Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Holtsmark , best på jordbær...

Jordbærplukker

over 19 år siden

Jordbærplukker

Hva skjer egentlig på Holstmark. Ser at de har fått ny hjemmeside hvor de skryter i hytt og pine av banen. Kanskje burde de legge fokus på banen istedenfor fine hjemesider med skryt, og ikke minst de stadige store ord fra ledere. De har fremdeles masse å bevise. Banen ligger så langt på landet som det er mulig å komme. Hullene tett i tett, ikke noe klubbhus og flere millioner volt som passerer over hodene våre. Kanskje på tide å bevise noe ?

dobbel-b

over 19 år siden

dobbel-b

Blir kanskje en del polske gjesteplukkere der i sommer?

ZDG

over 19 år siden

ZDG

DINGELBÆR?

dobbel-b

over 19 år siden

dobbel-b

ja kanskje det, du vet jo hvilken kroppsdel som er høyest når man plukker bær. Kan sikkert raspe over med bærplukkeren der også.

Jordbær

over 19 år siden

Jordbær

Skal jeg plukke jordbær dra jeg til Sylling. Skal jeg spillle golf er jeg ikke i nærheten av å vurdere dette stedet. Lykke til

Til Jordbær

over 19 år siden

Til Jordbær

Og hvor drar du når du skal spille golf da? Holtsmark blir en kanonbane.
Og hvis du mener at du er for fin for å dra til Sylling å spille golf så plukker du vel ikke jordbær selv. Kun Miklagard matcher Holtsmark mht. design. Så får vi bare håpe at økonomien tillater topp preparering.

Og Holtsmark har i tillegg fine omgivelser.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Hvor langt fra havna i Sylling ligger banen?

jeg bare tenker på om jeg kan kjøre båt til Sylling og enkelt komme meg til banen.

anyone?

Bend it

over 19 år siden

Bend it

Var en tur på Holstmark på fredag!
Det ser veldig bra ut der ute og jeg tror nok at det kommer til å bli en av de aller beste banenene her til lands.....Det eneste jeg er litt bekymret over er måten dette er lagt opp.
Når man går ut med så lav medlemsavgift som 1500 og er så aktive på GK-fronten er jeg redd Holstmark vil bli "hakka" opp av alsens rare golfere.
Det er ikke til å stikke under en stol at så lave avgifter også trekker "bærmen" til en bane som burde tas mer vare på til for eks. større turneringer, kanskje PGA en gang i fremtiden....

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Nei Yngve!
Det kan du IKKE. Ellers har jeg ledig plass på banen din i dag. Blir du med?

Røkke

over 19 år siden

Røkke

Banen kommer ikke til å klare seg økonomisk. Til det er det altfor stor investeringer som står igjen før banen er ferdig. F,eks klubbhus. Vedlikehold koster også mer enn de tar inn på den lave medlemsavgiften. Dette er jo noe alle kan klare å regne ut selv.
Mao eneste måte å drive banen viere på er å kraftig øke kontingenten. Dette kommer trolig allerede neste år. Synd for de som har gått på den aggressive markedsføringen banen har lagt opp til.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

sorry KB. jeg er superultra-allergisk, så jeg skal kun være asosial inne i dag.

Dobbel-b

over 19 år siden

Dobbel-b

Rimelig ironisk å bli slått ut av allergi nå Yngve. Føler med deg nå som sesongen har kommet i gang med nydelig vær. Hiv innpå med allergimedisin! La Holtsmark og jordbæra være, finn en bane ved kysten istedet. Larvik og Kragerø f. eks.

ivrig golfer

over 19 år siden

ivrig golfer

jeg er så glad for at jeg slipper alle drittungene i dette fora når jeg spiller golf. Jeg er selv medlem på Holtsmark og vet hva denne banen blir god for.

Birdy

over 19 år siden

Birdy

For de som ikke har vært på Holtsmark og sett banen. Spar oss for dumme kommentarer om banen! Vær så snill?
Banen blir utrolig bra, og kvalitet er en veldig god grunn for at de skal lykkes. Det er riktig at en gjeng polakker jobber på banen, og dette gir lavere mannskapskosnader enn vanlig. Og ja, det blir vel ikke noe klubbhus før neste år.
Men banen blir så bra at Miklagard (og de aller aller fleste banene i Norge) kan slenge seg i veggen!
Og jeg har ikke tenkt å bli medlem der engang. Men spille der skal jeg, etter å ha inspisert den flere ganger siden før den gikk konkurs (første gang)!

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

ja, med sånne innspill, så kan du regne med at alle holder seg unna å kommentere Holtsmark, siden din saklige informative tone gir grunnlag for at alle vi andre skal holde kjeft....

Miklagard slenge seg i veggen..... lol......

god bedring Birdy...

Birdy

over 19 år siden

Birdy

Klart alle bør kommentere banen før de har vært der. Skulle bare mangle, smartass!

K

over 19 år siden

K

Haha, For de som HAR vært på Holtsmark og sett banen. Spar oss for dumme kommentarer om banen! Vær så snill?
Om ikke annet, prøv i hvert fall å holde dere til vanlig folkeskikk.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Banen har vel fått mye skryt for design siste året, fra kompetent hold.

At noen gidder kritisere banen pga klubbhus og strømledninger, nuvel, dem om det.

Deilig at noen tør satse på nye baner, jeg skal garantert teste den ila året når jeg får anledning.

Og så kan jeg uttale meg etter banebesøket!

Palle sulla buca

over 19 år siden

Palle sulla buca

Anbefaler alle å spille Holtsmark så snart de har anledning. Ikke godt å vite hvor lenge den består, ihvertfall ikke som kvalitetsbane.....

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Ingen grunn til å tvile på det gode designet på Holtsmark. Det burde være noe av det beste vi har i landet. Det springende punkt blir om finansieringsmodellen de har lagt opp til sikrer en god spilleflate. Uten andelseiere har de ingen lojal medlemsmasse som er interessert i å spille der når de får en dårlig sesong, vinterskader, flom osv som alle klubber opplever i Norge. Det er da Holtsmark vil få et problem tror jeg, men at denne banen kan være den beste i Norge er det liten grunn til å tvile på.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Åpner 9 hull den 22. Jeg skal ihvertfall spille så fort jeg får sjansen.

Julenissen

over 19 år siden

Julenissen

Ingen har vel enda spilt 18 hull på Holtsmark ?? så her er det en haug med synsere. Det mange stiller spørsmålstegn ved er hele finaniseringsmodellen, og da spesielt satt opp mot alle de store ord banen komuniserer. Parallelt med en medlemsmasse som ikke kommer til å være spesielt lojale er dette en dårlig kombinasjon. Om man da ikke tror på julenissen.......

svar julnissen

over 19 år siden

svar julnissen

det er slike som deg som gjør at vi normenn alltid er negative til alt fordi vi er så inn i helv......... flinke til å kritisere andre om ting vi overhodet ikke har greie på samtidig som man ikke preseterer en dritt selv. Håper for Holtsmark skyld at slike som deg velger en klubb lang av gårde !

Til til julenissen

over 19 år siden

Til til julenissen

Det er vel lov å mene hva man vil ? Og hva er det som tilsier at du sitter med fasit ? Det eneste som er sagt her er at banen raskt kommer til å få et stort finansielt problem. Dette må løses gjennom økte medlemsavgifter eller dårligere vedlikehold på banen, og ikke bygging av klubbhus etc. Banen ligger jo også til de grader på landet. Et annet viktig poeng er at medlemsmassen kommer til å være ekstremt illojal.
Alle disse ting tatt i betraktning så gir dette ikke god økonomi. Dette er ikke mere komplisert enn at 2+2=4, og ikke 5 som enkelte tilsynelatende tror.....

