Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hybrid med draw-option?

Anders

over 19 år siden

Anders

Er nybegynner som vurderer å kjøpe Callaway FT-hybrid. Ettersom slagene mine ikke akkurat et stabile, er jeg usikker på om jeg har behov for draw-option eller nøytral. Noen som har synspunkter/erfaring med dette?

Vijay

over 19 år siden

Vijay

Hei- Du bør ikke spørre om slikt på nettet, men heller ta med deg en god pro på rangen som kan se på svingen din. Det å uttale seg om hvilken kølle som passer best for deg uten å ha sett deg svinge blir helt uten mening. Når man er nybegynner så er svingen så ustabil at slagene kan variere fra slice, draw, hook, rette i løpet av en golfrunde. Følgelig er det beste man kan gjøre å trene mye med en pro, slik at han/hun kan hjelpe deg med å få en mer stabil sving. Vedkommende kan også hjelpe deg med å finne køller om passer akkurat til deg.

Lykke til!

Jameson

over 19 år siden

Jameson

Selvfølgelig kan det være lurt å spørre om slikt på nettet. De aller fleste proer har svært begrenset kunnskap om golfutstyr. De kan være flinke til å lære bort svingen og ha mye kunnskap om denne, men er som regel blanke på køller.

For 80% av nybegynnere, kanskje enda flere er slice det største problemet. Disse vil ha nytte av en draw-vektet kølle. Stort sett alle køller som produseres til massemarkedet (retail) er draw-vektet (mer vekt i helen på køllen). Dessuten er de gjerne ca 1* lukket.

BezzerWeezer

over 19 år siden

BezzerWeezer

det er lurt å spørre begge steder, og gå for magefølelsen av det du får som svar.

å si at de fleste proene er blanke på køller, er vel å ta i litt kanskje, siden de fleste norske proer har tilknytning til en proshop.

Det som kanskje er det beste rådet(etter mitt syn i hvertfall) er vel å gå til en profesjonell køllemaker med bakgrunn i fra golfspill.

f.eks. Nichols eller han på Krokhol som jeg ikke husker navnet på.

at du har en ustabil sving betyr ikke at det gode valget vil hjelpe deg å spille bedre golf i hvertfall. det er helt sikkert.

kjøp den du føler deg trygg med..... :O)

lykke til

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

"Han på Krokhol" heter Keith Dudman, og du kan lese et langt intervju med ham i siste norsk Golf.

Vips

over 19 år siden

Vips

Å kjøpe seg vekk fra en dårlig sving er etter min mening bortkastede penger dersom en har litt ambisjoner om å komme seg ned i hcp.

Ta kontakt med en pro lær deg en god og riktig golfsving og ikke minst tren tren og tren litt til..... da trenger du ikke vekter for å kompensere. Da kan du kompensere med å endre på svingen din når det trengs.

køller med innlagte vekter er for pyser.....

Svingen er tingen

over 19 år siden

Svingen er tingen

Hei. Jeg er helt enig med Vips. Som Ramnefjell og en rekke andre har vært inne på, så ville det store flertall vært mye bedre tjent med å bruke penger på protimer og billigere golfutstyr enn å kjøpe seg dyre køller i tide og utide for å kompensere på dårlig sving. Nå betyr ikke dette at det er det jeg mener Anders gjør, men jeg vil anbefale deg at du tar noen protimer først, og deretter kan du i samråd med pro, og evt. en køllemaker komme frem til hva slags køller som kan passe for deg. Bor du i Østlandsområdet er Losby og Miklagard gode steder å besøke for å få kyndig hjelp.

Lykke til!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her