Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Askim golfbane

Bjørn Erik Mørk

over 21 år siden

Bjørn Erik Mørk

Hei.
Jeg er medlem i Askim golfklubb, og lurte i den forbindelse på hvordan andre spillere har opplevd å spille på banen denne sesongen (og også gjerne tidligere sesonger). Det jeg synes det kunne være interessant å høre deres tanker om (både Askim-medlemmer, distanse-medlemmer og greenfee-spillere) er følgende:
1. Bruk av ballrenne. I hvilken grad synes dere at dette fungerer?
2. Prisen på greenfee. I hvilken grad synes dere at det er verdt 250 kroner for å spille banen (også nå med vintergreener)?
3. Kvaliteten på fairwayene, greenene og designet på banen.
4. Spillehastigheten, og evnen/viljen fra andre til å slippe gjennom andre spillere som opplagt spiller betraktelig raskere.
5. Service
6. Treningsfasilitene.
7. Kvalitet på proene

Årsaken til at jeg ønsker noe tilbakemeldinger om dette, er at dette vil være nyttig informasjon å presentere på årets generalforsamling, og siden konstruktive tilbakemeldinger kan føre til forbedringer.

Håper på respons!

Mvh
Bjørn Erik

??

over 21 år siden

??

Askim golfbane?? Bor i oslo og er en meget aktiv golfer, men har faktisk aldri hørt om banen.... Hadde vært morsomt å prøve banen deres.

Kanskje et litt større MF-budsjett hadde vært en idè?

olemartin

over 21 år siden

olemartin

Som sagt på andre forum hvor du har postet det spørsmålet så er askim en forferdelig dårlig golfbane blitt. Greenene på både hovedbanen og på korthullsbanen har vært forferdelige i hele år. Når man er usikker på hvor greenen slutter og fairway begynner på hele banen sier det sitt.

Stort sett har fairway bedre kvalitet enn greenene.

Konklusjon: Ansett ny greenkeeper.

PS: Hull 3 er for kort, hull 4 har et forferdelig dårlig innspill, hull 7 bør snart bli ferdig, hull 8 har dårlig innspill. De fem andre hullene er ok.

L. Berg

over 21 år siden

L. Berg

Jeg har spilt Askim golfbane en eneste gang.
Full greenfee med 2 provisoriske greener!!
Elendig design. "Arkitekten" må ha vært dritings når han tegnet den.
Ikke et eneste morsomt golfhull. Styr unna.

Golfspiller

over 21 år siden

Golfspiller

Kan desverre ikke utale meg da jeg ikke har spilt banen, eller har vært der engang.

golfy

over 21 år siden

golfy

Hei.
Som det er sagt på denne debattsiden, og på golf.no, har banen i Askim vært helt elendig i år. Jeg er selv medlem i Askim, og vil nesten ikke vedkjenne meg å ha et medlemskap der. Greenene er sinnsykt dårlige, og dratiske forbedringer må iverksettes. Dersom problemet skyldes økonomien i Askim Golfpark, så får man sette opp medlemsavgiften. Et enkelt regnestykke vil være: øk avgiften for fullverdige medlemmer med 300, og for distansemedlemmer med 300. Dette vil gi 360.000 kroner i kassen. Dette bør være penger som legges rett i å forbedre greenene. Om ikke annet, så er dette en god start.

Slik banen fremstår nå, er det en skam for golfsporten!

Christer Johannesen

over 21 år siden

Christer Johannesen

Greenene har de siste årene blitt dårligere og dårligere, men istedet for å skylde på alt og alle så kan man vel begynne å gjøre noe med saken.
Det første som bør gjøres er å ordne nedslagsmerker etter seg, det er det ikke mange som gjør.
Klubben bør sette opp vakter for dette og fjerne de som ikke gjør jobben sin som spiller.
De som er flaue for å være medlem på Askim bør vel heller finne seg en bedre VESTKANTKLUBB.

Christer

Østfoldgolfer

over 21 år siden

Østfoldgolfer

Jeg syns at Askim er for dyr å spille på sammenlignet med andre baner. 15 minutters kjøretur fra Askim har du et fantastisk golfanlegg som har en utrolig utfordrende 18 hulls bane samt en fin 9 hulls midtsize bane. Der får du en helt annen golfopplevelse enn å spille på Askim. Derfor syns jeg Askim bør redusere sine priser. Utslagsmatter på nesten alle hullene trekker veldig ned helhetsinntrykket. Derfor mener jeg at det er klasseforskjell mellom Mørk og Askim

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her