Enig med Julenissen

over 19 år siden

Enig med Julenissen

Holtsmark nyter enda godt av gavepakken på over 30 millioner i ettergitt gjeld fra banken, fullt mulig at de får låne nok penger til å bygge en superduper 18-hullsbane. Jo raskere de bygger dedsto større er muligheten for at de kommer i mål før hverdagen kommer.
Men så kommer dagen de skal betale tilbake det halve lånet de har på banen, og samtidig opprettholde den påskrytte standarden de har lagt opp til.
Da stiger prisene jevnt og trutt, og de som tror de har kommet til paradis befinner seg plutselig i en møkkakjeller.
Tilbake sitter frustrerte banker som nok en gang får erfare at golfprosjekter er penger i dass, og dermed blir det enda vanskeligere for baner som ikke styres av overoptimistiske struts med hodet godt begravd i en sandbunker. Holtsmark har allerede en gang satt golfprosjekter i dårlig lys, og nå kommer de garantert til å gjøre det igjen.

til julenissenene

over 19 år siden

til julenissenene

det er vel ikke helt tilfeldig at dere bruker dette nick name, da det i dag ikke er noen som lenger tror på julenissen !!!!
Såfremt du da ikk er midreårig noe jeg har sterk mistanke om at du er.
God greie på golfdrift og økonomi har du også. Regner med at du også er medlem av en helt ubetydelig golfbane som sikkert ikke går bra og er derfor meget missunelig på at det kommer en toppbane et annet sted. På tross av at jeg er blitt medlem på Holtsmark og har fulgt med på hva som skjer de siste 2 år i tillegg til informasjon som jeg har mottat og presseoppslag som er blitt skrevet sitter fortsatt DU med alle fasitsvarene. Jeg ønsker deg en riktig god golfsesong (hvis du spiller golf da)

Til den naive

over 19 år siden

Til den naive

Holtsmark er flinke til å gi ut informasjon og å få presseoppslag ja. Er mange som har fått svi for naiviteten sin, og mange som ikke lærer av andres erfaringer.
Stakkars medlemmer

missunelig

over 19 år siden

missunelig

hører jeg en som er litt missunelig her ????

Til til julenissen

over 19 år siden

Til til julenissen

Ho ho ho hallo ? Tror ikke på julenissen !!!! Ærlig talt. Det vi stiller spørsmål ved er økonomien i hele prosjektet. Banen blir sikkert kjempefin den, men hvem tror du skal betale for moroa ?? Prøv å regne litt selv. Tipper snitt medlemsskapet ligger på ca 1000 i året. Det er bra du er så kjempefornøyd med banen. (som du enda ikke har spilt) Da godtar du helt sikkert høyere årsavgift også. Tipper minimum dobling fra neste år.

Hvem blir medlemmer på H ?

over 19 år siden

Hvem blir medlemmer på H ?

Ikke de som spiller mye, for de har bedre og billigere alternativer nærmere der de bor.
Ikke de som spiller lite heller, for de er mye bedre tjent med å være fjernmedlemmer på en 500-kroners klubb.

Tilbake sitter 2 kategorier,
1: de som spiller 5-15 runder i året, og
2: de som velger Holtsmark i tillegg til den banen der de allerede er medlemmer

ingen av disse spillerene legger igjen spesielt mye penger der, så da gjenstår det å satse på greenfeegjester. Siden dette er en slags postkasseklubb som liggger avsides til vil de fulltbetalende greenfeegjestene trykke bare i helgene. Men da er banen allerede opptatt av medlemmer som betaler redusert greenfee.

Resultatet blir dårlig inntjening som resulterer i en av tre alternativer.

1: God standard og kraftig økning i prisene
2: Dårlig vedlikehold og dårlig standard
3: Ny konkurs.

Jeg tipper vi får oppleve alle 3, først økning i prisene som medfører medlemsflukt, deretter forsøk på å spare penger på drift som fører til dårlig standard, som til slutt medfører at ingen gidder å spille der og dermed ny konkurs.

Til Hvem blir medlemmer på H

over 19 år siden

Til Hvem blir medlemmer på H

Her støtter jeg deg 100%. Mao så er ingen av fremtids scenarione spesielt bra hverken for klubben eller medlemmene...dessverre.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Jeg må jo si at disse vurderingene stemmer svært bra med mine egne, og da MÅ det jo være noe i dem :-)

På et generelt grunnlag synes jeg det er mer enn nok av baner på det sentrale østlandet, basert på at markedet er overmett. Men når banen nå er oppe håper jeg selvfølgelig at det skal gå bra. Og man kan beregne så mye man vil, ingen av oss VET hva som kommer til å skje.

Jeg gleder meg uansett til å få prøvd den.

Kjell Inge

over 19 år siden

Kjell Inge

Det Holtsmark trenger er en rik onkel som stadig putter inn ny kaoital for å sikre drift. Kan aldri tenke meg at denne onkel finnes. Ergo gjenstår kun de 3 alternativer som er nevnt ovenfor. Jeg tipper disse kommer raskt, og i følgende rekkefølge : God standard/høyere avgift. Dette fører til at en haug med medlemmer forsvinner. Alternativet etter er dårlig standard/vedlikehold. Også da forsvinner en haug av medlemmene. Ergo kun et alternativ igjen. Eller rik onkel !!!

rik onkel

over 19 år siden

rik onkel

bingo !!!!
Jeg kan bekrefte at 3 rike onkler har gått inn for lenge siden. Holtsmark har ingen lån i dag da dette er smårusk for disse onkler.
Disse gutta har is i magen bare vent å se de vil aldri la Holtsmark gå konkurs. Tvertimot så vil de utvikle anlegget enda mer. bare vent å se !

Til rik onkel

over 19 år siden

Til rik onkel

Ha ha ha. Jada det er helt sikkert 3 rike onkler som pøser inn penger og som ikke har noe imot å fortsette med dette. Tviler på et det du kaller is i magen har noe serlig hold hvis ikke e ser at det er muiig å tjene penger. Dessuten har vi tilgode å høre om disse 3 til nå så kanskje er det heller en ønskedrøm !!

Mattias Gullberg

over 19 år siden

Mattias Gullberg

Tror inte vi behöver bevisa speciellt mycket. Besök oss gärna när vi fått klart banan med 18 hål i början av augusti. Tills vidare kan ni spela på de första 9hålen som öppnar nu måndag den 22a maj, eller på våran träningsbana där alla är välkomna.

Ett speciell tack till Jordbærplukker som även han verkar ha sett våra nya hemsidor på www.holtsmarkgolf.no

Hei Mattias

over 19 år siden

Hei Mattias

Bare for å presisere et par ting. Vi betviler IKKE banens kvalitet når den åpner om ikke så lenge. Faktisk så tror også vi at den blir en av norges beste. Det vi hele tiden har stilt spørsmål ved er hvordan vedlikehold, klubbhus etc skal finaniseres med så lav årsavgift, og så lite lojale medlemmer. Dette er kjernen i våre kommentarer. Både banen og "hemsidor" synes også vi er meget bra. Vårt spørsmål er, og har alltid vært : Hvem skal betale moroa ??? Vår påstand er : medlemmene, i form av økte avgifter.

Snakkfordegsjæl

over 19 år siden

Snakkfordegsjæl

...og hvem er vi?

Jordgubbe

over 19 år siden

Jordgubbe

Jeg skal ihvertfall besøke banen i høst, vil gjerne spille den før den mens den er bra og kommer gjerne tilbake på selvplukk om 3-4 år....

