Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Flere som er lei av Michelle Wie?

Hull 15

over 19 år siden

Hull 15

Burde hun ikke vinne noe før hun driver og skal hevde seg i herreturneringer? Greit nok at Annika prøver seg i PGA-turneringer, siden hun har vunnet det som vinnes kan på LPGA. Men Michelle Wie? Hun slår langt, men hun har aldri vunnet en proffturnering, og kan absolutt ikke sies å dominere der. Paula Creamer var f.eks. langt bedre i fjor.
Jeg mistenker sterkt at det er sterke markedskrefter, en ivrig agent og enda ivrigere foreldre som står bak her, hun kommer til å bli utbrent og legger opp før hun er 25 år.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Synes hun spiller bra golf, har en vakker sving og er en fin representant for sporten.

Og at hun tør å stille opp i herre-turneringer er tøft!

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Mm jeg er også rimelig smålei av den greia der. Ikke at jeg er mot likestilling (innimellom), men jeez. Hva skal hun i herreturneringer da? Hvilke andre idretter med tradisjoner for herre og dameklasse driver med dette svåset?

Skal vi plutselig la det flinkeste damelaget i fotball få spille Premier League bare fordi dem er så flinke? Svås !! SVÅS! La oss lage en forening mot Wie i herreturneringer. Annika og for den saks skyld.

Sucky

over 19 år siden

Sucky

Selvfølgelig skal det flinkeste damelaget få spille premier league dersom de kvalifiserer seg. Skulle bare mangle.
Har dere alvårlige mentale problemer siden dere ikke tåler at en kvinne prøver å kvalifisere seg til en PGA-turnering ?
Trøst dere med at hun ikke greide å kvalifisere seg, og hun kom til og med bak Henrik Bj (men bare så vidt). Ville ikke forundre meg om hun får spille sin neste major før HB.....

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Moro at en jente, og flott sådan, prøver seg mot gutta. Men skal hun beholde markedsverdien sin, og det er det dette dreier seg om, så bør hun vel ha noen flere topp-plasseringer på jentetouren først. Hvis ikke blir det litt sånn Anna Kournikova-opplegg hvor hun går fra å være golfspiller til å bli modell og kjendis.

Og at hun skaper PR og baluba rundt sporten er det ingen tvil om. Utsolgt på kvalifiseringen sier sitt. Var nok ikke en snekker fra Drøbak folk kom for å se på.

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

All ære til Michelle Wie.. og Henrik Bjørnstad. De prøvde å kvale til US Open. OPEN. En Kvinne var god nok har til og med spilt i 2nnen divisjon i ishockey her i landet! Mulig at nivået i hockey ikke er all verden, men dog.

Skulle bare mangle om de ikke får lov til å prøve seg om de tør og føler for det.

I

Sucky

over 19 år siden

Sucky

Jeg er ikke imponert ove kjærringer som kommer seg inn bakveien (via sponsor) og får delta i manns-turneringer, men her gjør Wie et ærlig forsøk på å kvalifisere seg, og greier hun det så er det fordi hun spiller bedre enn gubbene hun konkurrerer mot, og da er det helt riktig at hun tar plassen deres.
Det samme gjelder i hvilken som helst annen idrett: Spiller et damelag seg oppover i divisjonene og kvalifiserer seg til Premier League må de selvfølgelig få delta.
Klarer ei kjærring OL-kravet i spyd for menn med et manns-spyd (800gr mot 600gr for kvinner) må hun selvfølgelig få delta i mennenes konkurranse.
Finner en av lagene i Formel1 at en av sine kvinnelige testkjørere er god not for et Grand Prix løp vil hun få delta. Vi har jo allerede kvinnelige drag-race kjørere og rallykjørere.
Men at Tiger Woods og Vijay Sing får delta på PGA til tross for at de er fargede, det er litt drøy kost, eller ?????

Flucky

over 19 år siden

Flucky

De har jo stort sett et håpløst utgangspunkt for å klare kvalifiseringene. Er det fair at noen som har det skal få ta plassen til andre herrer som kanskje kunne klart det?

Nei jeg er konservativ nok til å mene at dame og herreklasser i golf burde skilles :) Det er nå bare min mening da. Og dessuten ser Michelle like sur og grinete ut som Fasth og Stenson. Æsj. Hadde hun vært søt og vakker og nydelig skulle hun gjerne fått spilt (ifølge Jørgen er det ekstrapoeng å være flott)

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Joda enig der Sucky. klarer man å kvalle så klarer mand et, og da fortjener man å få spille. Men jeg synes uansett ikke at damer skal spille i herreklasse i golf. Just my humble opinion, men den er nå en gang slik.

