Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva skjer med golfnorge?

Kritisk

over 19 år siden

Kritisk

Er trenden i Norge å bygge små ubrukelig 9-hullsbaner uten potensiale? Har akkurat besøkt en slik bane - Ullensaker. Den største katastrofen er at NGF godkjenner disse banene. Bør vi ikke heller satse på færre gode anlegg? Skjønner at behovet for medlemskap gjør at disse postkasseklubbene får medlemmer, men kanskje NGF bør endre sin mening om dette? Er jo strengt tatt idiotisk at du må være medlem i en klubb for å få grønt kort. Ut i fra dette jeg nå har skrevet mener jeg golfnorge utvikler seg i helt feil retning. Ikke rart antall medlemskap minker....!

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Nei!
Vi bør IKKE satse på færre gode anlegg!
Vi bør satse på FLERE god anlegg.....

Undrende

over 19 år siden

Undrende

Jeg vil jo tro at det vil være med på å rekruttere flere yngre / ungdommer til golfbanene. De har som oftest ikke mulighet for "å kaste seg" i bilen for å gå noen hull eller stå et par timer på driving range.

Fotballforbundet gjør jo den samme med midler til ballbinger i nærområdet.
Det er vel også en stor oppgang på skiaktivitetene de vintrene hvor løyper og bakker i nærområdene og rundt skolene er preparerte.

KRITISK

over 19 år siden

KRITISK

Du King Ben soper`n!
Færre gode anlegg - skjønner du ikke det?
Med andre ord: mindre ubrukelig 9-hullsbaner.
DUST!

Jens Ullentveit Mou

over 19 år siden

Jens Ullentveit Mou

Vi trenger små enkle billige baner i nærmiljøet for rektuttering.

Og vi trenger fine gode baner der potensialet er tatt ut for dem som vil ha det litt finere.

Det skulle bare mangle at det ikke skulle være fritt frem for å bygge en hvilken som helst type bane. Det er opp til den enkelte om han vil benytte seg av den eller ikke.

Ser ikke problemet for de som bor i llensaker, kryr av baner med forskjellig standard (og pris) i området.

Gå og spill i stedet for å besøke baner du ikke liker.

Hmmm

over 19 år siden

Hmmm

Kritisk: Vennligst hold deg for god til å ikke tolerere andres meninger.
Her på Scangolf kan du ikke herske deg til noen egen meningsrett!
Om du slipper opp for ord til bruk i debatten, TRIST for deg.

Kritisk

over 19 år siden

Kritisk

Også er det de forbanna demokratene som deg da Hmmm. Alt er vel og bra bare ingen snakker høyt eller sier ifra. DU og din type er grunnen til at golfnorge består av dårlige 9-hullsbaner som ikke har noe potensiale. Du har ikke engang skjønt hva jeg snakker om. Finn deg en diskusjon om fine blomster eller noe sånt og delta der.

Kritisk

over 19 år siden

Kritisk

Eller enda bedre, finn deg en 9-hulls bane i langtvekkistan og spill der. Der er det hyggelig vet du, med dugnader hvor man maler brakka som er klubbhus osv.

HerA

over 19 år siden

HerA

I Storbritannia finnes et enormt utvalg av baner av forskjellig kvalitet, fra de flotteste mesterskapsbaner, til kommunalt drevne baner der det koster et par pund å spille. Dette gjør det mulig å rekruttere flere samt opprettholde spillemuligheter for flere enn om det bare fantes baner av høy kvalitet. Det samme vil nok være tilfelle i Norge.

The Scotsman

over 19 år siden

The Scotsman

Hadde laget et innlegg paa hvordan utviklingen av 9 hulls baner foregaar her I skottland, men gidder ikke aa sende det naar man har folk paa forumet som i til de grader er useriose.

Kritisk

over 19 år siden

Kritisk

HerA
Utvalg av baner er bra.
Men i Norge har vi alt for mange dårlige baner uten potensiale.

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Som J.U.M. skriver så trenger vi små billige baner som innfallsport til sporten og vi trenger middels gode baner for de som har kommet forbi nybegynner stadiet, og vi trenger gode baner for de som har blitt gode spillere, og på de banene skulle det være hcp minstekrav slik at det ble en naturlig utvikling.
Nybegynnere (GK), har ingenting på tøffe krevende baner å gjøre, de mister bare motet da de aldri kommer langt nok eller havner i alle hindrene. Begynner man med bilracing så starter man vel ikke med formel1, selv om sammenligningen her halter litt.

Kritisk

over 19 år siden

Kritisk

Sammenligninger halter LITT??
Det er det dummeste jeg noen gang har hørt.
Bare tull at nybegynnere skal skånes fra gode baner og bare spille 9-hullsbaner i begynnelsen. De må rett ut på de store banene hvor de kan lære av de mer erfarne hvordan dette spillet foregår.

HerA

over 19 år siden

HerA

Til Kritisk:
Er forsåvidt enig i det, men tror ikke det er nødvendig at alle har potensiale, eller trenger å bli så mye bedre (det vil jo også øke kostnader og priser for å spilel der)

Til The Scotsman:
Synd, det kunne kanskje bidratt positivt?

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Kritisk:
Hva er det med deg? Har du mensen eller?
Værmeldingene for helgen er gode, og kvaliteten på banene blir bedre og bedre nå når temperaturen siger oppover. Gå heller ut og spill istedenfor å spy rundt deg med slik eder og galle her på forumet.

