Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sesongen 2003

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Sesongen er veldig snart over. Det er bare Q-school på Europatourene og en turnering på LPGA som gjenstår der vi har norske spillere med.

Ser man på de norske proene så har vel sesongen alt under ett vært middels.

Suzann P har vist at hun absolutt henger med i toppen, men mangler den siste lille biten som skal til for å vinne.

Vibeke S. har vist strålende fremgang på LET og endte på 23 plass på rankingen. Cecilie Lundgreen ser ut til å mistet formen fullstendig og må spille kvalik. Prøvde seg på LPGA kvalik uten å lykkes. Bak disse er det slik jeg ser det ganske tomt. Amatør jentene viser fremgang internasjonalt - så kanskje det blir stigning om noen år ?

Blant herrene har det vært mye MC. Henrik klarte det til slutt, med et skrik. 50 plasser ned fra ifjor gir mye å jobbe med ?

Jan Are Larsen har hatt et tøft år. Det begynte brukbart, men så gikk det tungt. Det var etter det jeg har hørt flere grunner til det - og det blir spennende å se om han kommer tilbake. Håpe kan man som norsk golf fan.

På de små tourene har Rojahn vært stabilt bra og det ville vært moro om han plutselig kom tilbake gjennom Q-school. Tror ikke Kaensche har sjangs - men for all del greier han det så er det supert. Den siste som kanskje kan sies å ha markert seg er Morten Hagen, på slutten av sesongen. Jeg vet for lite om nivået på Ecco Tour, men uansett kan det ikke være negativt å bli nr. 3.

Jeg tror det store håpet for fremtiden er Eirik Tage Johansen. Ser ut som om han spiller god college golf, så god at det faktisk kan bli noe. Brovold ser ut til å komme etter. Fikk også inntrykket av, under NM, at det er mye større bredde nå en tidligere blant amatørene.

....men: Hva vet vel jeg ? Jeg er jo bare en middels hcp'er som håper at Norge en gang får en vinner på USPGA Touren... og at vi kan få se litt mer golf på TV og i aviser.

En som håper

over 21 år siden

En som håper

Det er juniorene (Jeg sikter til de under 16) som allerede nå har kommet seg under 7-8 i hcp som må satses på (Jeg veit at hcp er noe tull men det viser allikevel noe). Losby gjør en veldig god jobb og jeg håper at andre klubber kan følge Losby. Men først og fremst har jeg tro på han 13-14 åringen på Borregaard.. Husker ikke hva han heter men han spilte jo tross alt i NM for borregaard. Det er ikke noe å blåse av.. Det er sterkt selv om Norges nivå ikke er altfor høyt...

Sats på juniorene og om 10 år kan det hende at ønsket til Smilende Sam går i oppfyllelse, nemlig at Norge får en vinner på USPGA touren!

Rs

over 21 år siden

Rs

Norske juniorer i både jente- og gutteklassen har hatt en strålende sesong.

http://ngf.golf.no/tools/wip/view.pm?conf=ngf&cat=landslag_elite/artikler&art=1044972615.10695.626

Det er flere klubber og spillere som har vist at norsk golf er på rett vei.
Anders Kristiansen som du henviser til er et meget stort talent, men i en alder av 13år bør en være forsiktig med hva en forventer av hans utvikling.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her