Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Divotmasters

ToskiTarget

over 19 år siden

ToskiTarget

Hei. Jeg tenkte å bestille køller fra divotmasters.com. Jeg har tidligere sett at det er folk her som har erfaringer med å bestille derfra. Jeg forsøkte nå, men kan ikke se noe om at de sender til utlandet. Er det noen som vil fortelle om hvordan de gikk frem ?

Noen anbefalte speditører jeg bør benytte hvis jeg får velge ?

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Jeg har også vurdert Divotmasters, men støtte også på problemet med å legge inn en norsk adresse. For å være sikker på hvordan jeg skulle bestille/betale, så sendte jeg for en uke siden en melding til dem via deres "Contact us customer service", men har ennå ikke hørt noe fra dem.

"Aiaiai", skriver her: http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=43970
om Divotmasters, så han burde vel ha peiling???

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Det ser ut til at det hjelper å klage litt på Scangolfs debattforum...for bare to timer etter at jeg posta det forrige innlegget, så kom endelig svaret fra Divotmasters:

"Dear ....,
The cost to ship to Norway is below.
You may choose either one of these options:
Global Express Mail 3-5 Days $60.30 USD
Airmail Parcel Post Up to 10 days $47.70
If you need assistance please feel free to contact us.
You may order online. For the addess information list your mailing address and under state you may click on Alabama and it should go through.
If we need more information we can Email you.

Thank you,

Lisa
Customer Service
www.DivotmastersGolf.com
5278 Classic Lane
Platteville, WI 53818
Local: (608) 348-9971
Toll Free: 1-866-443-4868"

.

over 19 år siden

.

har brukt divotmasters og kan anbefale det på det varmeste.

ToskiTarget

over 19 år siden

ToskiTarget

Ja, det ser absolutt slik ut. Jeg fikk også svar - sikkert samtidig som du. Litt dyrere i mitt tilfelle - Jeg ønsket:
Jernsett
Driver
Utillity-wood
og fikk disse prisene:

The cost to ship to Norway for your items is below.

You may choose either one of these options:

Global Express Mail 3-5 Days $67.05 USD
Airmail Parcel Post Up to 10 days $54.00 USD

PLease find out if there are any duties or taxes in your country because you
will be responsible for that when your package arrives.

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Jeg la inn bestilling på et jernsett (4-pw) i dag.
Maltby Logic Tradition M-05 m/Dynamic Gold SL (SST PURE®, 3 degrees upright, 5-jern 38,5")
Gleder meg veldig til jeg får det! Kanskje før helga...

Ørjan

over 19 år siden

Ørjan

Jeg lurer på følgende:
- Hvilke hcp spiller dere som kjøper custum made køller fra utlandet, køller dere ikke har sett før dere åpner pakken.
- Hva skjer hvis dere ikke er fornøyd med det dere kjøper, er det garanti/reklamasjons tid?
- Har dere prøvd disse køllene hos noen andre eller er kjøpes det på magefølelsen?
- Har dere fått skjekket at loft og lie skal justeres på samtlige køller eller det kun ei kølle det er målt på?
- Er ikke Callaway, Nike, TM, Cleveland bra nok for dere?
- Spiller man bedre med disse køllene er er det følelsen av å ha noe som vennene blir misunnelige på?

til ørjan

over 19 år siden

til ørjan

-hcp <10
-ikke fornøyd = tabbe
-ikke prøvd, kun magefølelse
-loft og lie er i hht min spec på alle køller
-jo det er bra nok
-ja og nei

ToskiTarget

over 19 år siden

ToskiTarget

-Hcp: mye
-ikke fornøy: hva kan være galt ?
-ikke prøvd
-Std loft og lie
-Jo, men de er mye mye billigere
-Bedre: sikkert ikke, Coolere: absolutt ikke - folk flest tror det er kinakopier.