Bare Egil

over 19 år siden

Bare Egil

Det er en ting jeg undrer på: om ikke JallaKalle snart skal skjønne at vi ser både på skrivemåten og grininga hans hva slags nick han bruker. Kan du ikke holde deg til ett heller?

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Søte damer plager ikke meg, skulle ønske de gjorde.

Enig at så lenge de kvaler på like linje er det helt greit. Men vi må bare innse at internasjonal golf er big business, og alt som øker interessen (interesse=dollar) kommer til å bli gjennomført. Og amerikanere elsker typer som Wie. Og det er klart at golfpublikummet som i stor grad består i halvgamle menn synes det er OK å se på snerte jenter.

Dere kan jo gjette hva som selger flest golf-tidsskrifter, forsider med helgens PGA-vinner Pettersson eller Wie. Sånn er det bare.

Men jeg tror nok hun selv på litt sikt vil tjene på å bygge seg opp toppresultater på kvinnetouren enn en hel haug Missed Cut på herretouren. Med mindre målet er forsider på helt andre blader enn GolfDigest da.

Dilter

over 19 år siden

Dilter

En av grunnene til at MW stiller opp i herreturningeringer er at hun er for ung til å bli medlem av LPGA og derfor bare får delta i et begrenset antall LPGA-turneringer (tror det er 5). Resultatene på dameturen kommer nok.

Sucky-sucky, ten dollah

over 19 år siden

Sucky-sucky, ten dollah

Nam nam, Paula Creamer er digg ass, det sier jeg dere.

DIGG

over 19 år siden

DIGG

Begynner å bli lei den slække ræva til Lefty, moro å ha noe spenstigere å hvile blikket på innimellom. Burde vært obligatorisk med etpar spreke damer i hver PGA turnering.

Hmmm

over 19 år siden

Hmmm

Ja, hva er det Lefty har begynnt å spise egentlig? Det går jo an å prøve å se ut som man er i form(selv om han kanskje er det), og i en anstendig alder, mannen er jo tross alt ikke mer enn i midten av 30-årene!

Lefty begynner å se ut som en litt sliten, gråhåret familiefar med slakk vom 15 år for tidlig! Jay Has ser jo yngre ut!

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

1. Er drittlei Wie. Hun har ikke en outstanding proff karriere og faktisk heller ikke en spesielt stor amatørkarriere (det siste selvsagt dels pga alderen...)

2. Hvis det først skal være damer på herretouren så finnes det mye mer interessante innslag enn MW.....

H

over 19 år siden

H

Til DIGG og Hmmm
Hvis dere ser på herregolf og er lei den slække rævva til PM så tror jeg kanskje dere ser på feil program. Men kanskje dere ser andre som faller i smak og det er de som gjør at dere ser på. For alt det vi vet så kan dere jo være jenter, men DIGG vil jo ha et par spreke jenter så man blir noe forvirret.

Jeg ser på prestasjonene som utføres.

I damegolf så ser jeg på prestasjonene, også ser jeg på de flotte damene.

Golfkåre

over 19 år siden

Golfkåre

Også har du King Ben (pink skjev) som ser på prestasjonene på herretouren, og på de flotte herrene.

Hejdaniel

over 19 år siden

Hejdaniel

Jeg synes og at det virker helt ulogiskt av Michelle Wie å fokusere så mye på herreturneringer når hun ikke har vunnet noe som helst enda på LPGA Touren. Den tiden hun ikke bruker på å spille LPGA-turneringer og lade opp for LPGA-turneringer burde hun vel brukt på å trene/hvile/leke med lego ;) istedet synes jeg. Men hun gjør som hun vil, men jeg synes det blir for domt når hun får wild card in i herreturneringer bare pga. hennes verdi som fenomen og da ofte utelukker en mann som akkurat burde ha klart å kvalifisere seg men da ikke fikk være med...

Jeg tror hun er i ferd med å skyte seg selv i foten. Det skulle ikke forbause meg om hun ikke blir noe bra og bare blir en LPGA-spiller i mengden. Tror ikke at hun har mulighet for å gjøre en "Kournikova" hvis det ikke skulle gå bra i golfen. Dette ettersom Michelle Wie er kjent for "hun som spiller bra golf". Mister hun det, er hun ingenting. Kournikova derimot er jo fysiskt attraktiv og utnytter seg av det nå virker det som for å skape alternative karrierer...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her