Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Enarmet golfspiller ?

Gunnar

over 21 år siden

Gunnar

Hei, jeg har en kamerat som har bare en arm.
Han ble faktisk en habil tennisspiller. Blandt de beste i klubben, og til semifinaler og finaler i C-turneringer. Jeg med to armer og like gammel hadde store problemer med ham.
Spørsmålet:
Er det noen som kjenner, eller har hørt om noen med bare en arm, som har kunnet spille golf på et brukbart nivå ?
Med brukbart nivå mener jeg ikke mer enn
HC under 30.
Umiddelbart synes jeg det høres umulig ut, men man vet aldri hva enarmete klarer....
Så ?
Gunnar

go for it!

over 21 år siden

go for it!

Er ganske sikker på at jeg har lest om det i norsk Golf en gang...
Jeg klarer å slå en ball greit med en arm (dvs treffer kanskje 5/10 ganger med 9-jern og slår da ca 60 meter). Det er jo ikke bra, men det viser at det går. Med tilpassede køller klarer han sikkert å ta GK.
Ønsker lykke til!!!!

Golf er gøy og handicappede er hjertelig velkommene!

Gisle

over 21 år siden

Gisle

Gå inn på golf.se og videre inn på "golftimmen"

I tilegg til instruksjonssnutter så er det også repotasjer, bla a om noen med handikap i dobbel forstand. (Jeg syns å huske at han med en arm hadde rundt 9 i handikap)

Tovo

over 21 år siden

Tovo

Fult mulig å spille med en arm. Det skal self.mye trening til men en spiller som Vijayh Singh, en av verdens beste, trener veldig mye med en arm. Han slår glatt en driver over 200 meter bare med venstre arm, så her er det muligheter. Armene er bare en link til kroppen i golf og det er faktisk viktigere hvordan man bruker kroppsrotasjon, hofterotasjon og vektoverføring enn armbruk.

Stå på...

Golfentusiast

over 21 år siden

Golfentusiast

Hva med denne karen med to HIO med bare én arm...

http://www.golfweb.com/u/ce/multi/0,1977,5542200,00.html

KølleKalle

over 21 år siden

KølleKalle

Jeg husker ikke hvor, men jeg leste en gang for noen år siden en reportasje i et golfblad om en enarmet spiller som hadde 4 i hcp. Husker ikke om han var engelsk eller amerikansk, men det viser at det går tydeligvis an å klare det.

Tipper det er en fordel å begynne med litt kortere køller, myk flex, jumbosize grep og så store bredsålede jernhoder man kan få tak i av typen Callaway Big Bertha eller Integra VS-88.

Hvis kameraten din bor i nærheten av Oslo, eller i Vestfold/Buskerud kunne det være meget interessant å hjelpe til med å tilpasse utstyr (alt arbeid gratis, utstyr til netto importpris). Du kan sende e-mail til meg ved å klikke på navnet mitt.

KølleKalle

over 21 år siden

KølleKalle

Har du fått kameraten din til å prøve noen slag enda ?
Foretrekker han forehand eller backhand slag med golfkøllene??
Som god tennisspiller har han både teknikk og styrke, et kjempegodt utgangspunkt for å bli god i golf

LP

over 21 år siden

LP

Det var en reportasje om 'Golfens virkelige helter' på Golftimmen på TV4+ for et par uker siden. Gå inn på siden http://golftimmen.golf.se/extra/news/?module_instance=5 og velg 'Golfens verkliga hjältar' fra listen i midten.

Det er forresten veldig mye bra reportasjer og instruksjonsvideoer i Golftimmen som er lagt ut på internett.

http://www.golf.se/golftimmen

Snedd

over 21 år siden

Snedd

Hei!

For det første: Det er forbausende hvor langt og bra man kan slå med én arm. Har både sett en enarmet i aksjon på drivingrangen og prøvd selv for å se hvordan det funker. Treffer man rent, kan det gå ganske så langt. Stabiliteten er det litt verre med, men den kan vel trenes opp.
Jeg husker denne mannen du snakker om, Gunnar, fra tennisbanen for en del år siden, og du har rett, han klarte seg meget bra med én arm. Tar han med seg den samme positive innstillingen til golfbanen, mener jeg det er ingenting i veien for at han skal kunne få mye ut av golfen, og ikke minst kunne komme seg nedover på handikapskalaen!

Snedd

Gunnar

over 21 år siden

Gunnar

Re: Snedd: Kjenner du Knut ?
Gunnar

Snedd

over 21 år siden

Snedd

Nei, jeg kjenner ham ikke, men jeg var en av mange tennisspillere som spilte mye turneringer tidligere.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her