Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Drøbak Lett bane?

Jonny SnapHook

over 19 år siden

Jonny SnapHook

Jeg ser at vinneren på helgens junior B-tour på Drøbakk har gått på -3. Er dette en veldig lett bane?

vijay

over 19 år siden

vijay

Drøbak er kjent som en veldig lettspilt bane.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Greit å hente seg inn tross dårlig utslag, men du må uansett beherske nærspillet.

Mooore

over 19 år siden

Mooore

Nærspillt må du beherske på absolutt alle golfbaner, innkludert minigolf.
Lite interessant opplysning fra Fooore.
Forskjellen på lette og vanskelige baner ligger helt andre steder.

Vijay

over 19 år siden

Vijay

Ja, dine innspill Morre var langt mer informative...

Vijay

over 19 år siden

Vijay

Beklager skrivefeilen. Mooore skulle det stått:-)

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Hei "Jonny", det som gjør Drøbak "lett" er at banen er kort. 5120m fra gult. Dermed kan en bruke høyere jern som er lettere og slå med.Man blir ikke presset på lengde.

Men som flere er inne på, ballen skal i hullet her også. Med dårlig nærspill sliter man like mye her som andre steder.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Jeg beklager at jeg kom med fryktelig lite informativt innspill tidligere, må ha vært helt i ørska grunnet sola som steiker.

Ved nærmere ettertanke synes jeg dog fortsatt det forrige innspillet var bra.

fortsatt

over 17 år siden

fortsatt

-3 vill alltid være en respektabel score.

Green faldo

over 17 år siden

Green faldo

Drøbak er latterlig lett. Fin selvtillit "booster" et par ganger i sesongen.

asdasd

over 17 år siden

asdasd

simen fulland, dette stemmer nok ikke at en sliter like mye her som på andre baner med dårlig nærspill.
Fakta er at de aller fleste ligger ved eller på greenen på denne meget lette banen og da, til tross for dårlig nærspill fortsatt får en respektabel score.
Er jo ganske logisk, du trekker fra en variabel som øker antall slag - nemlig lengde (og til dels hinder)

Er nok noe annet enn min egen selvillit som gjør at jeg alltid går knallrunder på drøbak, mens jeg sliter på min egen hjemmebane ;)

Enig med Green faldo, bare å skrive seg ned på drøbak for å komme med på amatourer gutter :P

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Jeg og hadde hørt dette,og tok turen for ikke lenge siden. Det var varmt og fint,men fryktelig sterk vind i området(noe må jeg jo skylde på). Etter å ha gått første 9(banen er snudd,altså hull 10-18) så lurte jeg på om det var feil at banen var så lett,eller om det var meg som spillte fryktelig dårlig. Det var nok det siste. Etter 9 hull lå jeg vel 10 slag bak mitt hcp og så mørkt på det. Men etter å ha gått siste 9 hullene på 7 slag bedre enn mitt hcp så var det vel ikke så ille allikevel.

Banen er bra den,likte hullene 1-9 best. Flotte greener. Langt fra den vanskeligste banen jeg har spillt,men heller ikke den letteste. Som noen nevner,den krever sitt nærspill...jeg slet med hastigheten på greenene i starten,og når jeg i tillegg ikke traff helt godt med innspillene ble det tungt. Men banen krever ikke så lange slag synes jeg,en perfekt bane for meg som liker jerna best

asdasd

over 17 år siden

asdasd

Sant nok Kevin, men en må også tenke på at det finnes drøssevis av andre baner i Norge med minst like vanskelig nærspill og dobbelt så lange hull ;)

Kevin

over 17 år siden

Kevin

Joda,sant nok det. Prøvde bare å si at det er kanskje litt "enkelt" å si at den er så veldig lett,det er vel veldig individuelt. Jeg skal garantert tilbake siden jeg ikke fikk helt tak på den forrige gang og det var første gang jeg var der.

Kim

over 17 år siden

Kim

Drøbak er latterlig lett! End of story!

Buck Cherry

over 17 år siden

Buck Cherry

Drøbak er en fin bane det, lett eller ei...

Kim

over 17 år siden

Kim

Det er jeg enig:)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her