Moden jordbær

over 19 år siden

Moden jordbær

Enig. Vi spiller sålenge andre betaler, og når dette er slutt så plukker vi jordbær.....

holtsmarkfan

over 19 år siden

holtsmarkfan

Siden så mange er engstlige for økonomien. Hvilke regnestykker er gjort? Jeg antar følgende forutsetningner: Antall medlemmer er langt over det som er vanlig (allerede 1600 i fjor?). Disse medlemmene betaler i tillegg greenfee hver gang de spiller! Jeg synes det virker som en god ide

Yngve

over 19 år siden

Yngve

det er vel nettopp dette som er litt av problemet slik jeg ser det.

nå er ikke jeg noen økonom, men dersom Holtsmark har medlemmer som spiller ofte, så vil de kjapt se at dette ikke lønner seg for dem, og melde seg inn i en klubb hvor de kan spille så mye de vil.

Hvis Holtsmark derimot har klart å huke inn alle de medlemmene som ikke regner på kostnader, så kommer det til å gå bra.

jeg betaler ca 4500 i året i dag, og kan spille så mange runder jeg orker.
etter 10 runder, så har jeg tangert årsavgiften.

hvordan er dette regnet på holtsmark?

Jordgubbe

over 19 år siden

Jordgubbe

1600 medlemmer er mer en vanlig, men ikke så mye mer.
Og en annen ting med Holtsmark, hvem gidder å være bane-sponsorer der oppe ? Er vel ikke så mye å hente fra dagligvarebutikkene i Sylling.

Moden Jordbær; Hvem andre enn jeg selv betaler for runden min til høsten, alle fjernmedlemmene kanskje ????
-Å jo, det er sant, konkursen fra HoltsmarkI betaler visst halvparten....

OKER

over 19 år siden

OKER

Hvorfor fokuseres det så voldsomt på beliggenheten? Med Asker og vestre del av Bærum som potensiellt "rekrutteringsområde" er det vel ikke snakk om _så_ lang kjøring? Kjekstad har da klart seg bra i mange år og jeg tror ikke Røyken/Spikkestad er tett besatt med golfere? Må for egen del si at jeg har store forventninger til Holtsmark - klubbhus får komme etterhvert og ha en standard som er akseptabel. Vil tro at ISS (O. Skaaret) er interessert i å ha banen som et godt eksempel/referanse på hvor bra man kan få det dersom de er ansvarlig for utbygging.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

de har over 2000 medlemmer nå hvertfall. så et skriv på hjemmesiden tidligere i vår hvor de nevnte at vervekampanjen var en suksess, og at 2000 medlemmer var passert.

spilte hovedbanen i dag, og må si jeg ble imponert over banen. kjenner meg veldig igjen fra miklagard når det gjelder selve banen, men ondulerte greener og bunkere som alltid ligger der du minst vil ha dem. tror denne banen vil ha mye for alle, har bl.a. et par tre hull som er 224 meter fra sort. nybegynnerne vil også kunne kose seg der, da den er forholdsvis snill fra rød.

jeg gleder meg til åpningen av alle 18 hullene, og håper at de finner økonomien i prosjektet hvertfall.

Synd , men håpløst

over 19 år siden

Synd , men håpløst

1.Banen blir meget bra og vil overgå det meste i Norge
2.Belligenheten er håpløs tragisk
3.Økonomien med dagens avgifter etc kommer ikke til å gå rundt
4.Banen vil preges av en liten fast masse og mange illojale medlemmer
5.Det vil bli meget vanskelig å jobbe inn sponsorer

Mao så gjelder det å spille nå før priser går i taket. Tilgang på banen kommer neppe til å bli problemet.....

Til Synd

over 19 år siden

Til Synd

Nå har jeg fulgt med litt fra sidelinja hva denne debatten egentlig går ut på nemelig MISUNNELSE. Hva dere mener med usentralt skjønner jeg ikke noe av.
Ja bor du i Groruddalen så er det usentralt men det er jo ikke først og fremst folk fra den siden av byen Holtsmark henvender seg til vil jeg tro. Oslo vest Asker og Bærum Drammen og Lier er først og fremst de Holtsmark Henvender seg til. Da snakker vi om maks 30 minutters kjøring. Og gidder du å kjøre disse kilometer får du en fantastisk naturopplevelse i tillegg til ferske jordbær !!!
Da kan dere sitte på andre side av byen i smoggen deres og høre på biltrafikken eller flystøy hver gang dere spiller. Lykke til !

Til til synd

over 19 år siden

Til til synd

Jada, beliggenheten avhenger selvfølgelig av hvor du bor. Likevel tror jeg markedet for baner allerede er mettet når det gjelder massene av golfspillere uansett hvor i Oslo og omegne man bor. Akkurat det blir nok banens største problem. Om klubben har 2000 medlemmer som i snitt betaler 1000 kr gir dette 2 mill i inntekter. En stor del av dise kommer aldri til å spille banen. Sponsorer vil vegre seg for prosjektet pga avstand og ikke minst etablerte relasjoner til baner allerede. Disse tenker ikke først og fremst penger, men mere posisjon, omdømme og eksisterende samarbeidsklima når de beslutter bane. Se på LET i Norge kommende 4 år som går på Losby og Bogstad. Meg bekjent var ikke Holtsmark med i vurderingen engang, nettopp pga beliggenhet.

Svada

over 19 år siden

Svada

Det er bare tull det du kommer med. Tildeling av LET har kun med en ting å gjøre, Risiko. Hvis du er så opptatt av disse regnestykkene du refererer til bør du vite at LET er ikke noe du får tildelt. Det får alle hvis de vil ha det, under forutsettning at man forplikter seg økonomisk slik Bogstad og Losby har gjort mht salg av sponsoravtaler. Når det gjelder Holtsmark og LET bør man vel ikke være mye smart for å skjønne at dette ikke KAN være aktuelt for Holtsmark som ikke har 18 spillbare hull før august. I tillegg tror jeg ikke Holtsmark ser noe poeng å arrangere dette med det konseptet de har.
Dine kommentarer vedr. sponsorer er også svada. Du referer hele tiden til sponsorer som av en merkelig grunn alltid ligger så veldig langt unna. Til orientering så ligger de flest suksessrike bedrifter og deres hovedkontorer på rekke og rad fra nye fornebu til drammen fortsatt maks 30 minutter unna Holtsmark.

Imponert !

over 19 år siden

Imponert !

GRATTIS GRATTIS !! Holtsmark

Jeg hadde min første runde på Holtsmark i dag. Hvilken opptur !
Eierne har skrytt mye av banen i lang tid og det har de virkelig god grunn til.
Makan til banelayaut skal du lete lenge etter. Jeg er selv medlem på Tyrifjord, en bane jeg liker veldig godt og fortsatt vil like.
Å spille på Holtsmark var liksom en helt ny opplevelse vedr. golf i Norge. Banen var riktignok litt våt og en green som hadde litt skader, ellers var banen kjempebra. Gleder meg til siste 9 hull når de åpner.
Har tidligere i år spilt Bærum og Losby som begge fremstår som to sandtak i forhold. Spesielt negativt synes jeg Losby var som hadde en haug med provisoriske greener med full greenfee.
Oppforderer alle andre til å prøve Holtsmark å la økonomidebatten ligge så får vi se hvordan det til slutt går.
Uansett har Norge fått en ny toppbane.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

i og med at alle her inne har så peiling på Økonomi, så lurer jeg på en ting.

kan noen vise frem regnestykket som kan motbevise det de som ikke har tro på Holtsmark påstår?

er det noen som har noen tall som kan vise at Holtsmark har livets rett?

dette hadde vært mye mer kontruktivt enn å bare mule på de som er skeptiske til Holtsmark.
for min del, så er jeg ikke misunnelig, for jeg har en fin hjemmebane, og jeg kommer til å besøke HM så snart jeg kan.
Men, med alle synsernes innspill om denne banen og denne klubben, så blir man jo interessert i å vite hvem som har rett!!!

olaola

over 19 år siden

olaola

Nå har jeg sett på debattene rundt Holtsmark lenge nok uten å sende inn en kommentar selv...

