Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Greenene i Askim

Oppgitt spiller

over 19 år siden

Oppgitt spiller

Hei.
Jeg har spilt et par runder i Askim etter at banen åpnet, og må si at jeg synes greenene der er helt utrolig dårlige (selv til å være så tidlig på sesongen). Jeg fatter ikke hvordan man kan ta full greenfee av gjester som kommer langveisfra iallefall. Heldigvis er ikke jeg blant disse spillerne, men likevel irriterer jeg meg over kvaliteten på enkelte av greenene, slik som på hull 2, hull 4, hull 5, hull 8. Hva synes dere andre som har spilt banen i år?

LOL

over 19 år siden

LOL

mulig å diskutere no kjedeligere enn greenene på askim???
latterlig............
ingen bryr seg!

olemartin

over 19 år siden

olemartin

Har ikke spilt banen i år, men dette er noe som gjentar seg år etter år i askim.
Fant et innlegg jeg skrev i 2003:

"Som sagt på andre forum hvor du har postet det spørsmålet så er askim en forferdelig dårlig golfbane blitt. Greenene på både hovedbanen og på korthullsbanen har vært forferdelige i hele år. Når man er usikker på hvor greenen slutter og fairway begynner på hele banen sier det sitt.

Stort sett har fairway bedre kvalitet enn greenene..."

De fokuserer så mye på lange sesonger at banen ikke har mulghet til å bli bra.

Oppgitt spiller

over 19 år siden

Oppgitt spiller

Takker for innspill olemartin. Til LOL; hvis du ikke bryr deg, så fatter jeg ikke hvorfor du skriver noe her. Det er faktisk en del spillere hver sesong som besøker Askim, og blant denne kategorien spillere kan det være interessant å diskutere kvalitet på greenene, og resten av banen.

Banen har også tidligere slitt med dårlig kvalitet, og som olemartin sier, så er det kun lengden på sesongen som ser ut til å telle der. Isteden burde man lagt MYE penger i å forbedre greenene, og på å få et mer spennende design på banen. Hvor har det for eksempel blitt av fairwaybunkere, utslagssteder som er rette, og hvor man slipper å bruke slegge for å få ned pegen:-)

Banen er først og fremst en treningsbane, men likevel burde man kunne forvente mer...

anonym

over 19 år siden

anonym

til opplysning så hadde askim en av østlandets beste greeener i fjor men i år er det nesten katastrofe! det er rart men det virker som greenene på askim er bra annethvert år. de burde nok bruke mer penger på banen men de som er eier den er veldig gnien med penger!!

Oppgitt spiller

over 19 år siden

Oppgitt spiller

Ja, det er veldig rart at greenene var så gode ifjor, for så å være så elendige i år! Det er vel også medlemmene som er gniene, siden det er tvilsomt at man ville vært villige til å godta en noe særlig høyere årsavgift. Samtidig er jo årsavgiften allerede omtrent på nivå med det man betaler andre steder hvor banene er i langt bedre stand.

anonym

over 19 år siden

anonym

medlemmene der kan ikke godta å betale mer!! det blir jo stort sett aldri noen forbedringer der og medlemsavgiften er oppe i 3500 kr! det som er problemet er ledelsen i askim golfpark!!

Anonym Tulling II

over 19 år siden

Anonym Tulling II

3500 kroner!!!! Uhørt. Klarer de ikke å lage en skikkelig golfbane da så klarer de det aldri!

(PS: Spøk)

Oppgitt spiller

over 19 år siden

Oppgitt spiller

Helt enig med deg i det! 3500 er mer enn nok å betale for den kvaliteten man har der. Det som er utrolig er at ikke flere av medlemmene stiller seg langt mer kritisk til hvordan pengene brukes der. Det koster jo tross alt det samme som andre baner, og man har jo heller ingen aksjer/andeler der, så hvis man melder seg ut, så mister man alt man har betalt inn.

Det er iallefall helt tydelig at de som driver anlegget ikke eier snøring. Hvordan kan man ha en 9 hullsbane hvor kun marginale endringer skjer hvert år, og hvor banekomiteen skal komme med en rekke forslag uten at noen som helst større forbedringer skjer? Rangeballene er dprlige, proshopen er elendig, ikke får man kjøpt noe sørlig mat, proene byttes hvert år +++ Ledelsen i parken må gjøre noe nå!

