Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Baneforhold - Miklgard

gunnar

over 19 år siden

gunnar

Ønsker en objektiv vurdering av folk som har spilt banen i år?
Når tror dere kvalitetet igjen kan være der den bær være?

Johan

over 19 år siden

Johan

Hei.
Jeg har spilt banen i år, og mener at den objektivt sett (noe man ikke kan være uavhenging av hvilken klubb man er i...) er i ganske god stand. Banen er ikke i topp stand enda, men i løpet av noen uker nå, så vil den være veldig bra. Greenene har vært noe ujevne, og noen fairwayer litt skadet, men dette går over. Tipper banen er på sitt beste fra midten av juli.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Banen ser verre ut enn den faktisk er å spille, men jeg tror nok det tar en stund før den er ved normalt god stand. På meg kan det virke som at noe av det ferdiglagte gresset ikke har tålt værforholdene og dødd.

De jobber kontinuerlig med banen og man kan se små fremskritt, men det er tydelig at vinteren har fart hardt med Miklagard, i likhet med de fleste andre baner i området. Jeg tror nok også at man må påregne en måned til før man er i nærheten av forventet standard.

Fjompestokk

over 19 år siden

Fjompestokk

Og mens vi som er medlemmer på dyre baner venter på at vinteren skal slippe taket kan vi heldigvis ta en tur opp til Kongsberg.
Har spilt der flere ganger i år og har aldri sett banen grønnere på noe tidspunkt. Finnes ikke et eneste soppkrater eller naken flekk på hele banen. Nå begynner de å få fart på greenene også (men kan fortsatt bli raskere). Ser ut til at greenkeeperen der oppe har noe "i skapet" som andre greenkeepere ikke kan......

anonym

over 19 år siden

anonym

Det er styrevedtak på kjappere greener nå. Kan det bli bedre nå på Kongsberg.

Spilte Drøbak her om dagen og maken til dritbane skal man lete lenge etter. Skikkelig ujevne greener. Den banen har virkelig tapt seg når det gjelder standard. Teningsgreen er en vits, samme med nærspillsområdet, som ser ut som er laget for smurfer:)

Men Kongsberg er utrolig bra i år!

Anonym Feiging

over 19 år siden

Anonym Feiging

Men Kongsberg har jeg hørt er bra i år.......

hvorfor skriver du under flere nicks? er du redd det blir for lite greenfee gjester der i år?

thomasas

over 19 år siden

thomasas

Drøbak har jo helt fantastiske greener om dagen, og hvis du ikke er enig i dette så er det bare du som er utrolig dårlig til å putte.

Gøy

over 19 år siden

Gøy

Jalla/Fjompestokk. Kan du ikke bare bruke Jalla som nickname? Skjønner du ikke at vi ser det er deg på den sure tonen du alltid har?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her