Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

P4 Tour - Onsøy

Jooooooonnnyyyy

over 19 år siden

Jooooooonnnyyyy

Da er det i gang, bra at regnet har stoppet.
Men, 11 og 16 over etter 6 hull, hvordan er det mulig på P4 tour da? Virker knapt nok godt nok til en lokal klubbturnering på slag.

H

over 19 år siden

H

Ser at han som er 12 over har hatt en 5 over og 3 doble. Der har du 11 over. Han har tydeligvis en dårlig dag. I forrige P4 turnering hadde han to respektable runder.

Dessverre er det mulig.

Men kun hvis man deltar i turneringen.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Hvordan det er mulig i en p4-turnering? Jo det skal jeg fortelle deg. Man kan ha en dårlig dag, pappan din kan ha forsvunnet i romskip, hjembyen din kan ha blitt rasert av sinte hunder, flyet ditt kan ha blitt stjelt, du kunne ha glemt matpakken din og ikke rukket å kjøpe mer mat, man kan brekke staven, man kan slå out of bounds, man kan duffe et innspill fire ganger på rad, men kan miste ballen sin i vannhinder, man kan f.eks shanke rett ut i skauen, man kan fireputte, man kan bli nervøs, man kan ha forstuet en fot, eller fått vepsestikk i hånda.

Når skal dere godta at det er fullt mulig å spille dårlig golf? Ufattelig komisk at dere tror p4-tour består av spillere som aldri spiller dårlig :)

Giraffen

over 19 år siden

Giraffen

Samme som Gunder, men så kan det jo også være noen som har sett Tincup. Og slo i vannet og skal over..

Slikt kan skje..

L

over 19 år siden

L

Joda, alt det der er greit, men hvor går grensen? (Hvis den finnes i det hele tatt)

16 over etter 6?
18 over etter 5?
26 over etter 4?
30 over etter 3?

Hvor dårlig må man spille for at det skal være lov å spørre: "Hvordan er det mulig?"

Q

over 19 år siden

Q

Jeg er en av dem som ligger i bunn på leaderboarden, og kan kanskje forklare litt. For min egen del ble runden preget av nærver, dårlig nærspill og ellers litt slurv.. Med den kombinasjonen her er du lett på 85 før du vet ord av det. Håper å spille meg litt opp i morgen :)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

L: Så de som da beveger seg over denne grensen må inn her å forklare seg for deg og noen få andre som ikke godtar dårlig spill? Jepp. La oss diskutere dette. Meget interessant.

JOnny

over 19 år siden

JOnny

Forklaringen er enkel, nivået er så dårlig at hobbyspillere får være med...

Når det er sagt så er det vel bare maks 20 mann i norge som ikke fortjener tittelen hobbyspiller...

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg er hobbyspiller jeg. Og ikke god nok engang til p4. Fytti. Hvis karene på p4 med høy score burde straffes, ja da burde vel jeg skytes. Hva da med skaperen av tråden?

L

over 19 år siden

L

Gunder: Nei, det trenger de selvfølgelig ikke.

Men jeg må innrømme at jeg blir ganske nysgjerrig på hvordan de fikk det til =)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jo det er sant :) men jeg vet ikke om jeg tør høre det. Da tenker jeg på det neste gang jeg spiller turnering! Da kommer trippel-spøkelset å tar meg igjen.

Mats

over 19 år siden

Mats

Enkel bane og topp forhold for å score lavt. Over 80 her er rett og slett dårlig, og etter min mening kan ikke nerver og annet ta skyden. Er du kvalet for P4 bør du score rimelig lavt. Sjekk ut M. Dahl. Begynte elendig og hentet seg inn, selv med en trippel mot slutten ble det under par.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Og Mats fortsetter sitt uendelige jag mot at det er så dårlig å spille over 80. Skjønner ikke lille Mats at under de gitte reglene for kvalik til p4, så kommer det med mennesker som ikke alltid spiller under 80? Er det så vanskelig å forstå dette? Nivået er ikke bedre Mats, men skal man skjære antall deltagere enda lavere? Skal man bare la 40 spillere få stille og kjøre cut på dem?

Spiller Mats disse turneringene?

