Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Klone-nettsted

Roger

over 19 år siden

Roger

Ha rnå søkt på forumet, og til min forundring fant jeg ingen linker til clone-nettsted. Linker noen til amerikanske nettsted?

kklon

over 19 år siden

kklon

www.pinemeadowgolf.com
www.valuegolfclubs.com

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Hvorfor kjøpe kloner da? Du får jo orginaler for samme eller lavere pris på Nettogolf.no

Jæfø

over 19 år siden

Jæfø

Spøker du? Har du vært inne på Nettogolf.no? De selger jo bare crap. Dyrt er det også.

eisp

over 19 år siden

eisp

www.gigagolf.com (amerikansk)
www.irishgolffitting.com (spansk dog, men krediterer 16 % tax av bestillingen dagen etter og sender vederlagsfritt ved bestilling over 375 euro)

seb

over 19 år siden

seb

nettogolf har vel bra utstyr , men ikke like rimelig som klonen . men er nok litt bedre i kvlitet . vet ikke helt hvor mye peiling du har hvis du mener toski blades er crap. men men hver sin smak

PøttFøkker

over 19 år siden

PøttFøkker

vil anta at denne karen bare sier noe for å få sagt noe.....

anonym

over 19 år siden

anonym

ikke kom her og si at nettogolf.no har bra utstyr!!! makan til dårlig utstyr har jeg aldr hørt om!!

seb

over 19 år siden

seb

:) ofte bedre å prøve utstyr og så uttale seg en å høre om dem for å uttale seg .

Saab

over 19 år siden

Saab

Ellers så kan du prøve :

www.drivers.se
www.nordicagolf.se

Mats

over 19 år siden

Mats

Egenreklame blir for dumt Mr. Pedersen. Hold deg for god for å reklamere for eget firma. Dette lukter vondt.

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Ser ikke noe problem i å navngi nettogolf.no i samme tråd som det ramses opp en mengde utenlandske konkurenter.
Forøvrig så vet nok alle her inne hvem jeg er, og hva jeg driver med.

Custom

over 19 år siden

Custom

Dersom du ikke tar deg bryet med å besøke en skikkelig køllemaker som f.eks. Matz Modeer eller Lasse (i Lasses Golf?) - eller ikke er villig til å betale prisen en slik tar - finnes det andre alternativ...

Av alle butikker som selger "tilpassede" køller over nett, er www.divotmasters.com en av de aller beste jeg vet om (jeg ville knapt vurdert nettogolf.no som halvseriøs engang).

De et bare å velge hode, skaft og greptykkelse. Køllene spines også mot et lite tillegg. Dersom du sender en mail, hjelper de deg med å finne riktig skaft - og de VET hva en kølle med stivhet 5.5 er (og kan i motsetning til menge køllelimere her hjemme lage den).

www.divotmasters har bra utvalg og en køllemaker litt utenom det vanlige : (klippet fra siden) " Rich McNett - Custom Clubmaking, Advertising, GCA Accredited Clubmaker PCS Class “A” Certified Clubmaker 2003-2004, Clubmaker of the Year Northern Region (USA) 2004-2005 Clubmaker of the Year (Wisconsin) ".

Bare for å gi et innspill til en "litt" mer seriøs køllemaker på nett....

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Hvis dere skal ha køller for de som kan spille golf?
www.titleist.com

Custom

over 19 år siden

Custom

Utfordrer dine titleist MB med mine ukjente MB nårsomhelst mr. Haugerfantomet.... (For en EKTE golfspiller har vel MB?)

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Custom!
Dessværre så må jeg skuffe deg.
En ekte Titleistspiller med Titleist blades, men det er ikke MB. De klassiske Titleist modellene har bare tall, ikke MB,CB osv.
Så lærte du noe nytt i dag og?

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Ja du vil vel vite tallet da?

Titleist 680.

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

@haugerfantomet... Mulig jeg misforstod deg der...men sier du at titleist 680 ikke har noe MB eller CB etter seg??

For jeg husker da unektelig at jeg for et par år siden spilte på Titleist 680 mb... Men de var kanskje for NYE for en gammel ringrev som deg...så du har nok de GODE GAMLE 680...men 0 offset, og ingen MB eller slikt tull bak.
Men så er du nok skikkelig god også?!... ;)

Custom

over 19 år siden

Custom

Viste bare til MB som er den vanlige forkortelsen for muscle back (ofte kalt bladkøller på norsk).