Jeg må si meg enig i at mye av dette må bero på misunnelse...

La meg ta dette punktvis:

1. Til dere som bekymrer dere om klubbens økonomi: Hva bryr det dere? For det første er jeg rimelig sikker på at Yngve har rett. Dere er synsere. Jeg er selv medlem på Holtsmark og betaler 1500 i året. Som medlem spiller jeg banen for halv greenfeee. Tidligere var jeg medlem i Sande GK, hvor jeg betalte 950,- i året. Også der må medlemmene betale redusert greenfee. Jeg la altså på 550,- i året, og gikk fra å ha en hjemmebane på 6 hull av halvgod kvalitet til en hjemmebane av en kvalitet som få baner i landet matcher når det gjelder design og opplevelse. Det er en subjektiv mening, jeg er klar over det, men jeg har spilt svært mange baner både innen- og utenlands inkludert Miklagard. Jeg liker Mikla meget godt, men mener Holtsmark ikke står tilbake for Mikla hverken når det gjelder utfordringer eller design.

Hva om økonomien ikke holder... Hva så? I så fall har jeg fortsatt vært medlem i en klubb med høykvalitetsbane uten å måtte kjøpe en aksje til flere tusen kroner. Går klubben konkurs så bytter jeg da bare klubb! Jeg er da ikke gift med klubben....

2. Til dere som uttaler dere om banens kvaliteter: Å uttale seg om en bane dere overhodet ikke har vært på eller besøkt er definitivt useriøst, og til dels umodent. Spydigheter om banens geografiske beliggenhet - det samme. Hva gjør en god bane som Tyrifjord til en mer sentral bane? Eller Miklagard for den saks skyld? Kløfta er vel heller ikke som verdens navle å regne? Det ville ikke falle meg inn å slenge negative meldinger om Mikla fordi det ligger der det ligger...(eller noen annen bane for den saks skyld).

3. Til deg som startet denne tråden: Jeg synes klubben har bevist en hel del. Jeg er forsåvidt enig i at det ikke er så vakkert med høyspentlinje like over rangen, men den ser du tross alt bare når du skal varme opp med noen baller før du går ut på en flott bane, eller drar dit for å trene en time eller to. Innlegget ble fulgt opp med noen kommentarer om banearbeiderene...noe jeg synes er helt utrolig, og på grensen til etnisk rasisme. De polske banearbeiderene gjør en utmerket jobb, og holder banen i forbilledlig stand. Det er det som betyr noe, og ikke hvor vedkommende kommer fra.

4. Tilbake til økonomien: Det er en hel del baner som sliter atskillig mer økonomisk enn Holtsmark (som fortsatt ingen kan si har problemer - men som en del forumdeltakere TROR kommer til å få det.) Hvorfor ikke det samme engasjementet her? Huff...markedet i Oslo-området er mettet... Hva så? Er det negativt at det dukker opp en ny bane av så høy kvalitet litt "for nær" Oslo-området? Hvis det er innstillingen, tror jeg heller at det dreier seg om at enkelte er redd for egen klubbs økonomi hvis det skulle bli medlemsflukt til Sylling. (Og dere som nå følte trangen til å sette dere ned å skrive et "ikke pokker om noen skifter fra vår klubb til HM"-innlegg: Spar dere. )

Jeg gleder meg til å se banen ferdig, uansett om det blir i år eller neste år! Jeg anbefaler dere som kommenterer banen uten å ha vært der å ta en tur og spille en runde. Pass på at dere tømmer hodet for usaklige negative innstillinger før dere kommer, og jeg garanterer en flott golfopplevelse. Det er da dette sporten vår dreier seg om?

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Vel, når det gjelder punkt 2, så er det vel egentlig lett å se at Tyri og Mikla er mer sentrale, siden disse ligger 1 minutt fra europavei da.
Dette til side, så er ikke det noe som bekymrer meg, for når jeg besøker andre baner enn hjemmebanen, så har jeg ingenting imot en bane som er 40 minutter hjemmefra, siden Mikla er 1t15m, Asker er 45 minutter unna, og Bogstad er 1t unna.

Akkurat kjøringen er ikke noe problem for min del med andre ord, men det er antakelig liten tvil om det vil bli mange færre tilfeldig forbipasserende på besøk på Holtsmark enn på Tyri og Mikla, siden disse ligger veldig nære europaveiene.

Savner fortsatt et regnestykke på hvordan Holtsmark skal klare seg, da jeg ikke synes ditt "Hva så?" svar var særlig godt... og heller ikke særlig godt for klubben....

nilsemann

over 19 år siden

nilsemann

Hei olaola!

Kunne ikke vært mer enig! Hvorfor er det så voldsomt engasjement vedrørende økonomien til Holtsmark? Er dette blitt en slags motesak? Dette er en klubb som ikke krever en aksje til titusenvis for å bli medlem, og gir derfor heller ingen økonomisk risiko for medlemmene. Dette er ikke noen investering, men en vanlig medlemskontingent som de fleste klubber har i tillegg til en spillerett/aksje. Forskjellen er bare at du slipper aksjen. Jeg har aksje selv, men vurderer sterkt å selge den siden jeg uansett ikke synes det er spesielt interessant å spille samme banen hele sesongen.

Jeg tror personlig at geografien ikke spiller så stor rolle, så lenge banen innehar den kvaliteten det ser ut som om den får. Da vil den få spillere dit uansett.

Hvis folk som ikke har tilknytning til klubben (meg inkludert) absolutt skal engasjere seg i økonomien, så kan de vel heller kikke litt på Ulven Golfclub (http://www.ulvengolfclub.no) som satser på en aksjeklubb i Lier/Asker. En klubb som planlegger en bane av de dimensjoner som vises på hjemmesidene, og som i tillegg er en aksjebasert klubb må nødvendigvis bety døden for en annen nærliggende bane (Asker f.eks) hvis de skal lykkes.

Kanskje HM vil bety døden for en annen bane hvis det går så bra som jeg tror, men det er i så fall fordi det er en bedre bane.

Dette er business... Hvem klager på en ny og bedre vare i butikken fordi en dårligere forsvinner...?

Kanskje Holtsmark burde hive seg på debatten for å få lagt dette dødt? Skjønt det vil neppe skje med den graden av useriøsitet som er i denne diskusjonen....

Jeg skjønner ikke hvorfor du absolutt vil se et regnestykke, Yngve? Sjekket du økonomien like nøye på klubben du er medlem av nå, før du meldte deg inn? Selv om en klubb er "gammel og veletablert" betyr ikke det at klubben har sunn økonomi.
Hvem sjekker med kredittselskap og Brønnøysund før man betaler 1500,- i medlemsavgift? Det er jo ingen risiko..

Nils

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Det er voldsomme kontraster mellom medlemmer og ikke medlemmer på Holtsmark, og denne klubben har jo blitt hauset ganske kraftig opp av både medlemmer og bakmennene.

Det er vel lov å vise interesse for klubben og spørre om økonomiens grunnlag? Hva om jeg vurderer å bli medlem?
Er det ikke da relevant for meg å vite hvordan klubben har tenkt å greie seg?

Ingen grunn til å snakke til meg om min klubbs økonomi, for der vet jeg det jeg trenger å vite, og ja, jeg sjekket dette før jeg meldte meg inn.