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Christian Aronsen med 18 par på rad. Gøy :)

http://www.golfbox.no/livescoring/scorecard.asp?tour={92FDB392-7DF3-412A-9FD2-1EDE0C376393}&guid={1526CFA3-3331-4384-82A5-6C57820F257B}

Det kan man kalle rimelig steady?

Fredrik

over 19 år siden

Fredrik

Dere er bare sure fordi DERE spilte +9 på deres forrige selskapsrunde, så da hadde jo dere gjort det enda bedre enn de som var på slitern i dag. Sutreskaller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Noe sier meg, når dere ikke klarer å kvalifisere dere til noe så dårlig tour (deres mening) som p4 engang, ja da hadde dere neppe spilt bedre selv.

Mats

over 19 år siden

Mats

Utrolig bra av Christian med 18 par etter hverandre. Morro når slikt skjer. Prøv å få det til, ikke lett akkurat. Joda Gunder det gjør jeg. Det er også veldig bra at mr. Aronsen satser igjen, han har tidligere vist at han kan spille virkelig bra golf. Men til Gunder også, endel som kom med fra Nøtterøy har ikke så mye på en P4 å gjøre. Meget tynt startfelt der, men til gjengjeld veldig mange som var med og mange som fikk plass videre hvis de ville det.

Fetisov

over 19 år siden

Fetisov

Kred til Gunder som har tålmodighet til å forklare småfolk som Mats hvordan verden er.

Zinho

over 19 år siden

Zinho

Ta med snorkel og sjekk ut i morgen Joohhhnny.. Var ok for morgen gjengen, litt fuktig for de siste. Men det er jo utendørs, sånn er sporten.

Facith

over 19 år siden

Facith

Til trådstarter: Desverre kan forskjellen virke så liten. Brutalt, men vi må innse at vår egen tour er på dette nivået...tallenes tale.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Mats: du får angripe NGF og regelverket heller som lar "så dårlige" spillere få lov å kvalle til p4. Også får du spare oss for korstoget ditt som går ut på å henge ut de som har hatt dårlige dager, og som du mener har null å gjøre på p4 tour.

Du mener vel også at David Duval skulle vært kasta ut av PGA tour når han spilte over 80 en periode. Høres ikke ut som om du skjønner at man kvalifiserer seg for _tidligere_ prestasjoner, og ikke den formen man må spå inn i framtiden. Du får bare forstå at scoren kan svinge mye i golf selv om din score er rock solid.

lurer

over 19 år siden

lurer

Jeg har hørt at det ikke bra forhold for å score bra, skal ha flyt på ujevne greener for det... Hvis du ikke spiller p4-tour Mats, så ikke vær en bedreviter og hakk ned på dem som ikke har spilt sin beste runde...
(Jeg spilte ikke) hehe

Fredrik

over 19 år siden

Fredrik

Mats er nok ikke klar over at golf er et gentlemanns-spill. Jævla golf-hooligan!

Karl

over 19 år siden

Karl

Spilte selv turneringen i helgen. Slet fælt. 2 pulje fredag fikk et sykt regnvær. Måtte være der for å forstå det. var flere av greenene man måtte slå 60 grader fra fringe, istedenfor det ønskede slaget med putteren da det lå vannpytter i linja mellom greenkant og hullet.

Vil også presisere at alle på p4 er nokså dyktige spillere.... Har jo vært scorere på langt over 85 på pga og europatouren.. Morsom statestikk på pgatour.com... Mickelson for eksempel har hatt 29 slag på et par 4 hull på PGA-Touren i 2000....

Jooooooonnnyyyy

over 19 år siden

Jooooooonnnyyyy

OK, bra kjempa i vannmengdene gutter!

Fikk bare lyst til å stille spørsmålet, det må være lov å spørre.
SYnd at noen følte seg truffet, men slik er det.