Men det er da godt å observere at en uttalt purist holder ord:-) Men det er heldigvis flere enn titleist som kan smi skikkelige køllehoder - selv om jeg er enig i at 680 er et usedvanlig pent køllehode....

Håper vi sees i roughen en dag;-) (det var et gratis opplegg for en smash...)

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Titleis 680 finnes kun i klassisk blade utgave. De produseres ikke lenger dessværre. Det er vel kun der hvor det produseres en cavity back og en musckle back utgave av samme kølle at de bruker MB og CB i kølle betegnelsen. TigerFan! Er du sikker på at det ikke var 690MB da? De er mer lettspilte enn 680 ved at de har mer vekt i bunnen av bladet enn 680, men ellers ganske like 680.
For meg er det kun Mizuno og Titleist som har "blades" som er ekte, men det sier jeg litt spøkefullt. Alle disse nymotens hitech køllene som har kommet med et design som minner mer om stylede oppmalte fotomodeller har lite å komme med synes jeg. Tror ærlig talt ikke det er så mye mer de kan gjøre med et kølleblad. Det er mest fiksfakseri og salgstriks. Jeg sier ikke at de nye modelllene er dårlige, men de er ikke noe bedre heller. Blades er jo "gamle" køller, men de står fremdeles i dag som det ypperste.

Custom

over 19 år siden

Custom

Dersom du tar en titt på f.eks. KZG ZO Blades eller Tom Wishon 550M kan vel de også regnes som ekte - men komponentkøller er vel for juks å regne... :-)

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

aiaiai, i min iver etter å få sett min skrift på trykk, så kan det nok hende jeg har vært litt rask her ja... Det stemmer nok det at det var 690 MB...

Men det betyr, at du må være ENDA bedre enn jeg trodde da?? :D

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Joda man kan sikkert kalle mange for ekte, men er man en ihuga Titleist spiller så er det bare det som er godt nok. Jeg sa jo at jeg sa det litt spøkefullt i sted. Tre ting som er viktig med køller. At de er riktig tilpasset og at de gir deg nok utfordringer fremover og det siste er at du liker dem. Hvis man skal sette alt på spissen er jo alle køller komponenter, men det er vel sammenstillingen på fabrikk og hos en lokal prø eller køllemaker som er den store forskjellen. Det er egentlig litt interessant at vi innbiller oss at en lokal køllemaker skal kunne sette sammen køllehoder og skaft fra et utall av merker og modeller og si at "dette er perfekt for deg gutten min". Alle de pengene som de store fabrikkene har lagt ned i utvikling av skaft og kølleblad skal byttes ut. Det snakkes jo om tilpassning som om at standard køller ikke passer for noen. Håper ikke det er blitt "in" og ha tilpassede køller? Har hatt det selv og det var vel greit nok, men i dag spiller jeg på helt standard køller og det går like greit, eller egentlig greiere, men det er vel mer at jeg har trent mye kanskje.

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Hehe, ENDA bedre, akk ja sann, gid det var sant. Sliter jo med å bli bedre jeg som alle andre da. Trening og atter trening er tingen, det finnes vel ingen snarveier.

Custom

over 19 år siden

Custom

Hehe. Da snakkes vi nok i roughen en dag....

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Jeg tar gjerne en prat , men kan vi ikke ta den på fairway mens vi spiller. Vil så nødig ut iden forbaskede roughen.

Mats

over 19 år siden

Mats

Til Haugerfantomet, du nevner Titleist og Mizuno som de eneste "ekte" blades og er helt enig. Dette er også det de fleste tourspillerene foretrekker. Men du sier også at hvis du er Titleist spiller så er det bare det som er godt nok? Jeg kjenner mange meget gode spillere som har skiftet fra Titleist til Mizuno da de rett og slett er best på jern og har bevisst det gjennom det siste ti året. Ledende på USA touren de siste 8 år! Men er du derimot Mizuno blad spiller, da bytter du ikke akkurat så ofte over til noe annet. Jeg har prøvd mange forskjellige bladkøller og er enig at Titleist og Mizuno er helt rå. Men dette har kun et fåtall av spillere gleden av å bruke. Synes forøvrig det er litt synd at norske proshoper ikke har Titleist eller Mizuno blad køller til salgs av betydning. Mizuno finnes ikke (importøren skyld). TM og Callaway har de i bøttesvis. Tar du turen over til Sverige er utstyrutvalget mye større og prisene hyggeligere. Anbefales for alle.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her