Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvem vinner årets første p4 tour?

lurifaks

over 19 år siden

lurifaks

Lurer på hvem som kommer til å gjøre det bra på årets første p4 tour?
tror juniorene kan gjøre det bra her.

Tipper Jan Are og Brovold høyt oppe.

Av juniorene tipper jeg Are Friestad gjør det best.
Ellers tror jeg disse gjør det bra!

Kim Kristoffersen
Martin Dahl
Christian Aronsen
Kristoffer Ree
Ofeigur Johan

Pedro Dimas

over 19 år siden

Pedro Dimas

Vinneren blir IKKE norsk....

Ross Robertson eller en av svenskene/danskene

Helt sikkert:)

snappy

over 19 år siden

snappy

Tror jeg vinner jeg

lett

over 19 år siden

lett

thomas hansen!

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Liveoppdatering er ikke i gang, mens de første startende startet kl 08.00.

Noen som vet hva som skjer?

golfer

over 19 år siden

golfer

Det er pro / am idag!

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Stemmer det, turneringen er bare over tre dager 54 hull og ferdig søndag

Mats

over 19 år siden

Mats

Nr 1. Jan Are Larsen
Nr 2. Fredrik Månson
Nr 3. Peter Keansche
Nr 4. Jesper Happel
Nr 5. Jarko Soikkeli
Nr 6. Lars Petter Brovold
Nr 7. Ross Robertson
Nr 8. Ofeigur Johan Gudjohnson
Nr 9. John Drummond
Nr 10. Are Åsland Friestad
Nr 11. Joachim Aslaksen
Nr 12. Alex Sundsten
Nr 13. Kim Kristoffersen
Nr 14. Martin Dahl
Nr 15. Christian Aronsen

Hmmm

over 19 år siden

Hmmm

Mats, tallene ser nesten ut som en rankingliste!
Ingen som har noen navn, overaskelser, som er i bra form, uavhengig av ranking?

haha

over 19 år siden

haha

tipper nok thomas hansen klatrer godt på den lista der...

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Jeg heier på Joachim ! You da homie !!

Leseku

over 19 år siden

Leseku

Tror Magnus Jepson kan gjøre det bedre enn ranking skulle tilsi. Han er i grei form og kjenner banen godt. Tipper han ikke som vinner, men tipper han inn blandt de 20.

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Da er spillerne i gang, mye høye scorer tidlig på dagen!!

Hvorfor?
Det er jo bra spilleforhold på Sola i dag, varmt men noe vind.
Ser at det er ca 8-10 m/s. Altså frisk bris... Er det for mye?

Øyyy!

over 19 år siden

Øyyy!

Martin Dahl ruler

Pingla

over 19 år siden

Pingla

18 slag på et par 4 hull er jo friskt..

http://www.golfbox.no/livescoring/scorecard.asp?tour={99A0F0A5-E0E6-44DE-9151-F2B5E872E810}&guid={4F0CD45F-F76C-449A-B649-BB4724827DE8}

FEIL tast

over 19 år siden

FEIL tast

helt sikkert, det var noen i sted som hadde 54 slag...

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Heder til Joachim Schive. Var + 3 etter 4 hull. Er nå -1 etter 12.

Solagutt

over 19 år siden

Solagutt

Blåser som et helvete nå. Capsen til Are Larsen blåste av på tee 1. Skjedde faktisk med flere andre også. Reklameskiltene blåser også overende. Så er nok stiv kuling eller liten storm på sletta der nå.. Skal sies at de første som slo ut hadde bedre forhold i starten.

Mats

over 19 år siden

Mats

Sterkt av Kaensche, Dahl og Gudjohnson. Men disse bør også ligge i toppen etter fine treningsopphold iløpet av vinteren. Skal ligge litt foran de nest beste. Synd at Jan Are får slike vindforhold, men det blåser alltid mere utover dagen. En må mestre all værforhold, da blir mann en vinner. De mindre rutinerte raser nedover listene. 6 over på de siste 6 av Schive holder ikke, selv om de 5 bidiene i midten var meget sterkt. Ellers generellt lite birdies blandt hele feltet. Virker som de har nok med å prøve sikre par på hullene. Til Solagutt: at capsen blåser av er jo normalt på dine kanter, uansett hvor lett banen eller de omkringliggende banene er i Sola/Stavangerområdet så er det vinden som er avgjørende for scoren. De som har spilt endel linksbaner i Scottland har en fordel med tanke på slå punsjslag eller halve slag under vinden. Wedgeinnspill stopper helt opp i luften og kommer tilbake igjen. Sånn er spillet, hardt, brutalt men forferdelig morsomt.

