Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Byneset Golf Klubb - topp 5 i norge?

Alessandro

over 19 år siden

Alessandro

Tenkte å høre med noen av golf-freakene her inne som holder til på Østlandet om dere har prøvd Byneset Golf Klubb i Trondheim?

Ryktene sier at når banen står ferdig med 27 hull på sen-sommeren(18-hulls mesterskapsbane) i år, vil den være blandt de aller aller beste i Norge.

Noen meninger for/i mot? (www.bynesetgolf.no)

For min del har jeg vanskelig for å se at noen baner kan være spesielt mye bedre hva kvalitet angår.. men jeg er jo ingen ekspert!

A

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Bla bla bla, hvor mange ganger har vi ikke hørt det, den banen som bygges skal bli norges beste.
Se på Hauger, da de byggde den skulle den bli absolutt norges beste bane, i dag kommer den ikke med i Peugeot golf guide engang.
Så la oss se det an litt :-)

Fan

over 19 år siden

Fan

Bynesets backnine er utrolig fine hull... de første 9 (de gamle) er veldig korte, og minner ikke spesiellt om en mesterskapsbane, men backnine er absolutt veldig veldig bra... De har ikke en typisk norsk design, men en mer mesterskapsbane preg over seg! Hvis de siste 9 nye som bygges er i samme stil som backnine på dagens bane vil det bli et sykt bra annlegg!

Go Byneset!!

lk

over 19 år siden

lk

De første 9 hullene (syd) er jo en treningsbane (og en meget bra sådan hvis en ser bort i fra lengden). Når alle hullene på nord-banen er klare så vil Byneset være i stand til å matche de fleste banene i Norge.

lk

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Som tidligere student i Trondheim, og som østlending føler jeg meg i det minste berettiget til å ha en mening om hvordan Byneset er sammenlignet med baner på østlandet.

Forutsatt at de siste ferdigstilte hullene er av samme kvalitet og design som de 10 etablerte på hovedbanen, så ligger ikke Byneset tilbake for mange baner på østlandet. Jeg vil rangere Miklagard og Nøtterøy foran, men deretter kan gjerne Byneset være med og kjempe. I tillegg har anlegget noe av de beste treningsfasiliteter jeg har sett! Trondheimsgolferne har virkelig fortjent et anlegg som dette, de har måttet ta til takke med for dårlig kvalitet til nå, og det står ikke i stil med de mange gode spillerne der oppe.

Alessandro

over 19 år siden

Alessandro

De siste 9 er jo allerede under bygging/graving/såing.. Hele mesterskapsbanen er designet av Donald Steel, så designet vil stå i stil med de første 9 på nord-siden.

Som lk sier er jo de første 9 hullene(syd) en treningsbane, og en meget bra sådan. Denne/disse går jo ikke under "mesterskapsbanen".

Er vel enig med Haugerfantomet at man må vente å se det an, men slik det ser ut nå, etter mer enn halvferdig, ser det meget meget bra ut.

Det hele toppes jo av et sinnsykt fint klubbhus som nettopp er ferdigstilt!

Dere Østleninger får ta dere en tur å spille noen runder! :)

Pepper

over 19 år siden

Pepper

De nye hullene på Byneset var veldig bra ifjor høst, og med de siste 9 på plass blir det en meget bra bane. Sportssjefen bidro ihvertfall til en positiv opplevelse.

Håper det nye klubbhuset også blir bra, er litt spent på hvordan det blir å slå ut fra hvit tee på terrassen.

Jatta

over 19 år siden

Jatta

den blir sikkert fin.

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Spilte Byneset et par ganger i fjor og fikk også en rundtur på de nye hullene. Ser meget bra ut. Om det blir topp 5 er, som andre nevner, litt tidlig å si. Når det er sagt, må vel i hvert fall treningsfasilitetene være topp 5. De beste jeg har vært borti her til lands.

Trønderbjørn

over 19 år siden

Trønderbjørn

Joda, Byneset er en fin bane, beliggende landlig til i jordbruksland. Men slik jeg ser det mangler Byneset sjel og histore for å bli helt topp, slik f.eks. Trondheim GK/Sommersetra har. Når det er sagt, er selve banen og greenene i bedre stand enn på Sommersetra.

jacky jack

over 19 år siden

jacky jack

Byneset kommer til å bli en vidunderlig bane når den er ferdig. Anlegget er garantert å være i norsk toppklasse. Helt der oppe blant baner/anlegg som Meland, Borre, Bogstad, Haga, Hauger, Miklagard og Nøtterøy, for å nevne noen av de beste her til lands. Byneset får 27 hull når hovedbanen er ferdig. Det er helt som det bør være. Trafikken på baner som Borre og Haga fordeler seg på smertefritt vis mellom dem som vil gå 18 hull, og de spillerne som nøyer seg med 9. Med tiden vil 27 og kanskje 36 hull bli regelen, snarere enn untaket, for baner som bygges nær større befolkningssentra. En stor fordel på Byneset er for øvrig det faktum at våren kommer tidlig der ute. Jeg er ellers enig med Trønderbjørn i at 9 hulleren på Sommersetra er aldeles herlig.

owee

over 19 år siden

owee

Byneset er en mikke-mus bane som mangler både kvalitet og potensiale. Minner litt om et nærspillsområde og er heller blandt norges 5 dårligste enn beste

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her