Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Utslagsmatter

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Jeg er i ferd med å åpne butikk, verksted og showroom i Elverum, og skal i den forbindelse montere utslagsmatte og nett. Problemet mitt er at jeg ikke har snøring på hva som er best å bruke av matter, og hvor jeg skaffer det. Kort sakt , jeg trenger hjelp til dette av noen som kjenner til dette bedre enn meg. På forhånd takk for hjelpen.

M.V.H. Børje
Nettogolf.com

Smørje

over 21 år siden

Smørje

.....ække bare matter du ikke har snøring på da....

.....

over 21 år siden

.....

Er ikke alle som har det like godt meg seg selv....

Sulle

over 21 år siden

Sulle

Smørje, hva er intensjonen med slikt "piss" ?

Straight

over 21 år siden

Straight

På Onsøy golfbane står et skilt om at de selger matter. Ta kontakt med banen og se om de kan hjelpe deg.

Smørje

over 21 år siden

Smørje

Jeg er den ekte Smørje - og la det være sagt - det der kom ikke fra meg. Noen ønsker å gjøre mitt forhold til Børje enda dårligere enn det er.

'

over 21 år siden

'

Useriøse innlegg eller angrep på enkeltpersoner eller menneskegrupper som kan virke krenkende eller støtende, vil bli fjernet fra diskusjonsforumet av Webmaster.)

Smørje

over 21 år siden

Smørje

Vil tekstreklame også bli fjernet?

Webmaster

over 21 år siden

Webmaster

Jeg følger med...

To viktige punkter:

1. Det står ingen steder at det er forbudt å nevne sin egen virksomhet i et eller flere innlegg i dette forumet. I tilfeller hvor forumet blir missbrukt for å drive reklame for en virksomhet vil det derimot bli tatt affære. Når det gjelder Nettogolf v/Børje Pedersen har han avtale om annonsering på disse sidene. Avtalen gjelder selvsagt ikke reklame for virksomheten i innlegg i forumet, men jeg klarer ikke å overbevise meg selv om at forumet direkte har blitt missbrukt til dette formålet av vedkommende. Innleggene til Børje er seriøse og med god hensikt, men det finnes dessverre tilfeller hvor andre debattanter klarer å provosere frem ytringer som sporer av diskusjonen i en uønsket retning.

2. Jeg tviler på av de innleggene som ligger ute pr. i dag virker særlig krenkende på noen. Nå kjenner ikke jeg hele Norges befolkning og deres toleransegrense, så det hender at jeg får en oppfordring til å fjerne innlegg av personer som har følt seg krenket i noen innlegg. Det kan være tilfeller hvor jeg er i tvil om personen føler seg krenket. Får jeg en henvendelse fra vedkommende, fjernes innlegget.

Det henstilles til alle som skriver innlegg om å tenke over hva de skriver. Jeg burde kanskje vurdere å forby innlegg fra anonyme personer som går til direkte angrep på andre med en spydig undertone. Det kan jo virke noe urettferdig...

Vennligst ikke fortsett diskusjon rundt dette temaet her.
Har du tips til Børje om hvor han kan få tak i matter, skriv det gjerne. Har du ingen tips, men ønsker å ytre andre meninger i denne diskusjonen, ta da kontakt med Børje på e-mail. Han har jo tross alt lagt denne adressen ut tilgjengelig.

et tips

over 21 år siden

et tips

Jeg vet at de bygger om rangen på konsberg golfbane. Kanskje skal de selge noen av de gamle mattene. De skal i alle fal gå over til en ny type.
Lykke til med prosjektet ditt!

mvh TAH

Smørje

over 21 år siden

Smørje

Jeg vil tippe at Ådne & Co i Golfmanagement kan hjelpe deg Børje:

http://www.golfmanagement.no/

Forøvrig anbefaler jeg kjøp av krave-T-skjorter fra Polo. Best kvalitet i landet. Banktjenester anbefaler jeg fra DnB. Mat fra Rimi. Aviser fra Schibsted. Takk for meg.

Smørje

over 21 år siden

Smørje

På bakgrunn av webmasters formaning ovenfor sendte jeg en mail til ham. Grundig og høflig mail. Men får jeg noe svar ? Nei. Det er dumt å beskylde brukerne av forumet for å være useriøse når man ikke en gang tar seg bryet med å svare på direkte henvendelser.

Til Smørje

over 21 år siden

Til Smørje

Hvem tror du at du er?

Kan du ikke legge ut mailen her så kan vi få se hvor grundig og høflig den er.

Tror du det er andre enn deg som har glede av å se søpla di på trykk?

Smørje

over 21 år siden

Smørje

1. Jeg vet hvem jeg er.

2. En privat mail til webmaster er privat. Webmaster kan sikkert svare på om den var høflig eller ikke. Hvis han vil legge den ut har han herved mitt samtykke.

