Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Longest drive - VM - i Norge :-)

Lengstemann

over 19 år siden

Lengstemann

Hvor mange av dere stiller til start på Himmelspretten 25 mai?

Sjekk den kule videoen de har lagt ut på gålf dått enno:

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/golf/article1206633.ece

Kortemann

over 19 år siden

Kortemann

Jeg var med i fjor. Et veldid bra arrangement, selv om organiseringen av selve konkurransen var litt rotete.
Bra med lagspill i år. Jeg gleder meg!

Knut

over 19 år siden

Knut

Hva kreves av lengde for å være med på en slik konkurranse?
Jeg slår omtrent 275 meter i snitt med driveren, men føler ikke at jeg er noen long driver. Ser på video fra mørk i fjor at vinneren vant med 289 meter. Ikke så mye å skryte av det vel?

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

I lengde-VM er det kun snakk om carry. Ingen rull teller der.

jaja

over 19 år siden

jaja

enda en bedreviter...... lol
på mørk er rangen i oppoverbakke og det hadde regnet før konkuransen.. de fleste oppvarmet i regn..

shorty

over 19 år siden

shorty

Knut slår 275 (snitt vel å merke) men føler ikke han er langtslående. Dette gir han tredje plass på PGA rankingen på høyde med Mickelsen men bak Daly og Kuehne. Kanskje det er ordet "omtrent" som er viktig her? Om du føler det eller ei Knut - du slår ganske langt (omtrent i snitt).

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Ironisk nok teller ikke spretten på Himmelspretten............

Linn

over 19 år siden

Linn

En drive som tar av som en himmelsprett kommer uansett ikke særlig langt.

Knut

over 19 år siden

Knut

Takk shorty! Jeg blander vel kanskje yards og meter.
Så på videoen igjen nå, og det står at verdens lengste drive er målt til 418 meter carry. Er rimelig ufattelig. Brukes det spesielle drivere på slike konkuranser? Eller spille gutta med det vanlige ustyret?

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

hehe, dersom du blander yards og meter så er svaret ditt enda verre.
i så fall ville han som vant slått 290 yards=ca. 260 meter....

:O)

de som stiller i longest drive konkurranser bruker ofte lengre skaft på driverne.

I tillegg, så er det som det blir sagt over her, kun målinger i carry.

H

over 19 år siden

H

Er det virkelig kun carry som måles?
Jeg trodde det var inkludert rull for baller som stopper innenfor grid.

Linn

over 19 år siden

Linn

Hva syns dere om videoen da? Jeg syns den var kul

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

tja tjo.... jeg skal ikke være bastant på denne påstanden, men setter et lite spørsmålstegn bak.

er ikke helt sikker, men har i hvertfall hørt det.... :O)
slår ikke langt nok til å gidde å vurdere å bli med selv..

veggiss

over 19 år siden

veggiss

lengden måles der ballen stopper ja, eneste kriteriet er at den er innenfor griden. om den ruller 400 meter eller flyr 400 meter spiller ingen rolle.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

ok..... godt å få det oppklart .... :O)

Bandygolfern

over 19 år siden

Bandygolfern

hei
Jeg gikk sammen med en kar på Kongsberg golf bane i fjor som slo fra gul tee og frem til 150 meter staken på hull 18 som er 500 meter dvs. at med rull slo han en drive på 350 meter, han drivet også over 300 meter på hull 10.
dette er det lengste jeg har sett noen slå en golfball. er det mange som slår like langt? (uten lyve)

Pedro

over 19 år siden

Pedro

Ifølge baneguiden blir det cirka 310 meter. Det er 80 meter fra veien til 150-staken. Det finnes mange i Norge som slår 300, men det er sykt langt :)

Kongsberg

over 19 år siden

Kongsberg

Hvis du ser på videon fra mørk så er det han som slår ut først med blå cap!

PS

over 19 år siden

PS

Til Pedro! De finnes ikke mange i norge som har carry over 300 m, det skjønner du sikkert! I så fall nevn noen av de.

Gunni

over 19 år siden

Gunni

Morsomt å se forskjellen på svinghastighet på amatørene og proffene. Se f.eks på Thomas Hansen som har en rolig kontrollert sving. Mange andre av svingene i videoen er kraftfulle muskelsvinger som ikke fungerer.

Pedro

over 19 år siden

Pedro

Til PS: Jeg snakket ikke om carry, det skjønner sikker du også? nei du har helt rett i at det er få som har carry over 300. Men personer som Knut Ekjord, Thomas Nilsen, Jørn Johnsen mm slår ofte driver over 300 meter.

eksperten

over 19 år siden

eksperten

Slike konkurranser har egentlig lite med golf og gjøre. Trenger ikke være god i golf, selv om du slår ballen 300 meter.
Ser tydelig forskjell på svingen til proffene og amatørene. Når Thomas Hansen slår 274 m med sin kontrollerte sving, er det mer imponerende enn en amatør som klinker til og slår lenger.

Pedro

over 19 år siden

Pedro

Helt enig.

bandygolfern

over 19 år siden

bandygolfern

han jeg spilte med spilte en 72 runde (par) på banen, tror han hette
Jørn. slo i hvertfall dritt langt og bra spør du meg

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Han heter Jørn Walter Kristiansen. Og ja. Han slår langt som faen.....
Mener han hadde drive og 6. jern inn på det lengste par 5 på nøtterøy sist helg.... Det er vel rundt 580 meter.....

Kongsberg medlem

over 19 år siden

Kongsberg medlem

Jørn walther er den bandy spilleren i Norge med det hardeste skuddet, dette klaret han og overføre når han spiller golf.
Han slår inn på green på 18 hullet på kongsberg med 2 slag med 2 jernet det skal jeg love dere at det er et få tall som klarer.
Synd at han ikke stiller på Mørk.
han ligger foresten 4 over etter 1 runde på p4 touren.

Venn av Jørn

over 19 år siden

Venn av Jørn

Det er ikke jørn i den blå capsen på filmen.. Jørn er dessverre ikke med på den filmen....

Blå caps

over 19 år siden

Blå caps

Han med blå caps slår langt!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her