Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Lim til køller

Limeren

over 19 år siden

Limeren

Hei. Jeg kjøpte noen køller og limte selv i fjor. Nå har nesten alle løsnet i limet (køllehodene kan vris rundt).

For noen år siden gjorde jeg det samme - da brukte jeg pakker med lim fra golfworks - det fungerte fint. Alle de køllene henger fortsatt sammen. Denne gangen brukte jeg lim fra en annen fabrikant (Golfsmith eller noe slikt), og dette er da en to-komponentlim som man skal blande sammen og så smøre på.

Er det noen som har noen ide til hva jeg kan ha gjort feil her ?

Curtis Weird

over 19 år siden

Curtis Weird

Herdetemperaturen kan spille en rolle!

Jeg lot en kølle herde i et kaldt kjellerom i 24 timer. Det viste seg å være ganske dumt....de løsnet etter 15-20 slag. Jeg bruker kun lim fra GolfWorks.

Limeren

over 19 år siden

Limeren

Herdetemperatur ja.
Jeg lot noen av køllene herde utendørs (riktignok om sommeren), men det kan ha vært ned til 5-6 grader om natten.

Jeg tror likevel ikke det er hele forklaringen - den siste som fikk problemer herdet innendørs. Det kan kanskje være noe med limblandingen jeg bruker - jeg får sjekke at jeg blander 50/50.

Mr Glue

over 19 år siden

Mr Glue

Rengjøring, herdeforhold og blandingsforhold. Har du kjøpt limsom er beregnet til formålet er det lite sannsynlig at det er feil på produktet

veggiss

over 19 år siden

veggiss

kan være at du har fått et dårlig parti med lim også, brampton hadde problemer med limet sitt på denne tiden i fjor hvertfall.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her