Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

VM i longdrive

eksperten

over 19 år siden

eksperten

Stalltips før konkurransen, tipper på hjemmeseier til Mørk.

grgk

over 19 år siden

grgk

dårlig tips ettersom groruddalens sønn gikk av med seieren... :)

H

over 19 år siden

H

Hva står VM for?

Østfold-tjej

over 19 år siden

Østfold-tjej

VM = Vestfold-mesterskapet!

Drittlei Tilskuer

over 19 år siden

Drittlei Tilskuer

Dette er det mest idiotiske forsøk på opphausing av en turnering jeg noen gang har sett.
Å kalle det VM er for det første helt på trynet så lenge konkurransen ikke finnes på noen lands terminliste og det ikke sendes ut offisielle invitasjoner gjennom de respektive lands forbund.
Deltagelsen begrenset seg til dem som bodde i sykkelavstand til rangen på Mørk. Ikke mye som minnet om internasjonal deltagelse der nei.
Dernest selve konkurransen: En laaaaang rekke med hackere som betalte 100kr for å slå 4 baller, og i tillegg slet med 200-meters grensen. Arrangørstaben bestod av 1 stk speaker og to stykker (Geir og Peder) som løp rundt ute på rangen og lurte på hvor det var blitt av ballen.
Selve arrangementet var helt talentløst. Ingen andre enn speaker hadde startliste, og deltagerne gikk uvitende i flere timer og lurte på når det ble deres tur.
Resultatservice var også totalt fraværende, bortsett fra at speaker av og til nevnte hvem som ledet.
I tillegg (ikke arrangørens feil) fikk amatørene medvind på skrå bakfra, mens proffene fikk motvind som garantert utgjorde 20-30m forskjell på resultatene.
Hadde Peder Mørk & Co hatt et snev av peiling på hvordan et slikt arrangement skulle gjennomføres hadde han for det første sørget for å kvalitetssikre deltagerne, dernest kjørt semifinaler og finaler for at de beste skulle få like forhold.
Nope, dette var et klossete forsøk på markedsføring av Mørk GK som ga mer motsmak enn lyst til å komme igjen neste år.
Har vært på 2 tilsvarende arrangementer i USA med lystavler, resultattavler, tribuner, og ikke minst deltagere som ALLE slo ballen vanvittig langt (over 300m i carry).
I desperasjon etter å dra folk ut i skogen ved svenskegrensa har Mørk fått dilla på long-driving. Mitt råd er at de neste gang kjører en kvalifiserings-omgang før konkurransen slik at publikum slipper å gørrkjede seg med høyhandicappere som døffer ballen 60-70m.
Hadde heller ikke vært så dumt om de merket sektor med en lys farge. De mørkerøde båndene de hadde satt ut i skjærtorsdag var umulig å se.

Såvidtover200

over 19 år siden

Såvidtover200

Veldig enig med "dritlei tilskuer". Var selv med å slå noen baller, og jeg visste på forhånd at jeg ikke ville være i nærheten av å pallen.

Men det værste med å tilbringe denne helligdagen på Mørk var allikevel det amatørmessige arrangementet. Tenkte før jeg meldte meg på om "vil et slikt arrangement" være morsomt for en tilskuer, og så for meg en del kriterier som kunne ødelegge. Tror Mørk traff med de fleste denne dagen og "dritlei tilskuer" ramser de meget godt opp.

I tillegg ble starten ble utsatt ihvertfall i 30 min. Neste gang bør det også settes en minimumgrense for slagene. Når målerne (Peder & Co) står på ca 250 m blir det langt å løpe (og lenge og vente) når noen slår ca 100 m og lander blant masse andre rangeballer, der det ikke var ryddet for baller.

Et minimuskrav til måling burde også vært ferdig oppmålt hver tiende meter fra 200 og oppover, slik at de med målehjulet slapp og løpe så langt for hver ball som var innenfor feltet (som helt riktig burde vært markert med lys farge)

Lasermåling burde også vært et minimum under slike konkurranser. Før reklamerte Mørk med at banen var målt om av GARMIN. Burde ikke de vært der...