Fredrik

over 19 år siden

Fredrik

Jonny: det handler ikke om å føle seg truffet. Det er ganske irriterende når morons stiller dette dumme spørsmålet på hver en JÆVLA turnering i dette landet. Voks opp unger!

p4 spiller

over 19 år siden

p4 spiller

Ikke alle kan ha en god turnering , golf går opp og ned.
Spillte selv. Ble +13 slag med 76 på siste runden.
Forholdene var bra. Alle sier kanskje at det er dårlige greener. Kanskje, men det er ikke dårlige greener, men dårlige spillere.
simon Riis Her

Snappy

over 19 år siden

Snappy

Hei Simon...

Jeg er akkurat kommet meg hjem fra Onsøy.. Å si at greenene ikke var dårlige og at forholdene var bra er vel å lyve, eller er du dårlig vant. Men det hadde ikke så veldig stor innvirkning på scoren.

Jeg hadde ikke den store selvtiliten når jeg sto over ballen og skulle putte ballen gjennom ganske betydlige sopp skader på greenene.

p4 spiller

over 19 år siden

p4 spiller

Ok. det var dårlige greener , men det var en del av de som var bra også, men det er jo likt for alle. Må jo bare gjøre det beste ut av det , selv om de er dårlige.

Hmmm

over 19 år siden

Hmmm

Cred til P4-spiller! Det er en positiv egenskap å ikke lete etter noe å skylde på.
Tror det er den viktigste egenskapen som skal til for å nå langt i golf.

-I tillegg til sving, nærspill, putt osv. da.

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Enig med p4 spiller, en del greener var bra, men noen var også dårlige. Man kunne være uheldig å ha noen dumper i linja slik at man ikke helt visste om putten ville gå der man slo den! Når det er sagt så var det ihvertfall mulig å spille skikkelig target golf siden greenene var såpass myke. Ballen stoppa der man slo den...ganske stor forskjell fra Sola kan man si....

PlayBoy

over 19 år siden

PlayBoy

På AMA-tour kan hvilkensomhelst idiot skrive seg ned i hcp til langt under sin spillestyrke og delta, og kanskje tilogmed få en brukbar plassering mellom alle de andre idiotene som har skrevet seg ned til langt under sin spillestyrke.
Men på P4 er disse jålebukkene i berste fall å finne som tilskuere i skogkanten der de spiller til vanlig.
På P4 finner vi de beste spillerne i Norge og noen utenlandske gode spillere også. På P4 må man dokumentere resultater, ikke bare hcp.
På dager med ekstreme forhold vil det alltid være noen som ikke har dagen. De kan være psyka ut, eller klarer rett og slett ikke å spille under dårlige forhold. Synd det er slik, men man kan trygt si at alle deltagerne på P4 er i stand til å gå hvilken som helst bane, som er normalt satt opp, under par. Det samme kan neppe sies om Mats og andre som kritiserer nivået.
Kjøtthuet Mats bør lære seg at nivået er ikke en person som kan straffes og som man kan kritisere. Nivået er som det er og blir som det blir. Vil Mats bidra til nivåforbedring så kan han enklest gjøre det ved å spille ned gjennomsnittscoren på P4 i stedet for å sitte der som en anonym misunnelig hacker.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Det var da hardt skrevet Playboy, men i mine øyne akk så riktig.

Kan selv spille ok golf innimellom, rundtom 85 på en ok dag, men det er topp å spille med de som har 3-6 i hcp, nivåforskjellen er enorm. Stabilitet og presisjon!

Og det er motiverende!

hcp 17

Niels

over 19 år siden

Niels

Playboy: det der er svås fra ende til annen. Alle på p4 tour har kapasitet å spille alle baner under par? Svås. Det er mange 5-6-7 handicappere som har kvallet til p4 tour som aldri har spilt bedre enn 3-4 over par i sitt liv. Og jeg kjenner flere av dem. De HAR kvalet seg til p4-tour, gjennom gitte regelverk fra NGF. Og de spiller over 90 på dårlige dager. Stort sett spiller de 10 over fra backtee. At de er kvalet er ikke dems feil.

Men jeg er enig i at Mats er et kjøtthue :)

Anton Reveriet

over 19 år siden

Anton Reveriet

Her er det flere kjøtthuer

Jess

over 19 år siden

Jess

Full støtte til Anton!

Zinho

over 19 år siden

Zinho

Enkelte kvaler gjennom Tromsø

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her