Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

hva koster det fra usa?

samson

over 19 år siden

samson

hva koster det i frakt og toll når man kjøper golfkøller på ett nettsted i usa?

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Du må nesten sjekke med butikken - de har forskjellige avtaler, men rundt regnet litt i underkant av $100 for et jernsett og $35-45 for enkle køller (til Steinkjer)

MVA regnes av kjøpspris + frakt. Ingen toll på golfutstyr(klær har tollavgift på 10,7% så vidt jeg husker)

Jameson

over 19 år siden

Jameson

Vanlig frakt av golfkøller koster som regel $35 med USPS. Kjøper man fra en av de store nettbutikkene bruker de som regel et av de store budselskapene (eks. UPS) og da blir det betraktelig dyrere ($100 til $250).

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Jeg undersøkte på tgw.com, og de skulle ha rundt $70 for et jernsett. Tror det var en rimelig rask levering.

gunnar

over 19 år siden

gunnar

MVA regnes ut fra kjøpspris. Ikke MVA på frakten

For sett til 100$ blir prisen

100$*1.25 + frakt + fortollingsgebyr(100-200) kr

PlayBoy

over 19 år siden

PlayBoy

Jeg husker disse diskusjonene fra tidligere.
Selv har jeg måttet betale MVA av både frakt og pris.
Ringte tollvesenet etter å ha sett noen påstå de ikke trenger å betale av frakt og fikk bekreftet at det er den totalen av pris + frakt som gjelder.
Jeg vet ikke hva som er riktig, men dette bekreftet ihvertfall han jeg snakket med på tollvesenet.

Jeg handler så mye fra USA at jeg har fått en kompis der borte til å hjelpe meg. Jeg sender alt jeg kjøper til han, og når han har samlet opp passelig mye pakker han om og sender med Fedex som gave med verdi 50 dollar.

Bare det at han pakker kompakt sparer meg for enorme summer. For eksempel koster det 120 dollar (800kr) MER i frakt å sende to pakker med jernsett enn det koster hvis han surrer pakkene sammen med tape og sender som en. Klarer han å få begge jernsettene inn i en pakke sparer jeg ytterligere 40 dollar.

Akkurat nå har jeg så mye liggende at det faktisk lønner seg for meg å ta en tur over og hente det i stedet for å sende det med FedEx. Bare synd jeg ikke har tid....

Mats

over 19 år siden

Mats

Du må nok desverre betale MVA av både pris og frakt. Take it or leave it. Leveringen er som regel 3 virkedager.

704

over 19 år siden

704

Jeg har også sjekket opp dette i lovene, og det skal betales mva på frakt, men ofte blir det utelatt av de som beregner det. Jeg har opplevd både med og uten ved forsendelser.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her