Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

putter

prisern

over 19 år siden

prisern

ønsker å kjøpe putter,mulig driver også?

M05

over 19 år siden

M05

Supert!
???

M06

over 19 år siden

M06

Fantastisk! Glimrende! Fenomenalt!
???

Driver

over 19 år siden

Driver

Som fersk golfspiller ser jeg det fra en annen synsvinkel. Mitt dilemma er hvilken driver jeg skal gå for. Putter har jeg foreløpig ikke bruk for. Jeg mener, du kan slå like kort med drivern som med puttern, men kan ikke slå like langt med puttern som med drivern. Ergo er drivern en mye mer anvendelig kølle. Jeg sikler litt på en Ben Hogan driver og lurer på om noen av dere har prøvd den, og om den er tilgivende ved putting? Eller burde jeg kanskje gå for en driver som har sånne vekter du kan legge inn for å kompensere for sterkt skrånende greener?
Alle innspill mottas med takk!

eksperten

over 19 år siden

eksperten

Typisk nybegynnere å kun tenke lengde. Anbefaler deg å vente med å kjøpe driver til du har rundt 15 i hcp. Konsentrer deg om å slå rette gode jernslag, dette kommer du langt med.
Å bruke driveren som putter er det mest idiotiske jeg har hørt, vekter i divere er til å kompensere for draw og fade på slagene, og har absolutt ingen ting med putting og gjøre.

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Driver skriver fornøyelig. Eksperten, jeg tror han er en smule ironisk.

Greven

over 19 år siden

Greven

Hahaha, legg merke til at eksperten sier "vent med driver til 15 i hcp"...og han har 14 i hcp...tilfeldig?

704

over 19 år siden

704

En kamerat av meg kjøpte akkurat en Ben Hogan driver på tilbud og han er veldig fornøyd. Den er spesielt god på langputter. Personlig hadde jeg litt problemer med å finne siktelinjen da jeg prøvde den, siden køllehodet er en meter foran øynene, men han kameraten min putter som en gud.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

eksperten:
tuller du, eller skjønte du ikke at dette var spøk fra "Driver"?

:

704:
lol......

eksperten

over 19 år siden

eksperten

Skal det være slik at man må være tankeleser for å føre en golfdiskusjon her på forumet? Skulle ikke forundre meg om nivået her virkelig er lavmål som det virket som.
Vil i alle fall anbefale alle å ha en putter i bagen, har aldri hørt om noen som putter bra med en driver.

Hemmelig Nick

over 19 år siden

Hemmelig Nick

nei, du må ikke være tankeleser, men det er lurt å være forberedt på ironi.
Man trenger ikke være tankeleser for å klare å avsløre en spøk i ny og ne....
her inne er det masse tull og tøys, og den sure siste meldingen din er typisk oppfordring til lavmålet som du snakker om....

god bedring.

Jan o2

over 19 år siden

Jan o2

Og eksperten er ennå ikke helt med i svingene. Ikke den skarpeste ljåen i skuret...... hihi

Jada

over 19 år siden

Jada

Var det ingen som så Carlos Franco putte med driveren på en pga-turnering for en tre-fire uker siden? 5-6 meter med en del helling - rett i hullet... I følge den svenske kommentatoren er ikke driveren så ille å putte med pga lite loft. Kanskje ikke en dårlig ide når putteren svikter...

Jan o2

over 19 år siden

Jan o2

Bare non-sense dette. Putting med driver kan sikkert funke en gang eller to, men altfor lite stødig til å kunne ha bra statistikk med den. Loften er omtrent 3 ganger så stor som på de fleste puttere, så det er i alle fall et tullete utsagn. Sikker på at han ikke brukte drivern i kanten av greenen? der kan wooder fungere fint for å skli gjennom gress.

Jada

over 19 år siden

Jada

Han brukte den midt på greenen - kan jo være at putteren hans var ødelagt. Forslaget om å bruke driveren til å putte med var forresten ment som en spøk - selv om den er bedre enn andre køller slår den nok ikke putteren på greenen

Men loftet på driveren helt nederst på hodet er ikke 3 ganger så høyt som på putteren. Jfr sitat fra Matz Modéer:

"På en moderne driver er slagflaten ofte så høy som 55 mm. En vanlig Roll-verdi er 10 tommer (som angir radiusen til Roll-buen). Loftet er for eksempel 10 grader, og denne verdien er per definisjon målt midt i slagflaten. 15 mm under slagflatens midt er da hodets loft 6.6 grader (og 15 mm over slagflatens midt er hodets loft 13.4 grader)."

Jan o2

over 19 år siden

Jan o2

Ah det tenkte jeg ikke på. Hvis den har f.eks 6.6 grader midt på, mulig den kommer ned i 3 på bunnen. Min r7 er mer loddrett nederst ja. Stemmer det Jada.

JAni

over 19 år siden

JAni

Oddysy dual fore #5 den e nice
850 KR......3 på pga touren bruker den

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her