God golf-pinse!

Kritisk

over 19 år siden

Kritisk

Uff a meg Jørgen!

Bli med Hmmm og meld dere inn i Ullensaker eller noe sånt da.
Da kan dere møtes og spise vafler og male klubbhuset på dugnad slik at det skapes god ånd i klubben. Det handler om å utvikle seg som menneske gjennom golfen, ikke male klubbhus eller spille på dårlige baner. Er ikke riktig kjønn til å ha mensen, og det gleder meg at værmeldingene er gode. Jeg har planlagt å spille 2 runder på hjemmebanen min i helgen. Det er for øvrig en 18-hulls bane som tar vare på tradisjonen med golf. Ikke en bane som en eller annen bonde har lagd på jordet sitt fordi han er lei av å pløye åkeren.

-virrum-

over 19 år siden

-virrum-

Er enig med deg kritisk at man ikke burde bli tvunget til å være medlem av en klubb for å få grønt kort, evt hvit kort. Men å kalle dette for en katastrofe synes jeg blir feil...
Markedet styrer, og tjener man penger evt. mere penger på bare ni hull så har jeg full forståelse for at dette bygges. Jeg ville aldri vurdert en ni hulls så sant det finnes en 18 hulls i nærheten. Og ville heller
ikke irritert meg over at andre bruker en nihullsbane, det synes jeg ikke du burde heller!

AntiTroll

over 19 år siden

AntiTroll

Kritisk er et troll og bør derfor ignoreres. Det er personangrep i hver posting, og bruk av hersketeknikker hele veien. Lett å være tøff bak et tastatur. Kritisk sine postinger er meldt til webmaster.

Til Kritisk

over 19 år siden

Til Kritisk

Fint hvis du kan opplyse om hva som er hjemmebanen din, så vi kan holde oss vekk derfra i helgen, og samtidig få bekreftet hvor landets dårligste golfmijø er!

Tore P.

over 19 år siden

Tore P.

Selv om Kritisk er veeldig hissig i dag stotter jeg kampen mot medlems-kommunistreglene til NGF. Markedet burde styre dette: $ for medlemmer og evt. $$ for ikke-medlemmer.
Er allikevel positiv til flere "daarligere" 9-hulls baner. Det vil helt klart gjoere sporten mer tilgjengelig.

Bounser

over 19 år siden

Bounser

Flere småbaner gjør at vi "andre" enn kontornisser kan spille golf når vi har tid, å ikke måtte booke "bærumsbaner" 3 uker i forveien...Good day.....I said GOOD DAY!!!!

småbane medlem

over 19 år siden

småbane medlem

de små banene gjør en god jobb og produserer mange gode spillere, hvis du ikke liker dem så hold deg unna da vel Kritisk. Det er vel ingen baner som vil ha noen glede av å ha en surpomp som deg som medlem.

Weedwacker

over 19 år siden

Weedwacker

Hei Kritisk.
"... små ubrukelige 9-hullsbaner uten potensiale" ????????
Dette var vel paradoksalt uttalt.

Min mening er at små ubrukelige 9-hullsbaner har et et godt potensial til å bli mye bedre, finere og riktigere golfanlegg enn ferdig utviklede "gode anlegg". De har mulighet for å bli utviklet MED TIDEN fremfor å henge etter.

b

over 19 år siden

b

Uten potensiale - uten potensiale til hva... Det går jo ikke an å skrive sånn.

Først må målene til 9-hullsbanen klarlegges/defineres.

Hvis målet kun er å få spilllere fra nærområdet til å spille golf, innføre nye spillere til sporten, gi ett greit tilbud til nærområdet til å treffes og ha det greit sammen så kan du begynne å vurderer om banen har "potensiale" til å oppnå sine mål.

Dersom det kommer en eller annen idiot utenfra og begynner å vurdere banen og sammenligne banen opp mot de bedre banene han har spilt uten å ta hensyn til de målen klubben har med banen sin så sier det kun noe om idioten og ikke om banen. Å snakke om potensialet til banen uten samtidig å si noe om hvilke kriterier banen er bygget opp rundt bli bare patetisk og sier meg kun at vedkommede er en stakkar som har en dårlig dag og må ha noe å la det gå ut over.

Når det er sagt så tviler jeg på at det er mer enn maks 5% av skriverne her inne som har "potensiale" og spillestyrke nok til å kunne vurdere banene de kommer på besøk til. De aller fleste er så varierte i sitt spill at opplevelsen av banen er avhengig av dagsform og resultat på scorekortet samt vær og vind...

Tygg litt på den ja.....

Passauf

over 19 år siden

Passauf

Det finnes et sjeldent syndrom som gjør at hjernemassen blir omdannet til kork. Er denne sykdommen registrert i Norge?

b

over 19 år siden

b

Det var ett kjempegodt argument Passauf - selv om det litt vanskelig å tolke hvor du vil med argumentet ...

Huff og huff

over 19 år siden

Huff og huff

Har vi virkelig så lite å gjøre her i verden at vi kaster oss uti enhver ordgyting som om vi vet at alt bare er tull, oppspinn og mneningsløst vås fra ende til annen. For alle vet jo at ingen mener noe med noe (i alle fall av det som står over her) og at alt bare er på lissom og lat og kødd og sånn. Vel vel.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her