Jeg er nysgjerrig, og det må man vel få lov til å være.
Hvorfor kan jeg ikke få se et slikt regnestykke? Du, og andre med deg, sier dere har tro på prosjektet Holtsmark, men ingen legger frem noe som helst fakta som viser hva dere egentlig tror på.
Det gjør vel sitt til at noen av oss andre blir litt skeptiske. Er det misunnelse etter ditt syn?

ingen er tvungne til å svare meg på dette selvsagt, men det bidrar ikke til en avslutning av debatten å stille spørsmål til det å faktisk stille spørsmål til levedyktigheten til en klubb. det er helt relevant, siden mange til enhver tid kan ønske seg en annen klubb å være medlem i.

olaola

over 19 år siden

olaola

Til Yngve: Jeg hadde egentlig ikke tenkt å engasjere meg mer enn jeg har gjort, men må bare slenge inn en liten kommentar til:

Jeg ser ditt poeng i forbindelse med "Hva så"-kommentaren. Den kunne med fordel vært formulert annerledes. Jeg hadde egentlig fått frem det jeg ville i første punkt, men engasjementet tok litt overhånd... :-) Det kunne der se ut som om jeg var illojal mot klubben, og det var langt fra hva jeg ville. Jeg melder meg selvsagt ikke ut av klubben før jeg " må".

Ellers synes jeg forsåvidt ikke din kommentar om geografi er like god. Hvis det at en bane ligger nær en europavei er et kriterium for å betegnes som sentral, kan jeg oppgi en hel del steder mellom Lindesnes og Nordkapp som ligger svært nær eoropaveiene uten å være i nærheten av å være sentrale. (Vil du anse Hjerkinn som et sentralt sted?) Jeg vet at jeg spissformulerer her, men likevel...

I tillegg: Hvor mange spiller på en bane som "tilfeldig forbipasserende"? Hvor mange "tilfeldig forbipasserende" spiller på Miklagard? Golfrunder er for meste en planlagt affære, hvor man på forhånd bestemmer seg for hvor man vil spille. Jeg synes dette argumentet er relativt lite relevant. Mikla og Tyri kan kanskje betegnes som "mer sentrale", men sentrale er de ikke. Det er i det hele tatt få baner i landet som kan få den betegnelsen.
Jeg ser at dette ikke er noen bekymring for deg personlig, og det tror jeg heller ikke det er for så mange andre heller.

Til nilsemann: Takk for støtten, men jeg er litt uenig med deg i ett av punktene: Jeg klager gjerne på at en vare forsvinner fordi en "ny og bedre" kommer. Det beror nemlig på smak og behag hva som er bra og dårlig, og det vil jeg helst bestemme selv, fremfor at andre skal fortelle meg det. Ellers er jeg enig med deg...

negativ

over 19 år siden

negativ

Bra innlegg fra olaola og nilsemann.
Til deg Yngve ! du er bare negativt du, så enkelt er det. Du representerer den typiske negative Hallingdølen som gjerne betaler 10 kr. for at naboen ikke skal tjene 0,50 øre. Vi må slutte å rakke ned på eller skjule seg bak med å stille "legitime spørsmål"
Når jeg leser på debatten her at det faktisk har vært folk ut og spilt på banen i går og ble kjempeimponert, det får du tydeligvis ikke med deg !
Du finner sikkert noe negativt på den nye hjemmesiden også som forøvrig er den mest avanserte og moderne i golfnorge. (å dette kan jeg etter å ha arbeidet 10 år med web design, så ikke prøv deg med noen spanske her)

nilsemann

over 19 år siden

nilsemann

Bare så det er sagt...jeg er ikke medlem av Holtsmark, og jeg har ikke sagt et ord om misunnelse. Nå tror jeg mr. yngve tar kommentarer fra to forskjellige innlegg og setter dem sammen til noe helt nytt.
Det blir jo interessant, men ikke særlig korrekt.

Du må selvsagt mene hva du vil, og stille spørsmål om hva du vil, men jeg må fortsatt få lov til å mene at det er litt underlig med alt dette engasjementet for en annen klubb... Hvis en har ønske om å skifte klubb, så kan man heller gå inn å sjekke økonomien når det blir aktuelt, i stedet for å holde i gang en heksejakt mot en klubb som gir oss nok en bane å spille på, og dermed mer variasjon.

Nils

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Til negativ.

Hva babler du om?
jeg er nysgjerrig fordi jeg er interessert i prosjektet Holtsmark!
Banen er flott og webdesignet har jeg ikke tenkt å uttale meg om i det hele tatt. det er skikkelig lavmål å anonymt kaste seg inn i en debatt når den holder et saklig nivå bare for å kaste dritt til debattanter.

den eneste som er negativ her, er deg! Du tillegger meg meninger og hensikter som jeg ikke har, og prøver i tillegg å få meg til å kritisere elementer som ikke har noe med saken å gjøre.
Jeg har selvsagt fått med meg at folk er imponert over banen, og vi har jo ikke diskutert banen i det hele tatt. det handler ikke om banen, det handler om klubben!

Har nesten en følelse av at du kødder, men greier ikke vurdere om jeg kan ta deg alvorlig.

Mener du virkelig at en person( vi er alle potensielle medlemmer ) ikke kan stille spørsmål om bæredyktighet til økonomien i en golfklubb?

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Det er helt utrolig at dette kan få deg til å snakke om heksejakt, Nilsemann.
jeg er ikke ute etter å henge ut hverken klubben eller noen. Dette er tydeligvis et veldig sårt tema, så jeg får heller la det ligge.

Jeg har ikke ment noe om Holtsmark enda, annet enn at jeg tror dette blir et flott anlegg. dersom det er negativt, så er jeg nok sprø.
Derimot så har jeg stilt spørsmålene fordi emnet tross alt ble tatt opp her!
jeg har ikke startet tråden, men ønsket å få svar, slik at de som er så negative kan slutte å jamre seg.

Du kan få mene hva du vil om at det er underlig, men det behøver jeg vel ikke forklare noe nærmere nå. du og denne "negativ" tror ikke på forklaringen uansett.

Sven Petersen

over 19 år siden

Sven Petersen

Det er livsfarlig å uttale seg i dette landet. det er livsfarlig å stille spørsmål, og det er livsfarlig å ikke følge saueflokken og bare jatte med når noen påstår noe.

Jeg har fulgt Holtsmarkprosjektet lenge, og har vært skeptisk til økonomien hele veien.
Kortene blir holdt tett ved brystet hos alle involverte, og dette er enten fordi det er uavklart hvordan situasjonen vil bli, eller fordi det står dårlig til, og man desperat må skaffe midlene.

Dette minner litt om trådene som har hatt diskusjoner om Miklagard, men om mulig kanskje enda mer ekstremt.
Dere som er medlemmer må tåle å få spørsmål dersom dere skal delta i et debattforum.
Dersom dere virkelig har tro på Holtsmar(noe ikke jeg har lengre) så hvorfor ikke fortelle hvorfor dere har tro på det?
Da mener jeg ikke at dere skal svare det ALLE har sagt før dere.(banen er flott, naturen er fin, grunnen er godt behandlet, blablabla).
De som er nysgjerrige her, ønsker å vite om det er noen vits å bli medlem... kanskje på tide å gå litt i seg selv, og ikke tro at jobben deres som medlemmer er å forsvare Holtsmark på et debattforum, men å spre deres iver for banen og komme med positive innspill som gjør det interessant å bli medlem!!!

velvel, lenge siden sist jeg sa noe her, og jeg blir nok mest å lese fremover også, siden jeg selv ikke orker å bli midtpunkt i disse kranglene som har en tendens til å bli så personlige.

olaola

over 19 år siden

olaola

Vel...nå tror jeg faktisk jeg må forsvare Yngve litt her...(ikke at han trenger det men...)

Jeg tror yngve som en aktiv debattant blir satt i samme bås som "mulerne". Jeg tok frem ditt innlegg som et godt eksempel i mitt første, og i motsetning til nilsemann synes jeg ikke du er noen heksejeger, selv om jeg ser poenget hans i og med en masse skittslenging om klubben både i denne og andre tråder.

