Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Driver

eksperten

over 19 år siden

eksperten

Er på jakt etter en ny driver, og lurer på hva jeg skal velge. Slår ca. 220-30 meter med en normal drive. Litt usikker på om jeg skal kjøpe med regular eller stiff skaft.

TF

over 19 år siden

TF

Det må du nesten bare prøve! En dag du føler at formen er inne, og det kjennes bra ut, så reiser du på en eller annen bane, får med deg Proen, og prøver litt forskjellig! Da finner du godt en Draiver som fønker!

Lykke til!

mvh

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

husk også at det er forskjell på regular og stiff fra merke til merke.

jeg har hatt en Nike Xtra stiff som var mykere enn min nåværende stiff driver.

and also remember to remove the stiff up your ass before hitting....

:O)

seb

over 19 år siden

seb

prøvde ping G5 i går den var rett å slett helt rå ... bør absolutt prøves hvis du skal ha ny driver

HrG

over 19 år siden

HrG

Dette med forskjellig stivhet kan også komme av følgende:
Det er ulig vekt på skaftene. Én stiff-type fujikura kommer gjerne også i 3 forskjellige vekter også. Prøv mye forskjellig. Jeg har funnet MITT skaft nå ;)

Arne Berg

over 19 år siden

Arne Berg

Mitt inntrykk er at dette med skaft ikke er såå viktig. De fleste skaft som selges på markedet i dag passer for de fleste av oss. Ikke bry deg så mye om hva ekspertene sier og skaft ditt og datt. Det viktigste er at hode er størst mulig med en avrundet bunn for optimal luftmotstand.

Aiaiai

over 19 år siden

Aiaiai

Bare en liten ting : Husk å teste med skikkelige baller (og ikke bare rangeballer)!

:-)

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Du kan kjøpe min!
Vi er blitt uvenner.....

Gunder

over 19 år siden

Gunder

King Skev: jeg byr 900 kroner for din :)

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Du mente vel dollar Gunder!!? :-))

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Nesh. Norske kroner. Nå byr jeg 750 kr siden du er så frekk.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Dårlig gjort å kvitte seg med en god venn bare fordi han kom litt skjevt ut. Hadde han gått av skaftet så hadde jeg skjønt det, men da ville vel prisen vært enda lavere...?

seb

over 19 år siden

seb

har du et godt driver hode med dårlig /feil skaft så funker det ikke ...

men du kan ha et dårlig driverhode med godt skaft og få det til å funke( en av grunnenene av kloner overlever ).

Yngve

over 19 år siden

Yngve

er nok fundamentalt uenig med der Arne Berg.

det er viktigere å ha godt skaft enn et hode med den og den luftmotstanden.

skaftet påvirker så mye mer i den fasen eksperten er i enn det hodet gjør.

sett en Taylormade R7 hode på et drittskaft, og sammenlikne det med en Olyo driverhode på et knallskaft......

hvilken blir den beste driveren?

Ping

over 19 år siden

Ping

Skal på Haga i morgen å teste den Nye Clevelad HiBore driveren. Noen som har testet den enda?.

eksperten

over 19 år siden

eksperten

Har lenge siklet på HiBore driveren, ifg. testen i norsk golf, var HiBore driveren mest tilgivelig og gikk veldig høyt. 520 cc, må jo være en brutal driver.

golfproen

over 19 år siden

golfproen

Skaftene varierer veldig fra kølle til kølle... jeg ville anbefale regulare, det får du mer igjen for når du slår rundt 220-230. Har selv et litt for stift skaft. jeg testet en annen driver, og gikk opp mange meter i lengde.

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Ta turen til Darren på Miklagard - han gir super service ved driverkjøp

Tom

over 19 år siden

Tom

Og om du ikke kjøper driver??.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her