Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Køllevalg

Rune

over 19 år siden

Rune

Hei på dere.
Som den nybegynneren jeg er i denne sporten, lurer jeg på om noen kan fortelle meg forskjellen på Hybrid og rescue køller.... Hva brukes de til, og hvem passer best for en nybegynner (eller bør jeg ligge unna inntil videre)?

thomas007

over 19 år siden

thomas007

Hybrid og rescue er vel det samme?

Mener du hybrid og spoon ?

Rune

over 19 år siden

Rune

Som sagt, har ikke kunnskap. Har en mistanke om at det er det samme, men ser på nett at betegnelsene går litt om hverandre....
Spoon er også ukjent for meg.....
Sånn er det med oss ferskinger :-)

thomas007

over 19 år siden

thomas007

Hehe.

En spoon er ment for å gå lengre enn en hybrid. En hybrid skal ha en litt høyere ballbane og lander ganske mykt. En hybrid er gjerne byttet ut med 2,3 og 4'er jern, bare hybriden går litt lengere og lettere å slå.

En spoon er en 3-er wood (fairway wood)

Rune

over 19 år siden

Rune

Takker og bukker for forklaringa :-)
Bommer jeg fælt hvis jeg da tenker å prøve en hybrid i stedet for 3'er jern.
Og satser på å starte min golf "karriere" med 3'er wood, Hybrid ( i stedet for 3'er jern), 5/7/9'er jern, SW og selvsagt en putter i bagen?

thomas007

over 19 år siden

thomas007

Du kommer veldig langt med det der, passer perfekt for en nybegynner! Lykke til! :)

Rune

over 19 år siden

Rune

Igjen, takker og bukker for svarene :-)

haha

over 19 år siden

haha

han vet ikke hva en hybrid er..... heaheaheahea!

H

over 19 år siden

H

Den enkle forklaringen på hybrid er noe som dekker opp mellom to områder. Jern og spoon/fairwaywood og i sykkel har vi hybrid mellom gatesykkel og terrengsykkel.

Ikke noe å le av haha. Du kunne vel heller definert hva en hybrid er.

Flucky

over 19 år siden

Flucky

H: han visste vel ikke hva en hybrid var heller da ;)

Rune: Du gjør et meget klokt valg å bytte ut 3'er jern med en hybrid. Du kan også vurdere en 5'er hybrid istedenfor 5'er jern. Prøv å se om du liker det bedre. Lykke til!

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

For gjøre det enda litt mere komplisert, det finnes også to hovedtyper hybrider. Hybrid"jern" og hybrid"wood". Forskjellen her er at hybrid"jernene" har samme tykkelse som jernkøller, og er kortere enn wood. Slagene med disse er nermest lik slag med jern. Erstatter de lange jernene.
Hybrid"wood" har wood skaft, og er lengere. Disse slås som med wood. Forskjellen mellom Hybrid"wood og vanlige wood er størrelsen, samt utformingen av hodet. Hodet er smalere, og har som regel to spor under. Kan sammenlignes med meiene på en kjelke, og er der for å minimalisere motstand mot gresset. Kan med fordel erstatte wood ved utslag, og er vesentlig enklere på fairway.
For å se tydelig forskjellen kan du kikke på Alpha Rx hybrid og Toski tough shot på www.nettogolf.com. Dette som eksempel, prinsippet blir det samme for de fleste merker.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her