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Liten storm er en sterk overdrivelse...
Diverse søk tilsier at vinden er mellom 8-15 m/s (frisk bris - stiv kuling), med hovedvekt i den lavere delen av denne skalaen.
Første ni hull er mer utsatt enn siste ni.

http://www.windping.com/no/ROG/

KORTTID (kilde)
Rogaland: Søraust liten kuling 12 m/s utsatte steder, periodevis opp i stiv kuling 15 m/s i dag. Lettskyet, pent vær.
Gjelder til kl. 23:59, 06.05.2006

http://buoyweather.com/wxnav.jsp?region=NO&program=nww3BW1&grb=nww3&latitude=59.0&longitude=5.0&zone=1&units=e

Solagutt

over 19 år siden

Solagutt

Nå er jeg ikke akkurat utdannet metrolog, men om jeg tippet stiv kuling så var jo ikke det så veldig gale da. For om det var stiv kuling i utsatte strøk så kan du være sikker på at det er stiv kuling på sletta (første 9 mao).

Spiller sola

over 19 år siden

Spiller sola

De som sier at det ikke kan være så galt med vind kan stikke til hel.... Her blåser det katter og capser...

Flere spiller slår 5 jern fra 100 m osv... Ikke helt vanlig spør du meg

Snappy

over 19 år siden

Snappy

Jeg spilte i dag, gikk som for mange andre dårlig i dag. Jeg er ikke sikker på hvor mye det blåste, men på slutten var første ni dekket av noe som lignet tåke. Dette var sand som blåste over banen fra et nærliggende sand tak.

Det som er det spesielle med sola i denne vind rettningen er at man ikke får verken rett motvind eller medvind. Man har som oftest vinden fra en av sidene.

Jeg vil si vindforholdene var syke. Føler Solagolfklubb burde hatt en beskrivelse på hjemmesiden sin. Blir liksom ikke så seriøst når vi spillere skriver noe.

En score på -2 er sinnsykt i dag.. Det er mulig ser det ut til.

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

omspill mellom Peter Kaensche og Jan Are Larsen nå.

Sola mi

over 19 år siden

Sola mi

Jan Are Larsen vant.

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Jeg hørte de hadde målt 30 m/s på flyplassen på Sola den fredagen...det er definitivt en av de dagene med mest vind jeg har spilt i noen sinne. På 1 og 2 føltes det som om vi spilte i sandstorm i Dubai, så ingenting og alt var helt grått! Jeg venta bare på at de skulle avlyse første runde, og hadde ikke greenene vært trege så hadde ballen blåst av greenen. Og ang. Thomas Hansen og hull 18, han hadde 2 baller OB.

Trippelbogey

over 19 år siden

Trippelbogey

Max. vind ifølge www.met.no var fredag 5/5 på Sola Flyplass 13,8 m/s, noe som tilsvarer liten kuling Gjennomsnittet for vind den dagen var tilsvarende frisk bris. Dette samsvarer også med mine egne erfaringer fra en runde golf i distriktet fredag kveld. Det var litt vind, men på ingen måte så ekstremt som det blir framstilt her.

TB

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Det var da ikke fredag kveld det var snakk om...men klokka var ca 11 om formiddagen! Og det var definitivt mere vind enn liten kuling...du måtte være der for å oppleve det! Jeg tror nok det var storm i kastene enn kuling der gitt...Vinden løyet utover dagen og kan nok stemme med det du opplevde senere da. Jeg snakket med noen fra nærområdet der og de sa det ikke var vanlig med så ekstrem vind som vi opplevde den fredagen. Det var svært sjelden det blåste så kraftig som det gjorde da!

Men jeg gidder ikke argumentere mere om dette nå...det var mye vind iallefall og vanskelig å spille! Å få par på hullet var god score.

Picard

over 19 år siden

Picard

Spilte selv og er medlem på Sola GK. Svært, svært sjelden det blåser så mye som det gjorde fredag. Hva internett sidene sier betyr ikke en dritt. På sletta ved klubbhuset, dvs. første 9 + hull 10 og delvis 11, hadde GARANTERT storm i kastene.

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Det blåste ihvertfall så mye at glass ble feid av bordene på utebordene på kafeen og knuste på gulvet, og baller som hadde retning rett mot hullet på greenen fikk endret retning av vindet og gikk utenom. En av dommerne sa til meg at hans bekymring var at for mange av ballene ville bli bli tatt av vinden på greenen.

Skrens Petrus har rett, det så en stund ut som sandstorm i Dubai.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her