Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Driver- kvalitet eller pris

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Har lyst til å si litt om hva som oftest er årsaken til at det er så stor forskjell på driverprisene.
De fleste merker har i dag en lavpriset, og en høytpriset driver. De fleste vet ikke hva som ligger i denne forskjellen, og sammenligner dem derfor jevnbyrdig.Dette blir helt feil, da egenskapene som er produsert inn i driveren er veldig ulike.
Kjennetegnet på en lavpriset driver, er at den som regel er sammensatt av to deler, med lik eller ulik materialkvalitet/tykkelse.
Kjennetegnet på en høytpriset driver, er at den som regel er sammensatt av 4 eller flere deler, med ulik materiale,kvalitet og tykkelse.
De fleste skjønner at det er lettere å bygge inn spesifikke egenskaper i en driver som har flere variable deler,for eksempel flytte vekt eller ha en tynnere slagflate.
Her har faktisk de spesialiserte komponentmerkene en stor fordel, da de er avhengige av å levere kvalitet i stedet for billige produkter. Se på hva som brukes av drivere på "longest drive" konkuranser, det er ikke mange kjente billigdrivere der.
En kan jo lure på hva som er best av en billig B.B. eller en SMT eller Ashton til samme pris.

M45

over 19 år siden

M45

Børje.
Er det de samme krav til trampolineeffekt i longest drive konkurranser som i golfturneringer?

Du skriver lite om skaft i din "analyse" av drivermarkedet. Forskjellen på en billlig og en dyr driver i fra samme fabrikk er ofte skaftet. Den dyre driveren har et dyrer skaft, skaftene er sortert mht til vekt og frekvens, de er spinet osv.

Dyre komponentkøller er dårlig dersom de ikke settes sammen bra. Dette gjelder både wood'er, jern, wedger og putter. Køller med SMT eller Ashton hoder ødelegges greit med feil skaft.

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Ja, de følger samme USGA regler med COR .830.

Off topic:
M45, er det nick for Maltby M45 jern? I så fall spiller du med dem? Fornøyd? Hvilket skaft?

M45

over 19 år siden

M45

Snoop. Godt observert. R300 tiptrimmet til Firm. Bra jern og jeg er meget godt fornøyd. God følelse og lettspilte. Synes de går noe høyt (lavt tyngdepkt + dårlig teknikk?), vurderer derfor å redusere loftet med 2°. 2I-4I har litt for bred såle slik at denne er synlig ved adressering (og det er IKKE PENT).
Slet før med 3I. 2I går rimelig greit med M45.
Anbefales.

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Har bestillt dette jeg:
4-PW, Maltby Logic Tradition M-05 m/Dynamic Gold SL (SST PURE®, 3 degrees upright, 5-jern 38,5", Golf Pride Tour Velvet +1/32")

Satser på at det blir bra greier.

PS! Jeg bør vel sikre meg M05 nicket før det er for sent...

M04

over 19 år siden

M04

Da er M04 sikret....

M05

over 19 år siden

M05

Og heldigvis fikk jeg/Snoop M05...

M45

over 19 år siden

M45

..og der er M45 opptatt

M45

over 19 år siden

M45

Snoop/M04 og M04; Hvor kjøper dere køllene og hva må dere gi for dem.

M45

over 19 år siden

M45

..mente selvfølgelig Snoop/M05 og M04

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her