Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Solum

solan

over 19 år siden

solan

Noen som kan gi en objektiv vurdering av banen?

Banetilstand per i dag?

Marie

Stian

over 19 år siden

Stian

Spilte faktisk der på søndag. Nå er jeg høyhandicapper (26,9) og det gjør sikkert at min vurdering er annerledes enn de med lavere handicap.

Først vil jeg jo si at en av fordelene var at det ikke var noe problem å booke tid der. Mye ledig.
Synes de første 9 hullene var best, både i design og kvalitet. Både fairway og greenene var bra. Her er det åpen parkbane.

De siste 9 hullene er litt rare. Først går du langt avgårde den ene veien. Hullene ligger etter hverandre, og så går du tilbake samme vei.
Her var greenene endel dårligere. Litt flekker og ujevn hastighet

Men for 250,- for 18 hull i en helg synes jeg det var bra.

En gang og aldri mer

over 19 år siden

En gang og aldri mer

back nine er det stein rett under gresset slår du med deg litt torv gnister det av køllene gjelder spesielt hullene lengst vekk.
slo i stykker hodet på 5 wooden min her.
har 10 hcp så jeg har litt peiling.
Norges beste bane i år er KONGSBERG og verdt penga.
det er en grunn til at greenfee er 250,-

Tomy G.S.S.

over 19 år siden

Tomy G.S.S.

Tok turen til Solum 2/7 -06. Jeg tok gk kurs der nede i 2004 og gledet meg til å se hvor dan banen hadde blitt. Ble mildt sagt skuffet over å se hvor hobby preget banen var. Teeene var klippet på 5 cm og hadde gressstå som rakk deg til opp på leggen. Fairwayene var vel ikke mye å skryte av, lange og fine. Greenene bar preg av lite eller ingen god pleie. Det var områder på alle geenene som hadde store gress mangler. Der hvor det fantes gress var det såpas tynt at man hadde vært nødt å dresse de slik at de i det heletatt skulle være spillbare. Bra vi kun bet 200,- for 18 hull. Etter runden på Solum var vi (3 stk) alle enig om at dette ikke måtte bli dagens siste bane. Turen gikk derfor til Drammen gk og vi fikk igjen oppleve hvordan man skal drive og holde en bane i tipp topp stand. Mitt råd er : Ikke spill Solum om du ikke må. Ta det heller en runde med Tiger Woods på PS2 ;-)

Tommy

Hør

over 19 år siden

Hør

Savner den gamle greenkeeperen!
Forholdene var jo veldig bra i fjor!

Dag

over 19 år siden

Dag

Fem ting om greenene på Solum:

1. Det stemmer at det var meget bra greener i fjor!

2. Det er en del sår på mange greener nå.

3. Nedslagsmerkene på greenene ser ikke ut til å gro raskt nok nå i juli, i kombinasjon med at man ikke tar nedslagsmerkene sine. Noe med været?

4. Jeg forstår at dette er vrient å ta merker da grenene er veldig harde om dagen.

5.Ser greenene pene ut fra før, er man flinkere til å ta merker.
Vanskelig å finne nedslagsmerket blandt bare flekker nå.

Dag

over 19 år siden

Dag

Fairwayene og Teestedene er helt ok på Solum etter min mening.
Det som må jobes med er kløver i semirough spesiellt. Nå kan man miste ballen i semiroughen, og det er ikke bra.
Jeg har hørt at det har vært sprøytet flere ganger, men at resultatet ikke har blitt helt som forventet på grunn av uklaff med nedbørvarselet.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her