

ikke jeg i hvertfall...

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Jeg tviler sterkt på at HB og MT, eller andre 'på det nivået' føler noe sterkt behov for å sette en halvmetersputt når den er gitt. Hva folk på helt andre nivåer, som er veldig opptatt av å telle Stableford-poeng uansett spilleform, gjør er selvsagt noe helt annet. Trakk inn Ryder Cup fordi det er en av de få matchturneringene som vises på TV - og som dessuten er en god representant for det nivået som disse spilerene aspirerer til.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Selvsagt kan Marius score bedre enn Henrik i en runde på hvilken som helst bane!

Men ift turneringer på 4 runder blant toppene i Uniten/Europa trenger nok Marius litt mer erfaring, det er vel derfor folk mener Henrik fortsatt er en bedre spiller enn Marius.

tobbe

over 19 år siden

tobbe

I mange av verdens største MATCH turneringer er det vanlig å spille match på totalt antall slag.

Nullen

over 19 år siden

Nullen

Trodde det kaltes Slagspill, men hva vet vel Nullen?

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Tobbe: kan du nevne en?

Ærlige Arne

over 19 år siden

Ærlige Arne

Tja, hva med denne:

www.worldgolfmatchplay/totalshotswinsitall.htm

tobbe

over 19 år siden

tobbe

Den største av de alle: US Amateurs benytter spilles som match på slag i første runde

Nullen

over 19 år siden

Nullen

Men tobbe... Er ikke det slagspill da?

tobbe

over 19 år siden

tobbe

Kall det hva du vil. Det er match hvor totalt antall slag, ikke slag per hull, teller.

Slagspill benyttes gjerne når hele feltet spiller mot hverandre. I match er det en mot en.

Nullen

over 19 år siden

Nullen

Ok. Da kaller jeg det slagspill.

Stian

over 19 år siden

Stian

Det er vel faktisk litt vesentlig om det er matchspill eller slagspill da golfreglene er litt forskjellige for disse to variantene.

Gamebreaker

over 19 år siden

Gamebreaker

Spekulasjoner er for damer og usikre unger...........

Nullen

over 19 år siden

Nullen

Den fikk du klem på gitt.

ManoWar

over 19 år siden

ManoWar

Herregud denne tråden har tatt av a! Er som jeg sier.. Bare ta det for hva det er.. Ikke værre enn det. De spilte en vennskapelig match mot hverandre, og kaldte det matchplay hvor det er helt uvensentlig om den ene fikk bogey eller par for utfallet av matchen. Totalt så vant Marius Thorp 1/0 og gikk -5, mens Bjørnstad gikk -4 totalt.

Er det noen som har gjort slik sammen med KAMERATER før?? Jeg har hvertfall det..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her