Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Høy utgangsvinkel

Rett opp

over 19 år siden

Rett opp

Som rookie har jeg et problem med at ballene har meget høy utgangsvinkel fra impact.

Det er det samme om det er SW eller 9.5 driver. SW går gjerne høyere en den går langt og det samme gjelder vel 9'ern. Regner med at jeg taper en del lengde på det. Spesielt driver, sett bort i fra *kremt* den lille slicen som tydeligvis er innebygd i køllehodet.

Istedet for en flat flight så har jeg en mer symmetrisk bue. Noen nevnte at 3'ern min gikk like høyt som 6'ern deres, så ett eller annet stemmer ikke.

Har noen noe tips eller en link til noe som kan hjelpe dette? Helst en link til en faktisk side og ikke til en søkemotor :)

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

høres ut som om du har veldig bratt nedsving, og det kan det være flere årsaker til.
en kan være at du løfter køllen rett opp i stedet for å rotere den rundt kroppen. da vil du komme bratt ned på ballen, og slår ofte utenifra og inn også. dermed blir det høy ballbane med slice.......

beste tipset er nok å oppsøke pro, som kan hjelpe deg å dempe svingen, og senke svingplanet.
Kan jo være andre årsaker også, men det er umulig å si med sikkerhet hva du SKALgjøre når vi ikke fysisk ser hva du gjør feil.

Olsen

over 19 år siden

Olsen

Hadde samme problemet som deg tidligere. Tok en protime og fikk fortalt at releasen med håndleddene startet alt for tidlig og at køllehodet passerte hendene før det traff ballen. Dette gjør at ballen går mye høyere og med mindre "trykk". Sjekk om kølla når bunnen på svingen FØR den treffer ballen (foran høyre tå i stedet for lengre frem) Det er et tegn på at du har samme problem som meg.

Vijay

over 19 år siden

Vijay

Hei.
Ta en time med pro. Det er umulig for oss som aldri har sett deg aa kunne si noe om aarsaken. En pro vil raskt kunne gi deg konstruktive tips

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her