Bedre lykke neste år!

Erik

over 19 år siden

Erik

Makan til gjeng sutregjøker.
Ting er ikke gratis her i verden, det og ha folk fra Garmin er sikkert ikke billig.

thomasas

over 19 år siden

thomasas

VM=verdensmesterskap

Amerikanerne har verdensmesterkap i amerikansk fotball og hvor mange land er invitert med i denne konkurransen.

Småsutrete jævler er hva dere er, og neste år foreslår jeg at dere finner på noe annet enn å ødelegge for oss som ønsker å ha det litt morsomt.

Truls

over 19 år siden

Truls

Hvorfor kalle noen for sutrehuer når det eneste de gjør er å sette finger på ting som kan forbedres?

Det må da være fornuftig å si sin mening slik at arrangementet kan bli bedre! Det tjener ikke minst arrangøren på!

Såvidtover200

over 19 år siden

Såvidtover200

Mulig "drittlei tilskuer" og jeg virker negative, men eget utgangspunkt var akkurat som Truls sier - noen kommentarer som kan gi dette arrangementet et løft.

Denne ettermiddagen på Mørk ble i overkant langdryg. Det hele skulle starte kl 1500 og da klokken nærmet seg 1800 var ennå ikke hovedklassen ferdig. Jeg er ikke motstander av at alle som har lyst til å ha det gøy skal få lov til det, derfor kan gjerne alle som vil stille op få lov til det. Men oppmålingen av hver drive kunne vært langt mer effektiv. Alle som kom dit for å se på eller for å slå kom dit for å ha det morsomt. Morsomt hadde det blitt hvis en klarte å lage litt show rundt dette. Jeg vet det var folk på Mørk denne dagen som selv ikke er golfere, men kom dit for show og moro. Desverre ble det ikke det.

Arrangøren kunne plassert 3 mann på hver sin side av feltet ballen skulle lande i, en på 200 m, en på 225 og en på 250 og utstyrt hver av disse med et flagg. For hver drive kunne de løpt ut i feltet der ballen lå, hevet flagget og en kunne målt denne avstanden fra tee til ballen med en lasermåler. Man trenger ikke å ha folk fra Garmin til stede for å få til dette.

Alternativt og billigere. Feltet der ballen skulle lande skulle som "drittlei tilskuer" helt riktig skriver vært merket med hvit farge. I tillegg skulle eks 200 m, 225 m, 250 m vært merket med en hvit stripe på tvers. Da hadde det vært mye enklere for oss som stod ved teestedet og sett hvor ballen landet og gitt Peder & Co denne info over høytaleranlegget.

Effektiv oppmåling er alfa omega for å få til et godt arrangement.

Drittlei Tilskuer

over 19 år siden

Drittlei Tilskuer

Jeg virker negativ og jeg ER negativ.
Når man blåser seg opp og kaller noe for verdensmesterskap, om det så er uoffisielt, så genererer det visse forventninger hos publikum.
Jeg er godt voksen og har vært med på mange arrangementer i mange forskjellige idretter og andre aktiviteter både som deltager og tilskuer.
Men disse greiene som ble servert på Mørk er det mest talentløse jeg noen gang har sett.
Arrangementet hadde vært greit dersom de hadde annonsert det som en lokal long-drive event, men kaller de det verdensmesterskap så har de selv flyttet lista mye høyere enn de er i stand til å hoppe, og da må de finne seg i at publikum buer.
Det var mye man kunne ha funnet på på Skjærtorsdag, men etter å ha vært på long-drive eventer tidligere hørtes et VM utvilsomt fristende ut selv om jeg funderte veldig på hvilke navn de hadde fått hit til lille Norge...
VM midt i ræva. Like spennende som å se småunger kaste snøball.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her