3. Nei, jeg tror ikke det er andre enn meg som ønsker å se det jeg skriver på trykk. Men søppel er det ikke.

...fortsatt like høflig hilsen

Smørje

HJ

over 21 år siden

HJ

Til Smørje

Du angriper til stadighet navngitte personer anonymt.
Dette er feigt, usmakelig, uhøflig og synonymt med baksnakking.
Det bør man holde seg for god for.

Lær deg høflighet, så får du nok svar skal du se

Smørje

over 21 år siden

Smørje

HJ,

Jeg tar kritikk for de angrep jeg har kommet med og er enig med deg i at jeg burde tatt kritikken min dit den hører hjemme. Det er grunner til at jeg ikke gjorde det, men så lenge jeg ikke ønsker å oppgi disse blir det irrelevant. En beklagelse er også blant innholdet i den mailen jeg sendte webmaster.

Jeg synes det er litt unfair når du skriver at jeg angriper personer i flertall. Jeg har angrepet en enkelt person - ikke flere. Jeg er ikke enig med deg i at det er baksnakking - da måtte jeg gått bak ryggen på vedkommende - jeg har kritisert åpent i forumet her.

Nettopp fordi at jeg har tatt litt for hardt i, kombinert med at webmaster ga uttrykk for at han ville ha diskusjonen om visse forhold ut av forumet, sendte jeg en mail til webmaster i sømmelige former. Synes du ikke da at den samme webmaster som kritiserte meg burde svart ? Det synes jeg og det gjorde jeg relativt høflig oppmerksom på ovenfor.

Synes du HJ, at det er fair at jeg ikke får svar på høflige henvendelser ? I så fall får jeg akseptere at du opprettholder kritikken din. Enig med deg er jeg ikke i så fall.

HJ

over 21 år siden

HJ

Til Smørje

Godt å se at du tar kritikk og at du skjønner at det beste er å ta ting direkte opp med de det gjelder.

På den måten får du garantert bedre svar.

Det å henge ut enkeltpersoner i et åpent forum er ikke pent og det bør unngås.

Smørje

over 21 år siden

Smørje

HJ,

...men selv tar du ikke kritikk?

HJ

over 21 år siden

HJ

For hva?

At jeg ber deg om å bruke alminnelig folkeskikk, eller for at jeg sier at du har hengt ut enkeltpersoner flere ganger?

Først var det Børje P. 3 nov og så er det Webmaster som nå ikke har svart deg på en privat mail.

Bli voksen og slutt med dette tullet.

Smørje

over 21 år siden

Smørje

Du beskyldte meg for baksnakking og antydet at det var tale om flere personer. Nå skal jeg ha angrepet webmaster også. Det er positivt galt.

Men det er kanskje noen regler for meg og andre for meg. Jeg har offentlig beklaget mine dumme angrep.

scr.

over 21 år siden

scr.

Stå på smørje

TA

over 21 år siden

TA

Til HJ. Jeg antar at HJ ikke er døpenavnet ditt. Jeg har sansen for folk som kritiserer folk for å skrive anonymt, selv skriver anonymt.

Smørje

over 21 år siden

Smørje

Jeg er den ekte smørje. Nå får folk slutte og bruke mitt navn. Dette blir bare smørje

Smørje

over 21 år siden

Smørje

TA, HJ gjemmer seg ikke - han har sitt ekte navn i e-post adressen. Viktig å nøye seg med å kritisere bare det som er kritikkverdig :-)

Og juksemakeren med navnet mitt er åpenbart tilbake.

Thor Anders Hovland

over 21 år siden

Thor Anders Hovland

Og jeg er ikke TA.......
Bruker navnet mitt når jeg skriver.....

Webmaster

over 21 år siden

Webmaster

Nå hadde jeg håpet at jeg slapp å ta del i slike diskusjoner som dette, men jeg blir jo dratt inn i det.

Det er vel på sin plass å beklage at jeg ikke har hatt anledning til å svare på "Smørjes" anonyme e-mail enda. Dette har sine årsaker, men jeg ser ingen grunn til å legge de ut her. Det er flere som venter på svar fra meg på sine henvendelser.

Nå er Smørje veldig hissig på at alle skal få vite at Webmaster ikke svarer på hans henvendelse. Det å legge det ut her fremfor å kanskje sende meg en liten purring først, betyr tydeligvis at han ønsker å lage en sak av det i all offentlighet. Hvorfor, vet jeg ikke.

Det Smørje blir provosert av er at det legges ut tekstreklame på dette forumet. Jeg har i et annet innlegg sagt at jeg ikke kan se at forumet har blitt missbrukt til å drive reklame for egen virksomhet. Det har skjedd at én eller flere navngitte virksomheter har blitt nevnt, men noe direkte missbruk kan jeg ikke påstå at det har vært. Det at det dukker opp ”snikreklame” er ikke et ukjent fenomen. Dette skjer ofte i andre medier også. Blir det for mye av dette, skal jeg nok reagere (I hvert fall heretter…) Nå har det i tillegg blitt beklaget for at dette har skjedd og blitt påstått at det ikke skal gjenta seg. Da ser jeg ingen grunn til å sende noen advarsler heller.

