Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ballerud - godkjent for å etablere HC?

jonna T

over 19 år siden

jonna T

Er ballerud godkjent å bruke for å etablere handicap?
Dette er en ni hulls-bane. gikk en runde der og fikk 20 poeng på 9 hull.

kan jeg bruke den runden som en av de tre for å etablere handicap?

hilsen nybegynner

veggiss

over 19 år siden

veggiss

hvis banen er slopet så kan du det.

Jonna T

over 19 år siden

Jonna T

det er slopetabell på banen hvis det er det som menes..

Hvordan går man egentlig frem når man skal få det "hvite" kortet.
kan man registrere rundene på golfonline eller må scorekortene sendes inn til klubben, eller?

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Ballerud er slopet, og kan brukes til nedskriving og etablering av hcp.

704

over 19 år siden

704

Det må i så fall være kun lørdag formiddag når de spiller med to par 4 hull. Ellers er den jo ikke lang nok. Den skal jo være 3000 yards over 18 hull fra rød tee. Og ballerud er vel bare 2000 meter til vanlig?

Yngve

over 19 år siden

Yngve

hmm, det er mulig det 704, men jeg vet i hvertfall at den er slopet... :D

duro

over 19 år siden

duro

Du trenger en 9-hulls runde med minst 18 poeng (36 for 18-hull) og to 9-hulls runder med minst 13 poeng (31 for 18 hull).

Man kan selvfølgelig kombinere. jonna T har allerede tilbakelagt den tøffeste runden og trenger nå bare to 9-hulls runder med 13 eller to 18-hulls runder på 31 poeng for å motta det hvite kortet. Med 20 poeng på 9 hull får du 20+18=38 poeng for runden noe som vil gi et hcp på 35 hvis dette blir din beste runde av de tre tellende.

704

over 19 år siden

704

Ja, så sant banen var slopet på tidspunktet. Med sine 2002 meter fra gul tee og 1686 fra rød kan den ikke være slopet til vanlig slik som jeg kjenner reglene.

Men som sagt er den da sikkert slopet når den spilles med to par 4 hull lørdag formiddag (tror jeg det er).

704

over 19 år siden

704

Hmmm, etter å ha sjekket reglene til NGF så får jeg ikke det til å stemme heller. For der står det at banen skal være minst 2745 meter fra rødt utslag for å kunne bli slopet, og Ballerud er 2742 meter fra gul når den spilles med to par 4 hull i følge golf.no. I så fall virker det som at det bare er en intern slope, kanskje i forbindelse med turneringer(?). Ellers kan jo et av nettstedene være feil, og da mest sannsynlig golf.no.

H

over 19 år siden

H

Hvilke to hull er par 4? Har ikke spilt der på noen år. Siste gang jeg spilte var det kun 9 par 3 og banen var slopet ja. Hvor fant du reglene?

Yngve

over 19 år siden

Yngve

På formiddagene i helgen, så flyttes to teesteder slik at det blir 2 par4 hull der, H.

704,
jeg er ikke sikker, men mener å ha sett Ballerud på en eller annen liste over slopede norske baner.

Slopetabell henger i hvertfall på oppslagstavla der enda, men om den er oppdatert, eller bare en henvisning til de som ønsker å vite hvordan det kunne ha vært, det vet jeg ikke.... :O)

H

over 19 år siden

H

OK, takk.

Megaslice

over 19 år siden

Megaslice

På scorekortet til Ballerud GK står det at "Treningsbanen er ikke hcp-regulerende".

Yngve

over 19 år siden

Yngve

tøfft...

da vet vi det :D

Greven

over 19 år siden

Greven

Må ikke 9-hulls rundene være på min 16 poeng og ikke 13 for at det skal tilsvare 31 på 18-hulls?

704

over 19 år siden

704

Nei, reglene sier ikke noe om det. Det skal bare legges til 18 poeng.

golf

over 19 år siden

golf

hallo. så alle innleggene med folk som sier at siden ballerud er slopet kan man skrive seg ned der men det kan man faktisk ikke. det var lov i fjor å skrive seg ned når det var lang bane, på lørdager før kl 12 men ballerud ble attt i fra retten til nedskrivning i fjor. så det er altså ikke lov å skrive seg ned selv om det er lang bane. er selv medlem og det er allltid et diskusjons tema før klubb turneringer.

golf

over 19 år siden

golf

sorry, det var heller ikke lov i hele fjor å skrive seg ned

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her