Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Amatour på Nøtterøy

.....

over 19 år siden

.....

Noen som har vært på Nøtterøy i løpet av uka som kan gi en statusrapport på banen?

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Var der på lørdag og banen var i meget bra stand til å være så tidlig på sesongen. Greenene var noe loddne, men ballen trillet rimelig der man satte den. Jeg så ingen spesielt våte områder på fairwayene heller. Jeg tror vi får det fint i helga så lenge været holder :)

Miklagard medlem

over 19 år siden

Miklagard medlem

Spilte Nøtterøy forrige lørdag og banen er i dårligere stand enn den noen gang har vært i mai. Dette er dog mål opp mot tidligere år, og ikke andre baner. Sammenlignet med forholdene på de andre banene jeg har rukket å spille i vår er den absolutt best. Dessuten ser det ut til at de har fått et svært pent og hyggelig klubbhus. Vet ikke om det er klart til helgen, men ser i hvert fall meget lovende ut for klubbens medlemmer og besøkende.

Tynt startfelt

over 19 år siden

Tynt startfelt

Ser at alle som meldte seg på får starte.
Det er vel noe uvanlig når ama-tour går på en såpass kjent og bra bane.
Kan det ha noe med prisen å gjøre, tro ???

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Er det vanlig å ha så mange med da? starttider fra 8:00 til 15:10 virker ekstremt mye.

.....

over 19 år siden

.....

Over 120 spillere... Tynt startfelt??

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Tror det litt overført betydning her... Tynt startfelt, som i Extremt Tynne Spillere....

Toughloose

over 19 år siden

Toughloose

Spilte Nøttis i dag, greenene er tette og fine men overraskende trege. Banen er i meget god stand, meget bedre enn undertegnede som ikke kommer til å klare cutten med det spillet jeg viste i dag ihvertfall. Banen straffer hardt fra backtee og undertegnede spilte bogey-golf ispedd doble og triple. Stakkars caddie skal få mye å gjøre gitt! Tipper cutten går på 86!

Toughloose

over 19 år siden

Toughloose

Spilte nøttis i dag, kjappere greener og banen er veldig bra. Hadde ett mål for dagen og det var å holde humøret oppe. Startet med dobbel på hull 1 og 2, men klarte likevel å holde meg i skinnet. Hadde også en god caddie og kjempetrivelig spillemakker. Kom i land på 82 slag som er akkurat på hcp. Cutten kommer til å gå på rundt 90, jeg tippet 86. I morra blir det bare å kose seg rundt og prøve å gjøre det samme :)

Mats

over 19 år siden

Mats

Er jo helt utrolig at du kan ha 91 slag og klare cuten. Startfeltet er også for stort og her kom jo alle med. Spillere med 10-11-12 i hcp som ikke har noen ting på amatour å gjøre. Nøtterøy skal suge ut mest mulig penger. Nei dette blir for dumt. Bra å gå rundt på par. Kun etpar rimelig gode spillere som er med også som er uvanlig.

Truls

over 19 år siden

Truls

Det var utrolig dumt sagt!
Hcp-grensen for å være med på Amatour er 12. Meget hyggelig av Nøtterøy å ta med rubb og stubb. Har de satt av et antall deltagere på forhånd, men dette ikke blir fylt opp, er vel helt naturlig å ta med kreti og pleti.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Mats: da får du som er så god melde deg på da ;) Eventuelt skulle du kanskje arrangert siden du har svart belte i arrangering/økonomi.

Vi spilte ræva med vilje vi. Vi syns også det er latterlig med høy grense for cut, så vi avtalte at alle skulle spille skikkelig ræva. Jeg hadde horrible innspill fra 100 m i dag, og chippa som ei skogsrotte fra Sør-Troms. Men som sagt, med vilje.

Var nå koselig å spille i dag i alle fall. Fint vær, blide mennesker, mens Mats satt å bitra for han ikke fikk briefe på Nøtterøy ;) En fin "sommer"-dag for Gunder var det nå.

Smørblid

over 19 år siden

Smørblid

Mats er bare sur fordi han missa cuten på D-tour.

