Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

KOM DERE OPP I HAKADALEN

Jølle!!!

over 19 år siden

Jølle!!!

Ja, vis dere ikke har fått det med dere enda så hør nøye etter.
Nord i nittedal kommune har det kommet en veldig god bane. Velkommen til Hakadal GK. Så langt er det bygd 9 hull, og allerede er disse i ekstrem god stand. Nye 9 i slutten av juli, og 9 til neste år;).
Er det noen her som har spilt banen og har noen meninger???
Jeg vil bare si at vi har en av norges fineste greener for tiden:D

MVH
Junior spiller på HAKADAL GOLF

Kølle

over 19 år siden

Kølle

Ok.

Tellus

over 19 år siden

Tellus

Hahahahaha! lol

Jeg har hørt fra sikre kilder att det blir lenge før dem får 18 hull i hakadal fordi dem har ikke penger for å bygge noe mer enn 9 hull.Jeg spiller heller mikla 100 ganger till full greenfe før jeg kjører to timer før å spille i hakadal og jeg leier aksje der fordi der er råe forhåld hele sesongen.Nei, banen der oppe er sikkert dritdårlig og kan ikke stille opp mot mikla.Mikla ruler!

74

over 19 år siden

74

Tellus

Nå må du gå å legge deg, det virker som du har hatt en dårlig dag, kjerringstyrt?
Og om du ikke har vært der, ikke uttal deg.

Synser

over 19 år siden

Synser

Såvidt jeg vet, har Hakadal hatt bedre forhold enn både Miklagard og Hauger så langt i år. Og de neste 9 hullene så nesten åpningsklare ut sist jeg var der.

To timer, ja.....hva er det du kjører Tellus? Tråbil? Eller bor du i Sverige?

Truls

over 19 år siden

Truls

Tellus da! Du må ikke gå og legge deg - du må VÅKNE! De siste 9 hullene er allerede bygget og ligger der klare til å bli åpnet om kort tid.
Når det gjelder kjørelengde, er omtrent like langt til til Hakadal som til Miklagard, med Sinsenkrysset som utgangspunkt. Så dette var et latterlig dårlig forsøk på å rakke ned på en bane!

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

hehe, må vel nesten smile litt :D 2 timer, var vel litt overdrevet, er vel heller maks 40 min fra sinsenkrysset til hakadal, (vis det ikke er kø). hakadal har mer enn nok penger til å bygge ferdig de 27 hullene, og de 9 neste (slik at det blir 18 hull) er ferdig bygd, og klare til spill om 4 uker ca... de 9 aller siste hullene er det heller usikkert når blir ferdig, veidekke starter å bygge de neste år, trur jeg.

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Spilte Hakadal for snaue to uker siden og syntes absolutt at det var et hyggelig bekjentskap, selv om den fremdeles bærer preg av å være veldig ny (litt dårlig skilting/merking osv.), men det ordner seg sikkert. Kommer gjerne igjen. Tror ikke det tok mer enn en halv times kjøring fra litt lenger sør enn Sinsen-krysset (på dagtid midt i uken).

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Jeg bor på Torshov og bruker ca 30 min til banen utenom rush trafikken. Så Dilter har helt rett med hensyn til kjøretid.

Skilter til de forsjellige klubb facilitetene er oppe nå, skilting fra riksvei 4 tar nok litt tid enda, da statens veivesen må godkjenne nye skilt langs hovedvei....Ting tar tid hos de gutta...

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Spilte Hakadal i dag.... jaja...

PS Veldig fine greener på backnine!

Bamse

over 19 år siden

Bamse

Det var da en usannsynlig tynn baneraport til deg å være!!!

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Bamse: Det var veldig fine greener på backnine sa jeg jo :)

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Vel, jeg tenkte egentlig å holde kjeft...

Jeg beklager til alle dere som liker banen, men jeg ble rett og slett skikkelig skuffet. Spilte der i dag, og hadde nok for store forventninger.

Av det positive, så er det jo pent der. Samt som Fjosok sier, greenene på backnine var skikkelig fine. Såvidt jeg forsto så var greenene på front sådd for 3 mnd siden, og hvis de blir like bra som de på back så er det i hvert fall potensiale der.