Til Anonym Tulling II

over 19 år siden

Til Anonym Tulling II

Du er vel muligens enig i at kvaliteten på banen til Mørk, Østmarka, Oppegård har en noe bedre standard enn det Askim har? 3500 er ikke så mye, men det er pokker meg nok når kvaliteten er så dårlig som den tross alt er!

Anonym Tulling II

over 19 år siden

Anonym Tulling II

Åh, ere 9-hulls... Da er det ikke SÅ dumt likevel da. Jaggu bra at jeg anonym tulling

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Hva har de som steller banen å si til sitt forsvar da? De burde jo ha meninger om banetilstand. Det er jo jobben deres å holde banen i tipp-topp stand.

Hans J

over 19 år siden

Hans J

Banen har en håpløs design.
Men når de hyrer inn en landskapsarkitekt som ikke engang har grønt kort til å legge ut banen, kan man vel ikke vente noe annet.

anonym

over 19 år siden

anonym

har greenene blitt noe bedre eller er de like dårlige?

Oppgitt

over 19 år siden

Oppgitt

De er fortsatt helt elendige, og kommer nok til å være det til langt uti juli dessverre...

anonym

over 19 år siden

anonym

hvilke utbedringer kunne man trengt for at askim skulle blitt en bra ni-hullsbane? noen som har noen meninger om det..?

H. J.

over 19 år siden

H. J.

Bygge ny bane

Oppgitt

over 19 år siden

Oppgitt

Det er mange ting man burde utbedret i Askim.
1) Bytte ut de som jobber for parken
2) Gjort en god del større grep med banen.
Dette innbefatter:
- å lage nye greener på en del av hullene.
- lage skikkelig greestee på alle hullene
- sørge for å få inn en del godt plasserte fairwaybunkere
- sette opp årsavgiften, slik at man får et noe høyere budsjett til å drifte banen
- sørge for at medlemmene bruker proen, så kanskje man slipper å bytte pro HVERT år
- sørge for at proshopen ikke drives av en dame som ikke har peiling på golf!

På sikt burde banen også utvides til 18 hull

ragge

over 19 år siden

ragge

jeg er så møkk lei og lese om askims baner og andre baner som er dårlige. syting og atter syting.golfklubber og parker sliter med økonomi, derfor holder de lengre oppe.grunnen til dette er disse forbannde distansemedlemmer som skal spille for en billig penge,
folkens det koster og vedlikeholde golfbaner.bidra meld dere inn i klubber .dyrt sier dere, tøv dere røyker og drikker for meget mer ellers.
hold kjeft bidra til at klubber og parker overlever.takk

PøttFøkker

over 19 år siden

PøttFøkker

jeg er så møkk lei å lese anonyme forumeieres sure innlegg om det vi andre diskuterer.
Det hjelper ikke å skylde på dårlig økonomi, når økonomien er styrt av dårlige ledere.
Ikke skyld på distansemedlemmer for pokker. det er ingen som tvinger klubbene til å ha fjernmedlemsskap.
Riktig at det koster å vedlikeholde en golfbane, men vi kan vel ikke kappitulerer og akseptere alt som skjer innad i en golfklubb bare fordi økonomien er dårlig, synes du det?

tenk deg om før du skriver neste gang. bidra selv med å fortelle hva som kan gjøres med klubber med dårlig økonomi, eller hold kjeft selv. takk

ragge

over 19 år siden

ragge

heisan pøttføkker. jeg ga et råd om distansemedlemmer.for å overleve må andre klubber følge etter så er klubbene inne i en ond sirkel. dette skulle være ganske greit og forstå. ja det finnes også dårlige ledere.
et annet forslag er hev greenfee til distansemedlemer ikke vet jeg, men parker og klubber dør på rot.da kan ikke alle syte og klage.
forøvrig hold kj.... selv.

PøttFøkker

over 19 år siden

PøttFøkker

hørtes ikke mye ut som et råd slik som du først skrev det, og det var fordi du ba oss om å holde kjeft at jeg ba deg om det tilbake.

anonym

over 19 år siden

anonym

greenene i askim kommer seg nå. dette blir bra se, med litt varme og regn:)

anonym

over 19 år siden

anonym

hva skjer i askim a? fortsatt like dårlig?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her