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Heisan Ørjan!
Det lyser skeptisisme og forhåndsdømming av spørsmålene dine, men jeg skal bruke noen minutter på dem siden jeg er i godt humør etter nettopp å ha prøvd ut det nye jernsettet mitt.
- Hcp 15
- Det er vel 30 dagers fornøyd garanti tror jeg. Super fornøyd denne gang, fordi jeg visste hva jeg skulle ha.(klok av erfaring/belesning/måling/prøving)
- Har prøvd tilsvarende oppsatte køller fra Ping, og vet da at når spillbarheten på køllehodet er noenlunde likt og jeg velger skaft som er anerkjent og gjennomprøvd av andre (og som i tillegg blir spined/pured), og et grep jeg vet er bra i den tykkelsen jeg vil ha, så kan jeg vanskelig gå feil
- Har ingen problemer med nevnte merker annet enn at de er svindyre hvis de overhodet kan leveres med mine specs. I hvert fall hvis de er smidde køller som de jeg har bestilt. (da kommer nok spørsmålet om hvorfor jeg skal ha smidde køller, og det har det enkle svar at kun smidde køller kan bøyes til mine specs.). Det er vel kun Ping som kan gi tilsvarende specs på enkelt vis, men da må jeg kjøpe brukt fra ebay for å få tilsvarende pris.
- Ja jeg spiller bedre med disse køllene enn de jeg hadde før, og dette skyldes primært rett lie vinkel og lettere/bedre skaft. Tror nok du er langt på vidda hvis du tror vennen mine blir misunnelige av at jeg spiller med et merke de ikke en gang har hørt om. Og når de samtidig er hellig overbevist om at det kun er de merkene du nevnte, pluss eventuelle andre merker som har logoene sine på capsen til Tiger og dem, som kan benyttes, så ser du vell selv hvor feil dine antagelser er. ;-)

For å runde av vil jeg bare si at du ikke må la deg forbause av folk som handler/tenker annerledes enn deg. Det blir som ved sparing av penger; noen setter alt i banken, noen satser på merkevarer som Skagenfond og andre satser på enkeltaksjer. Har den siste den rette bakgrunnsinfo vil han ha store muligheter for høyere avkastning enn de to andre, men han taper også tilsvarende hvis han bare kaster seg ut i det uten tanker.

Aiaiai

over 19 år siden

Aiaiai

Snoop, handlet du fra divotmasters? (Hvor lang tid brukte de på levering nå?)

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Ja, jeg handlet fra Divotmasters. Det tok ca. to uker, fra jeg la inn bestillingen til jeg hadde utstyret i hånda. Det føltes som to laaange uker, men var vell hvert ventinga for min del...

Ørjan

over 19 år siden

Ørjan

snoop doggy dog: jeg stilte ikke spørsmålene mine for å rakke ned på noen hvis det var det du trodde. Jeg er generellt skeptisk til blinde kjøp, noe som er av min natur.. Som høy hc er jeg også ute etter og forbedre spillet mitt men da i form av at jeg må etablere en ordentlig sving.
Har selv sett på divotmasters, nettogolf og andre custum sjapper opp mot eksempelvis Callaway BB og Nike Slingshot OSS, er usikker som f..., men vet at inne 2 år så sitter jeg med nytt sett.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Som innehaver av Nettogolf.no, vil jeg gjerne ha noen innspill fra leserne om hva jeg kan gjøre for at dere skal bestille fra meg istedet fra Divotmasters eller andre. Målsettingen min er å kunne konkurere med USA nettshoper, både på pris og service. Servicen tror jeg at jeg har inne, og forsøker å matche prisene også. Kom igjen med feed back, jeg er åpen som en østers.

Ørjan

over 19 år siden

Ørjan

Børje: Vil det hjelpe en høy hc og få custum køller eller er anbefales det og få etablert sving og konsentrert seg om slaget.

Aiaiai

over 19 år siden

Aiaiai

Forbedring? (Mulig du gjør noe av dette)

1) Spining av skaft (SSTpured eller på den gamle måten)
2) Kunne bestille kølle etter køllens frekvens, ikke skaft. Altså, kunne bestille et sett med Toski blades som f.eks er 5.5 (skaftet kan likevel være 6.5...)
3) Kunne bestille grep som er 1/64, 1/32 osb. større eller mindre enn normalt.
4) Loft/lie justering (som du garantert har)

Det andre problemet er at dersom en vil ha et spesielt sett, spinet - 5.5 - +1/32 grep - 4 gr upright - +1" lengde tror jeg ikke du klarer å konkurrere på pris.

Du tar 3900 kr for et toski 56 3-pw, divotmasters tar ca. $250 (som er ca 1550 kr). Dersom du inkluderer frakt og toll kommer likevel settet på under 2500 kr, og da er det 1400 kr å spare på å handle på divotmasters selv om du tar med frakt og toll.

anton reveriet

over 19 år siden

anton reveriet

Børje:

For at det skal være aktuelt å handle hos deg må du legge deg på et høyere kvalitetsnivå mht til køllebygging og tilpassning. Ikke bare hause opp hvilke egenskaper som kan bygges inn i et eller annet hode fra alpha. Jeg slår med køller ikke hoder.