Ellers synes jeg mange av hullene kjentes trange og uvennlige selv om det var masse plass å boltre seg på. Det var mistenkelig vått mange steder på tross av en fin og solfylt dag. Det var ofte fristende (og lønnsomt) å velge andre fairwayer enn de som faktisk var i spill.

I tillegg var det ganske rotete på frontnine - men det kan jo løses med bedre skilting. Og selv om jeg liker å gå baner som krever litt arbeid (f.eks. Hauger), så var jeg nesten utslitt allerede etter 9 hull.

Å si at Hakadal har hatt bedre forhold enn Miklagard i år er rett og slett latterlig. Det må i tilfelle ha vært tidlig i mai.

Beklager, jeg liker ikke å tråkke noen på tærne og presiserer derfor at dette er min mening etter å ha spilt banen for første gang i dag. Personlig ville jeg foretrukket Hauger og Kongsberg langt foran Hakadal.

Men som sagt, greenene på backnine var veldig fine så det ligger mye forbedringspotensiale her.

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Heldigvis er golfbanene forskjellige. Hvis alle banene ble helt like går jeg heller tilbake til å løpe 10000m friidrett. Noe utfordringer må det da være.

THA

over 19 år siden

THA

Har hørt det er veldig skuffende...

Pedro

over 19 år siden

Pedro

Jalla: Ja jeg er helt enig med deg. La oss feire over banene med manglende design også kaller vi dem heller for utfordrende. Dette kan du.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Hyggelig at dere har tatt turen Gunnar og Fjosok:-)

Frontnine er nyåpnet i starten av august, Nytt gress drenerer dårligere en gammelt, det må vi nok leve med til banen har satt seg litt bedre. Greenene der er helt ok men trenger mer tid før de tar igjen backnine.

Ellers synes jeg setningen "kjentes trange og uvennlige selv om det var masse plass å boltre seg på." var litt artig. Spilte du uvanlig bredt den dagen siden du på tross av all plassen følte det trangt?

Og hvis du var utslitt etter frontnine tror jeg du bør sjekke formen, Din Hjemmebane er minst like kupert. (Flott bane forøvrig:-)

Til sist backnine som åpnet i fjor har hatt samme forhold som nå siden tidlig mai, så den sløyfen var nok bedre enn Mikla første halvdel av sesongen. Referansen til bedre forhold enn Mikla av "synser" ble skrevet midt i juni og på det tidspunktet hadde han rett. Nå er nok Mikla i bedre stand og det er jo hyggelig for dere som spiller der til daglig:-)

Uansett, blir kult å treffe dere til venskapelig tvekamp den 17. Regner med minst like friske utsagn da som her i forumet:-)

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Hehe, jeg satser på at jeg liker banen bedre når jeg får spilt den en gang til.

Beklager at jeg ikke så at dette egentlig var en "gammel" tråd.

Men jeg gleder meg til turneringen, dere får spisse køllene så godt dere kan :-)

p

over 19 år siden

p

Hei Nye Gunnar Bull
Trodde du ville være tilstede på Miklagard idag jeg:-) Hadde trodd at du skulle få med deg det som skjer der

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Hei igjen p.

Skulle GJERNE vært der, men har så forbasket mye å gjøre på kontoret... Aaargh!

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Morn igjen Gunnar, spilte Hakadal i dag for første gang siden torsdag. Nå er banen tørket helt opp ,og det er like mye rull i fairway som i sommer.

Med mindre det blir masse regn til helgen bør det bli meget gode forhold på søndag.

Har spisset køllene ytterligere i dag, og med enda mer spissing i morgen bør det bli moro om noen dager:-)

Meg

over 19 år siden

Meg

Kjerringa med staven, karver de seg til hakkadalen?

Julla

over 19 år siden

Julla

Niels_

over 19 år siden

Niels_

Ja, jeg vil heller til Hakkadal en himmelen. Tror jeg finner mine likesinnede der. Hekseri mm.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her