Toughloose

over 19 år siden

Toughloose

Par på Nøttis fra back er veldig bra, da har man spilt steady. Ingen spesielt lett bane som straffer hardt hvis du skurer. Turneringa er godt arrangert, og Nøttis har gjort mye for å få banen i god stand. Cut-grensa var høyere enn forventet. Skyldes nok høyt hcp og vår...

Gunder: I morra er det moving-day. Da klinker du til med 22 putter og midt i gata som alltid!

Tynt startfelt

over 19 år siden

Tynt startfelt

Med tynt startfelt mente jeg at alle som meldte seg på fikk starte.
OG så mente jeg at nivået var dårlig.
Og når jeg ser at cut gikk på 19 over etter en runde så har jeg mine ord i behold. Ræva prestasjoner. Selv i sterk vind.

Neseballer

over 19 år siden

Neseballer

Hehe dere er utrolige. Men jeg er helt enig med dere. Fra nå av skal Amatour bare spilles med de som klarer å slå lavere enn 78, og bare det. Hvis ikke flere enn 11 personer (11 under 78 på Nøtterøy) melder seg på, ja da blir det turnering for 11 stk.

Har dere tenkt å presse folk til lavere score? F.eks nakkeskudd på neste tee for å spille for mange slag? Skjønner dere ikke at scoren er hva scoren blir, og at Amatour er en turnering for amatører? Dere er nesten smånusselige der dere sitter å stryker dere på nesa for at andre spiller en turnering der dere selv mener dere hadde spilt bra. Keep the chin up antilope-skaller!! Det blir deres tur å vinne på Amatour en gang - snart.

Sannheten

over 19 år siden

Sannheten

Det som overrasker meg er noen tror amatour er en eliteturnering, dette er jo rimelig langt fra sannheten. Det er som navnet sier en turnering for amatører, evt. hackere om du vil. Man må ta det for det det er og spillere som ikke holder seg stabilt på pluss handicap vil ha et stort antall runder godt over par. Nøtterøy fra sort tee er en svært utfordrene bane og det er lett å dra på seg en høy score hvis ikke spillet sitter. Banen er designet som en konkurransebane med backtee i fokus og mange strategiske ufordringer dukker opp fra sort, som ikke er der når man spiller fra gul.

Truls

over 19 år siden

Truls

Morsomt med denne samme diskusjonen hvert år! Not!

Kan ikke grinebitterne bare slå seg til ro med at nivået i norsk golf ikke er bedre og at svart tee ikke er gul tee og at konkurranserunder ikke er selskaosrunder!

En annenting; en som har hcp 4 får 9 mottatte slag fra svart. Dette betyr at vedkommende må spille 81 for å spille til sitt hcp. Poengsnitt på alle rundene man spiller ligger vel på rundt 31-32 poeng skulle jeg tro, så 84-86 slag er det man prestereri snitt. Det ser man også på resultatet.

Q

over 19 år siden

Q

Så sant så sant. Om man skriver seg ned på rett måte spiller man 36 poeng når man tangerer sine beste runder. Det skal noe til at alle som spiller Amatour en helg tangerer sin beste runde. Det er alltid litt nerver ute å går, samt det er ennå tidlig i sesongen. Det som da skiller de beste fra snittet er at de beste har evnen til å gå gjevnt opp mot sitt beste nettopp under disse forholdene.

Q

over 19 år siden

Q

Å det høres det ut som en del her inne tror de er istand til. Prøv da vel!! :)

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Holahopp!

Jeg spilte rimelig rævva i dag, masse dusteslag, og skumle ekle trippelbogeys. 86 slag er ikke mye å skrive hjem til familien om. Men allikevel karret jeg meg til 31 poeng. Det må da egentlig være ok fra svart i en turnering? På en dårlig dag til og med? Joda, jeg er fornøyd jeg. Men å tre-putte fra 1 meter er småbittert.

Q

over 19 år siden

Q

De gikk på en aldri så liten smell i lederflighten ser jeg. Noen som vet hva som skjedde? Kun nerver? Hehe, 3 putt fra en meter ja. Ikke lett å svelge den.. :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her