Du må skaffe deg kunnskap om hva som i dag anses som viktig mht til kølletilpassning. Det blir for tynt når skriver at du ikke har kunder som er missfornøyd.

Se også hva aiaiai skriver i pkt 2 og 3. Skal jeg bestille køller skal de riktig frekvens gjennom hele settet. Greptykkelse må jeg kunne bestille. For meg er det revnende likegyldig hvor mange lag med tape du har under grepet. Jeg skal ha en gitt tykkelse på utvendig grep.

etc
etc
etc

Se også motstand du har fått i andre diskusjoner mht til utstyr.

Hvem som har rett og hvem som tar feil av deg og meg? Selvfølgelig er det meg som har rett. Som kunde bestemmer jeg selv at jeg vil bestille billigere utstyr med klarere spesifikasjoner fra et annet netsted.

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Børje:
Du bør også få smidde køller (Les: M05) i ditt websortiment, da disse er mye mer tilpasningsvennlige.
Du bør får større opplyst sortiment hva gjelder skaft (les:True Temper).
Du bør ikke kun "anbefale" de skaftleverandørene du har avtaler med.

Aiaiai

over 19 år siden

Aiaiai

For ordens skyld (med tanke på tidligere prissammenligning)

Divotmasters tar $3 pr kølle for loft/lie justering, $10 pr kølle for spining. $250 mot dine 3900 kr er begge for et standard sett uten loft/lie justering eller spining.

Jeg mener settet fra divotmasters til under 2500 kr ferdig importert er likeverdig med ditt sett til 3900 kr.

Dersom du (Børje) oppfyller pkt. 1) - 4) er en prisforskjell på 1500 kr til å leve med, men det forutsetter at jeg kan prøve køllene hos deg før bestilling (altså ikke verdt det ved netthandel).

Så - oppfyll pkt. 1) - 4) - så tror jeg mange vil foretrekke å teste køllene hos deg og kjøpe fra deg (selv om du er litt dyrere)!

Lykke til!

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Ørjan: Det er ulike grunner til å få tilpasset køller, og mange av de oppdager du ikke før du har spilt en god stund. Det viktigste fram til den tid, blir da å ha riktig lengde, flex og greptykkelse.
Andre grunner kan være at du på grunn av høyde, armlengde eller andre årsaker bør forandre lie på jernene.
For øvrig vil jeg ikke anbefale hva du bør gjøre, det er noe du må finne ut selv, eventuelt sammen med pro.
Det viktigste blir dog at du har ett sett som er maksimalt spillbart for ditt nivå, ikke hvilket merke som er på.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Takker for gode innspill.
Ser at det er store muligheter for at Divotmaster fortsatt får en del bestillinger med spesielle spesifikasjoner.
Jeg har hele tiden siden jeg startet opp, hatt som forretningside å skaffe folk rimeligere utstyr enn i proshop, men med høyere kvalitet enn de fleste billigsett. Har aldri tatt mål av meg til å drive spesialtilpassning, har heller ikke utdanning til dette.
Innenfor dette er det alikevel ting skrevet over som jeg tar til meg, og som passer inn i mitt konsept.

Toskispiller

over 19 år siden

Toskispiller

Har i noen dager prøvd Toski T56 fra Nettogolf, og er meget fornøyd. Mest tilgivende køller jeg har spilt med. De kjører tilbud på disse nå, og jeg bestilte 3-pw med grafithskaft fra Aldila, 3000 kr. inklusiv bag.

Kunde

over 19 år siden

Kunde

Har handlet hos Nettogolf og har ingenting å utsette på kvalitet eller service. Men selve nettsiden kunne vært bedre.

På utenlandske sider kan man velge mellom mange ulike skaft og grep, og med en gang se hva totalprisen blir. Denne muligheten har man ikke hos Nettogolf. Har inntrykk av at Børje kan skaffe det meste, men da må man sende mail for å høre hva det vil koste. Dette er ganske tungvindt

Det hadde også vært en fordel om Nettogolf hadde oppgitt vekt, torque etc. på standardskaftet Silver Fox.

Selv om prisene ikke er så ille er det fremdeles mulig å finne det meste billigere på utenlandske nettsteder.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her