Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Fed-Ex St. Jude, 3. runde.

Trippelbogey

over 19 år siden

Trippelbogey

Litt diplomatisk må man vel kanskje si at Henrik Bjørnstads start på tredjerunden ikke akkurat har vært helt som ønsket. Sterkere enn dette våger jeg ikke å uttale meg, for da har jeg hele menigheten halsende etter meg før jeg får sagt dobbelbogey.

TB

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Oi, 6 over etter 13 ja... bare Tag Ridings er dårligere. Huff.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Må være trist for Henrik å prestere såpass dårlig ift egne forventninger. Og andres.

Nye muligheter senere!

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Han slutta i det minst av med en birdie. :-)

Magga

over 19 år siden

Magga

Strålende uansett !

Jalla

over 19 år siden

Jalla

Til tross for greid cut datt Henrik ytterligere en plass på pengelista, den kritiske 125-plassen nærmer seg......

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Et lite paradoks:

HB synker på pengelisten og vi fans synes han gjorde en relativt dårlig innsats i helgen. Men han tjente $10.556 i helgen. Det tilsvarer etter dagen kurs 63.188 kroner. Noe som skulle tilsvare 2-3 norske bruttto månedslønner.

Megaslice

over 19 år siden

Megaslice

$10.556 er brutto, men en rekke ting må trekkes fra (som caddiens lønn, reise etc) - men uansett er det betydelig bedre enn ikke å greie cut'en!

Uavhengig av HB's innsats i helgen er det en fantastisk prestasjon av han å greie cut'en - tror dette kan gå bare en vei; opp på pengelisten!!

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

vel, det har gått nedover denne gangen, siden andre som var etter han tidligere har gått mer oppover......

men, han greier flere cutter, og holder seg forhåpentligvis innenfor grensen for å slippe å kvale på nytt....

GO HENRIK!!!
'
;O)

Fooore

over 19 år siden

Fooore

HB gjør det veldig bra! Utrolig bra i en debutsesong på PGA rett fra snekkeryrket!

Små justeringer må til for at "alle" blir topp fornøyde, inkludert Henrik.

Jeg synes følgende:
-utslag er veldig bra
-innspill fra 80-150m har vært upresise
-nærspillet har vært knallbra
-puttinga midt på treet.

Punkt 1 å justere er innspill i mine øyne! Når mine kamrater på hcp 5-6 bommer green fra 80-150m så tenker jeg "hallo, hva skjedde der?", så når HB også gjør det tenker jeg mer "??".

Når jeg bommer tenker jeg mer "jaja".

hcp 17

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Verd å merke seg:
Husk at Henrik spillte inn over 10.000 dollar. Paul Nilbrink spillte inn 1.500 Euro på Challengetouren.

Altså prestasjonene til Henrik vil nesten uansett overgå prestasjonene til de norske på Challengetouren i år, bare Henrik klarer cutten. (Synes likevel Nilbrink og Brovold gjorde det bra i helgen).
På European Challenge må de egentlig vinne for at det skal merkes( selv om de har gjort en god prestasjon)

På verdensrankingen teller innspillte penger det aller meste i forhold til rankingen, slik er det.

Nervøse Hassan

over 19 år siden

Nervøse Hassan

Selvfølgelig er det å klare cut på PGA en fantastisk prestasjon sammenlignet med andre norske golfprestasjoner.
Men dersom han misser tour-kortet neste år ville det være en stor nedtur både for Henrik og oss andre som følger ivrig med.
Det taler heller ikke til Henriks fordel at det er en del klassespillere som ligger bak på pengelista som etter all sannsynlighet kommer til å passere Henrik dersom han ikke klemmer til med et par bra turneringer.
Jeg tenker på spillere som Nick Price, Billy Andrade, John Daly, Cameron Beckman, Rocco Mediate, Steve Elkington, Ben Curtis, Jonathan Kaye, og mange mange flere. Det rett og slett kryr av spillere som med en topp-20 passerer Henrik, og det er lite betryggende hvis ikke Henrik klemmer til igjen med 4 gode golfdager på rad.

Optimist

over 19 år siden

Optimist

Men Henrik har klart å beholde kortet hvis han spiller inn rundt 250.000 dollar til. Det som imidlertid er problemet er hvis han ikke får noen topp 15 plasseringer som gir en større inntekter enn det han har de siste helgene. Jeg tror imidlertid at det løsner igjen for Henrik, og at han har sikret seg kortet innen utgangen av august

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her