Jeg tror faktisk at det eneste som kan legge denne debatten død er en fyldig forklaring på den økonomiske modellen på HM's hjemmesider. Da har man kanskje en mulighet for å ta en saklig diskusjon med - som du sier - fakta på bordet.

Jeg tror HM-prosjektet kommer til å lykkes, men det er jo forsåvidt like mye synsing som det meste annet her...
Til Sven Petersen: Jeg synes selvsagt det er vits å bli medlem. For 1500,- i året spiller jeg en toppbane for 200,- pr 18 hull. Det er billig. Kanskje det blir dyrere hvis de negative får rett, men situasjonen er ikke slik nå, og det er det jeg forholder meg til. Som nilsemann sa: Det er jo ingen risiko....

Jeg liker klubben, og jeg liker banen enda bedre så jeg krysser fingre for at både Holtsmark, Asker, Tyri og andre baner i omegnen lever godt og lenge i landet...

Grafisk designer

over 19 år siden

Grafisk designer

Til negativ:

Jasså ja så du ønsker å briefe med at du har 10 års erfaring og på samme tid mene at Holtsmark er en moderne og avansert webløsning? Da skjønner jeg jo at du ikke har jobbet med store prosjekter, eller forstår så mye design. Holtsmarks webløsning er helt ok, ikke mer enn det.

- Den er irriterende treig å navigere i med all fadingen.
- Det er forstyrrende med en meny som legger seg over innholdet.
- Layouten er ikke spesielt moderne, dog de prøver seg på moderne juicy farger, men feiler stort. Bare rotete og trangt.
- Nyhetene er tunge å navigere i framfor å ha de 3-5 siste på forsiden.
- Sidene har også vanvittig lite informasjon, og få bilder. Rett og slett kjedelig.

Nei det finnes mange bedre siter enn Holtsmark. Ikke dum deg ut ytterligere med å gnåle om hvor lenge du har jobbet i bransjen, du har åpenbart dårlig kompetanse uansett min venn :)

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Hehe, Olaola....

du har vel rett i at jeg ikke trenger noe forsvar, siden jeg heller ikke har noe å hverken skjule eller skamme meg for i denne saken.
Men takker alikevel for at det i hvertfall er en som ser hva jeg egentlig mener.

jeg har sendt mail til daglig leder i Holtsmark, og forklart hva som skjer her inne.
der har jeg lagt frem både mitt spørsmål og link til denne tråden, slik at dersom de ønsker å legge ballen død, så kan de få sjansen enten ved å svare her, eller svare meg på mail.

Så får det være så underlig som det bare måtte være, men som olaola sier, så er nok den eneste måten å få diskutert dette saklig og skikkelig, å få en forklaring fra de som sitter med svarene.

Undrende

over 19 år siden

Undrende

olaola: hvor mange runder spiller du pr år? Og hvor mange planlegger du å spille på Holtsmark?

olaola

over 19 år siden

olaola

Bra tiltak med mail til HM, Yngve.

Til undrende:
Hvor mange pr. år: Det varierer med konens humør
Hvor mange jeg planlegger å spille på Holtsmark: Jeg planlegger mange, men viser forøvrig til forrige svar.

Herved har jeg offisielt trukket meg fra denne tråden... (i hvert fall frem til det finnes fakta å diskutere...)

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Daglig leder Lars Hjort i Holtsmark Golf har valgt å ikke kommentere dette temaet her inne.
Årsaken er enkel og bra; Dette er et forum med og for anonyme, og de ønsker ikke å bruke anonymes utspill som grunnlag for åpen debatt om deres økonomi.

jeg hviler til det svaret, og kommer til å ta kontakt med daglig leder igjen personlig og ta dette opp person til person i stedet.

for å herme etter olaola, jeg trekker meg dermed fra denne tråden....

bla bla ba

over 19 år siden

bla bla ba

Jeg tipper du ikke kommer lengere i en personlig dialog. Hvem som helst kan vel regne seg frem til at dette prosjektet er et luftslott med dagens struktur. 2+2 blir ikke 5, selv ikke i Sylling.

Til alle anonyme TAA

over 19 år siden

Til alle anonyme TAA

Lars Hjort har ikke noe å si, derfor er det fint å rakke ned på de anonyme debattantene som stiller vanskelige spørsmål.
Ledelsen på Miklagard hadde i det minste ryggrad (og økonomi = årsavgift 10000kr + 900kr i greenfee) til å stå frem her og forsvare skrytet sitt.
Men Lars Hjort har bare 1500 i årsavgift og et par hundrelapper i greenfee, derfor lar det seg ikke gjøre å sette opp et budsjett som henger på greip.
Tydeligere kan det ikke sies at Holtsmark er en båt i altfor høye bølger.

GF

over 19 år siden

GF

For min del vil jeg ønske Holtsmark lyke til, og håper de lykkes. Jeg kommer gjerne på besøk når 18 hull er spillbare, selv om jeg bor et stykke unna. Forøvrig tror jeg de mest bitre og negative angrepene her er skrevet av en og samme person, som antakelig tapte penger på den tidligere komkursen eller har noe annet personlig i mot Holtsmark.

Tellus

over 19 år siden

Tellus

Nå er det mange supersynsere som syns sånn å sånn her inne om stort sett det meste å det minste, vi i miklagjengen (dere vet vem dere er hahahaha lol:-) synes leyauten på banen ruler helt enormt.Det er nok det eneste og ja det kan nok bare sammenlingnes med vår kjære mikla.Dere skriver at "daglig leder" ditt og datt,feil han er den eneste som har stillingen adm. dir. på en golfklubb det bør vel si at han kanskje er litt lurere enn å svare på innlegg her for han er den eneste adm.dir. i golfnorge.

ha ha

over 19 år siden

ha ha

Daglig leder eller adm dir !!!!!! Man må vel uansett kunn regne ? Dessuten, tilttel er bare noe som kompanserer mangler. Det er klart adm dir ikke ønsker å vise sitt budsjett. Da blir jo hele dette store flott fantastiske verdensbeste på alle mulige måter prosjektet blottlagt for alle. Og igjen vil medlemmer på Holtsmark føle seg lurt.

nilsemann

over 19 år siden

nilsemann

Tydelig at yngve og olaola har trukket seg, ja... Sakeligheten falt fra en god 8'er til det vanlige saklighetsnivået på 2-3....

Spåmenn og synsere som slenger usakelige meldinger om en klubb som de ikke en gang vurderer å bli medlem av uansett økonomisk bæreevne.
Nå spår enkelte til og med at yngve ikke kommer til å få svar... På hvilket grunnlag?

Vil dere bli medlemmer der, så snakk med ledelsen selv, da...ellers glem hele klubbøkonomien og nyt en bane som er meget god.

Med dette følger jeg olaola og yngves eksempel og trekker meg fra denne tråden. Det burde flere gjøre...men det er jo alltid fjortisene og de negative som blir hengende igjen. Aldri de positive eller sakelige.
Se bare på den særdeles lange og utrivelige tråden som gikk om Mikla i fjor...

Jeg har ikke tenkt å bli medlem der selv, så jeg kommer ikke til å engasjere meg noe mer i denne tråden jeg heller... Men skulle jeg bli medlem, så hadde jeg kanskje undersøkt litt mer. Det ville uansett ikke blitt i forumet på SG.

Den danske humoristen Storm P sa det vel best:

"Det er vanskelig å spå... Spesielt om fremtiden..."

Takk for meg.

Nils

Anne Kari

over 19 år siden

Anne Kari

Ja, når det skal være slik så trekker jeg meg også!