Det som skjer videre er at det blir fremprovosert flere innlegg fra vedkommende som allerede har beklaget. Dette er ikke bare fra én person, men fra flere. Jeg skal ikke påstå at noen er mer eller mindre høflig enn andre, eller velge noens side. Som utenforstående i diskusjonen, og som webmaster, ser jeg helst at slik diskusjoner ikke finner sted i det hele tatt. Diskusjoner som dette ender ofte opp med at jeg får trusler om anmeldelse i en eller annen form. Veldig hyggelig, må jeg si, når formålet med dette forumet, i utgangspunktet, var å diskutere golf som en hyggelig og morsom sport.

Flere seriøse skribenter er blitt ”skremt bort” fra forumet pga den stadig krangelen som er her inne. Forumet blir av mange karakterisert som useriøst. Andre syntes det er god underholdning, det er liv, det skjer stadig noe… Så spørs det da, hvem man skal tilfredsstille. Jeg kom til å tenke på en sammenligning; hvor mange foretrekker en seriøs dokumentar på NRK fremfor programmer som Big Brother, Ungkaren, Robinson og andre reality tv-serier som nesten alltid ender med disputter? Bare for å ha sagt det, så foretrekker jeg en god dokumentar…

Det har frem til nå blitt skrevet veldig mange gode innlegg i forumet. De har vært interessante og lærerike for mange. Det triste er at flere diskusjoner dessverre for ofte ender opp i krangel mellom debattanter. Det som er enda tristere er at hvis dette utarter seg i særlig grad videre, og trusler om anmeldelse stadig tikker inn på e-mail, ser jeg meg nødt til å enten gjøre om på forumtjenesten eller fjerne den i sin helhet.

En liten klisjé til slutt:
- Smil til verden og den smiler tilbake!
Det fungerer faktisk. Jeg har prøvd det og det føltes deilig.

Terje

over 21 år siden

Terje

Godt sagt Webmaster.

De fleste av oss er her for å lese / skrive om golf, ikke for å krangle.

Min oppfordring til alle som føler seg tråkket på tærne av mindre seriøse debattanter er å telle til ti og ikke hisse seg opp. Da vil disse trolig forsvinne av seg selv.

Smørje

over 21 år siden

Smørje

Takk for godt innlegg, webmaster. Jeg skal ikke detalj kommentere det siden min karriere som provokatør er over.

Jeg skal tvertimot komme med et konstruktivt forslag:

En registreringsløsning ville gjøre mye godt, dvs. at den enkelte bruker reserverte sitt brukernavn. Slik det er i dag kan man legge inn innlegg under andre brukeres navn - det er uheldig. Det opererer jo f.eks. flere Smørjer her inne....

Webmaster

over 21 år siden

Webmaster

Det vurderes meget seriøst!

Det at én person har skrevet 3 innlegg med forskjellig "navn" bare i denne diskusjonen gjør at det blir enklere å vurdere.

hint, hint...

Smørje

over 21 år siden

Smørje

Litt dårlig gjort av deg og henge ut 3-navneren her - han har jo ikke akkurat gjort en katt fortred....

Webmaster

over 21 år siden

Webmaster

Jeg har ikke hengt uten noen og ikke kommentert noe av innholdet i hva vedkommende har skrevet. Jeg bare slår fast det du selv har skrevet, at det er lett å stjele andres nickname ved å kalle seg hva man vil. Greit?

Smørje

over 21 år siden

Smørje

Jeg har gjort mye for å bevise at jeg har blitt en ny, bedre og snillere Smørje. Da hadde det vært hyggelig å slippe å bli tolket i verste mening. Poenget mitt ovenfor og med forslaget var at det skulle hindre "utriveligheter" - og vedkommende har bare vært snill. I motsetning til meg.

Webmaster

over 21 år siden

Webmaster

"Vedkommende" er ikke navngitt så du kan ikke vite hvem det er eller hvilke innlegg vi snakker om. Jeg har heller ikke påstått at du ikke har vært snill, Smørje. Nå tror jeg allikevel vi forstår hverandre. Det er bra!

Even

over 21 år siden

Even

Hvor seriøst er dette forumet????
Børje Pedersen stiller et saklig spørsmål og alt ender opp i drittkasting.

Takk for meg........

Børje Pedersen

over 21 år siden

Børje Pedersen

Til alles orientering så er matta nå på plass og i daglig bruk, derfor trenger jeg ikke så mange velmente råd lenger.

Børje

Smørje

over 21 år siden

Smørje

Børje - hvor fikk du tak i matte ? Seriøst ment spørsmål

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her