Saklig og Usaklig

over 19 år siden

Saklig og Usaklig

Synes det kommer svært så saklig kritikk av Holtsmarks fremtid.
Synest derimot Holtsmark-patriotene er livredde for alt som er saklig.
Man lurer ikke penger av folk ved å være ærlig og redelig (les saklig)

Helt enig

over 19 år siden

Helt enig

Holtsmark patriotene må være lettlurte. Økonomien i dette prosjektet må jo være elendig. Det er klart adm dir ikke vil ta denne diskusjonen her, mange vil jo føle seg lurt. Sjekk hjemmesiden nå og "mest brukte linker". Her opererer de med innmelding og booking som de mest brukte !!! Ha ha her skal dere bli lurt gjen. Interessant også å sjekke fliken sponsorer, her er det jo ikke skrevet så mye.......

Usaklig

over 19 år siden

Usaklig

Nå må alle usaklige personer som slenger dritt og påstander i denne dabatten trekke seg til bake. Det er jo helt innlysende hva dere er ute etter. Dere sitter antageligvis med null kompetanse på området og er bare ute etter å provesere. Skjønner godt at Holtsmark ikke gidder å bli med på et sånt lavmål av en diskusjon for hadde dem gjort det så hadde det vært veldig uproft. At dere hele tiden unskylder dere med at det må vel være lov til å spørre !
For guds skyld ring klubben eda eller send en mail så får dere sikkert svar på det dere lurer på.

H

over 19 år siden

H

Helt enig med deg Usaklig, og som flere har hevdet; med 15-1600 i årsavgift og 0 i innskudd så er det null risk.
Ingen blir lurt med det konseptet som de nå har.
Ikke mer enn alle vi andre blir for den saks skyld. Vi må melde oss ut av eksisterende klubb før 31/12 og årsmøtet som bestemmer ny årsavgift holdes på nyåret. Da MÅ man være med ett år til uansett økninger. I tillegg så er aksjene vi har betalt dyrt for lite verdt.
Hvorfor slenge dritt om Holtmark?
Ubegripelig.
Ikke medlem der selv

Mere usakelig

over 19 år siden

Mere usakelig

Er det mere usakelig å stille spørsmål enn å blindt forsvare ?? Dette er et forum for diskusjoner som skapes av forskjellige meninger ? Ingen av oss sitter med fasiten i denne saken og innleggene baseres på antagelser og synsing. Den enste som sitter på fakta er trolig adm dir og han ønsker ikke å kommentere !!. Ergo kommer dette forum til å gå videre med båe saklige og usakelige innlegg.

Kranglepolitiet

over 19 år siden

Kranglepolitiet

nei, det er ikke mer usaklig å stille spørsmål enn å forsvare, men det handler ikke bare om spørsmål, men om idiotiske påstander fra forståsegpåere som ikke har filla peiling på hva de prater om.

Dette gjelder for det meste de som er kritiske eller til og med negative til Holtsmark, men også om medlemmene som ikke har noe godt grunnlag for svarene de gir selv også, fordi de bare vil forsvare klubben de er medlem i.

Utopisk

over 19 år siden

Utopisk

Jeg tipper banen må ha ca 5000-6000 medlemmer hvorav 50-60% av disse må spille regelmessig for at det skal bli økonomi i dette. Dette er de (selvfølgelig) langt unna. Jeg skjønner at medlemmene vil forsvare banen sin , men innse realismen her. Økonomisk er dette svært nært havari. Banen har ifølge hjemmesiden ikke 1 sponsor enda !!! Selve banen blir/er fantastisk, men alt annet er jo bare bygget opp på store ord og lite innhold.

Vi venter.....

over 19 år siden

Vi venter.....

....og venter og venter på at noen fra Holtsmark skal presentere et regnestykke som går i null.....
Har ennå ikke sett et saklig argument for at det er mulig å drive høykvalitets golfbane for smuler....

Snakkfordegsjæl

over 19 år siden

Snakkfordegsjæl

...og hvem f.... er vi??

Slutt å gnål, og vent i stillhet!

utopisk og vi venter

over 19 år siden

utopisk og vi venter

hvis dere tror at de som står bak Holtsmark gidder å innlede en dialog på nettet men noen anonyme bessevissere må dere tro om igjen.
De som står bak Holtsmark er antagelig de som har best og bredest kompetanse innefor bygging og drift av baner i Norge. Dette bør dere kansje tenke litt på. I tillegg har dem så langt holdt alt det dem har lovet (har vært medlem siden høsten 2003)
Dere prater om havari og konkurser etc. som om dere ikke hadde drevet med annet !
Jeg tror heller dere skal konsentrere dere om hjemmeklubben deres for den trenger sikkert hjelp når alle greenfeespillerene forsvinner til Holtsmark!!!!!!!!!

veggiss

over 19 år siden

veggiss

heh...må le av de som er så bekymret for at holtsmark skal lure meg og gå konk jeg ass. jeg har betalt 1500 spenn i årsavgift, that's it. går de konk så bekymrer det meg fint lite, jeg har et hvitt kort som gjelder i år hvertfall. dere burde heller kritisere klubbene med aksjer det ikke går an å selge i klubber det ikke går an å melde seg ut av...DER har du risiko.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

veggissen: forventer invitasjon om ikke lenge :)

Verdens beste golfspiller

over 19 år siden

Verdens beste golfspiller

Jeg er best i verden til å spille golf.
Men jeg gidder ikke vise det til noen......

Bare tuu

over 19 år siden

Bare tuu

Hvordan i all verden kan du påstå at de som står bak HM er de som er best på bygging og drift ?? Vet at de har bygget flere bra baner ja, men ingen i ledelsen har vel veldig gode driftsresultater å vise til. Årsavgift mimimum 3000 fra neste sesong skal dette prosjektet overleve.

Holtsmarkfan!

over 19 år siden

Holtsmarkfan!

ER DET MUUUUUUUUULIG????????

Hjemmesiden til HM er noe av det VÆÆÆÆRSTE jeg har sett.... EVER!

den tar 3/4 evighet å laste, og mens den laster, så spilles det klassisk musikk.....

DOH?????

Så må man klikke 4-5 ganger på "hovedside" før den linken starter opp, og hovedsiden går fra de flotte bildene på velkomstsiden, og til en HAUG med grelle farger og med et superdustete gjennomskubart markedsføringstriks som påstår at den mest brukte linken er "innmelding".....

Jeg så at en eller annen dust her sier at dette er den mest avanserte og moderne nettsiden til en norsk golfklubb.....

HAHAHAHAHAHAHAHAHA.......

Denne siden er laget av "BLINGBLING" Mafiaen.
Beklager, Holtsmark, men her har dere gjort en skikkelig tabbe. Bruk noen kroner på å kjøpe dere vekk fra denne grusomme hjemmesiden. tydeligvis laget av ferske designere som mener at "More is better".

Noen her som kan ta kontakt og si de kan lage noe mye bedre kanskje???? se på Miklagards nye sider... der snakker vi fint design og bra utnyttelse..

vel, jeg måtte bare få dette ut. det var en grusom opplevelse å se gjennom hjemmesiden til hjemmeklubben min dessverre.....

H

over 19 år siden

H

Og hva med å ta det opp med ledelsen, istedet for å spy det utover her?

Rob

over 19 år siden

Rob

Gleder meg til å prøve Holtsmark, ser veldig bra ut. De som er negative til at det bygges nye fine baner er mer interessert i å spre eder og galle enn å spille golf.

Og hvis Holtsmark overlever økonomisk med så lave inntekter som tilgjengelig informasjon tilsier, må deres metode revolusjonere norsk golf og fremtiden til de andre banene rundt Oslo som sliter.

Men hvordan banebyggerne skal unngå å tape penger blander jeg meg ikke oppi.. jeg gleder meg over enda en ny bane å spille!

holtsmarkfan

over 19 år siden

holtsmarkfan

kjære holtsmarkfan.
Det fine med konseptet på Holtsmark er at man slipper å beholde medlemmer som deg mer en 1 år !
Håper derfor at din missnøye vedr en nettside resulterer i rask utmeldelse av klubben og at du finner noe langt av gårde.

Holtsmarkfan!

over 19 år siden

Holtsmarkfan!

hvorfor det? jeg tror ikke jeg bidrar negativt utover at jeg synes det er flaut med så dårlige websider........

jeg synes banen er flott, og har tro på klubben. men i følge sånne som deg, så har man vel ikke lov å reagere på noe heller.

vet ikke hva som tenner deg så fælt, men enten har du laget sidene ellers har du ikke peiling på hva du snakker om men vil bare krangle litt..

St. Able Ford

over 19 år siden

St. Able Ford

Holtsmarksfan!:
Et øyeblikk trodde jeg det var noen ANDRE som "bare ville krangle litt"
Vet ikke hva slags båndbredde eller nettleser du har, - for meg tok det 5-8 sekunder å laste siden og ett klikk på "Hovedside" var nok...
Smaken er som baken, - men det var da voldsomt til edder og galle som "bare måtte ut"... Og tenk hvilken "grusom opplevelse" du har måttet utstå... også klassisk musikk da...! Nei det får da være måte på hva man skal utsettes for!

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Spilte Holstmark i går for første gang...
Morsom bane med fin natur. Ble mest imponert over teestedene. De er antagelig de beste jeg noen gang har satt mine ben på.....
Banen er jo ikke ferdig og det mangler litt gress her og der, greenene var MEGET ondulerte og blir sikkert virkelig morsomme og putte på etterhvert... Var noe trege i går, men vi fikk beskjed før vi gikk ut at de var blitt sandet får noen dager siden og at de ikke var klippet mer enn 4,5mm....
Tror det må bli hull 5! Det er vel et av de mest spektakulære par 3 hullene jeg har vært på. Fra hvit var det rundt 200m med juv hele veien frem til green. Et syn som kan få selv den mest stabile til å få litt kneskjelv....
Staker på 150 har de fått opp. Fatter ikke hvorfopr de ikke har merking på 100!!! Veldig dumt. Fra gult er hullene så korte at 150 staker kunne de egentlig spart seg for om de måtte velge mellom det og 100.
Alt i alt får de første ni på Holstmark en terningkast 4 (gitt at den er i toppform) Slik den framsto i går får den en 3.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

det skorter veldig på avstandsmerkene der ja, håper det er noe som vil bedre seg i løpet av sommeren!

Aiaiai

over 19 år siden

Aiaiai

King Ben!

Når du gir Holtsmark karakter 4, kan du ikke gi karakterer til noen andre baner samtidig - for sammenligningens skyld?

Miklagard, Bogstad, Haga, Kongsberg, Larvik, Tyrifjorden osb osb... ?

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Joda!
Holstmark får en firer (Gitt at den er i toppform) Det går da på design og trivsel på banen... (Veldig personlig.. ;-))

Haga har jeg ikke spilt.... og heller ikke Bogstad.

Larvik er kjedelig og får en 3
Tyrifjorden er morsom, får en 4
Kongsberg får noe imellom 3/4
Miklagard får en sterk 5, nesten 6

Som sagt er dette veldig personlig. Og alt er i NORSK målestokk...
Derfor Miklagard nesten 6 .....

TIL king ben

over 19 år siden

TIL king ben

Når du sier at Holtsmark får en 4 når den er toppform hviser det egentlig at du ikke vet hva du snakker om sorry.
Hvis du skal gi en bane karrakterer slik du gjør må du vel i all rettferdighets navn vente til banen først har satt seg og i tillegg nekter jeg å tro at du har sett de siste 9 hull som er fantastisk fine men som ikke åpnes før 1 august. Jeg oppfatter deg stort sett seriøs i flere diskusjoner men dette blir bare tull. hvis du skal ha troverdighet fremover å liksom vurdere baner.

Holtsmarkfan!

over 19 år siden

Holtsmarkfan!

St. able ford:
det er en totalvurderingsom skaper et helhetsinntrykk er det ikke?
har du tenkt å forsvare websiden til HM mot noe så enkelt som et dårlig førsteinntrykk fra meg, så har du fritidsproblemer.
websiden er dritkjip, treg, og avspiller altså utvalgt klassisk musikk når man entrer den....

hvor elegant er det når man sitter et sted med andre mennesker i nærheten, og så plutselig så tyter det ut av de elendige innebyggete høyttalerne i din bærbare PC noe musikalsk vås som ikke har noen sammenheng med det som presenteres!!!

elendig markedsføringsteknikk kalles dette, og du kan mene hva du vil. jeg opplever siden som noe helt annet enn det som ble påstått lengre opp her, og det var det jeg ville formidle.
beklager hvis det ødelegger dagen din å lese kritikk av en webside som er dårlig designet. sa jeg at jeg hadde en grusom opplevelse? ikke? m.a.o. så er du også nå på kranglejakt..... doh...

Frustrert golfer

over 19 år siden

Frustrert golfer

nå henger jeg ikke helt med Holtsmarkfan ! Du skriver Dårlig markedsføringsteknikk, okey. Så det du påstår er at på tross av at Holtsmark har fått mer enn 2300 medlemmer før dem åpner sin golfbane uten klubbhus og så vidt jeg har forstått kansje er Norges Største Golfklubb fremstår som amatører på markedsføring !
jaja kansje noen andre kan fortelle meg hva du egentlig mener jeg skjønner det ikke for her har du tydeligvis uttalt deg om noe du tydeligvis ikke har noe greie på !
er det svada man kaller det ????

Holtsmarkfan!

over 19 år siden

Holtsmarkfan!

jeg gir opp....

har ikke kritisert klubben i det hele tatt. det er en kjempeklubb, med kjempebane, men websiden suger hesteræv!

jeg må vel få lov til å mene det uten at dere skal tro at jeg er negativ til klubben av den grunn!!!!!!

er dette virkelig så sårt?

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Hjemmesida går kjapt å "laste" opp for meg, og jeg har lyden på "Av" på min pc.

Det jeg savner på sida er baneguiden, men den kommer!

Ellers så synes jeg sida er relativt bra, lett å finne fram, behagelig utseende.

Flink klubbledelse

over 19 år siden

Flink klubbledelse

Holtsmark er ihvertfall super-synlig.
Synlige klubber får flere gjester og flere medlemmer.
Anonyme klubber som Ski, Oppegård, Halden, Vestfold, Grenland, Ringerike, Hurum, osv osv som aldri blir nevnt og ingen har hørt om blir aldri vurdert når noen skal ut å spille greenfee.
Negativ reklame er mye bedre enn ingen reklame.
Synes de som står bak markedsføring av Holtsmark gjør en god jobb.

Bare Egil

over 19 år siden

Bare Egil

Til Holtsmarkfan: Jeg er helt enig med deg. Jeg er grafisk designer og er enig med deg. Det er vel ikke mer å si om den saken. Banen er fantastisk, og kommer til å bli veldig bra. Håper økonomien går bra for dem i årene framover. Da har de kanskje råd å kjøpe ny websider også :)

Holtsmarkfan!

over 19 år siden

Holtsmarkfan!

ja, de gjør en god jobb, for hvilke baner på østlandet har vel fått mer omtale enn akkurat HM det siste året?

det blåses opp i alle bauger og kanter, og så snart noen sier noe, så blir det laaaange tråder om det.

Holtsmark kommer til å overleve fint uten de flotteste websidene.

Moderator

over 19 år siden

Moderator

Da sier vi takk for innspillene og stenger tråden ettersom det bare er skittkasting.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her