Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Valg av skaft!

Hjelp

over 19 år siden

Hjelp

Skal kjøpe nye køller rett fra produsent (Callaway) Har alltid spillt med True Temper Dynamic Gold R-Flex.
Denne gangen skal jeg ha køllene 0.5 tommer forlenget og 1 upright.

Om jeg da velger samme skafet som nevnt ovenfor, vill ikke da køllene bli litt tyngre og dermed vil jeg slå litt kortere?

Noen som vet?

Noe for Matz

over 19 år siden

Noe for Matz

Dette må da være noe for Matz Modeer å svare på!

.

over 19 år siden

.

hm, håper noen med faglig tyngde kan svare på dette spørsmålet

veggiss

over 19 år siden

veggiss

du bør prøve s300 flex hvertfall, forlenger du køllene så "myker" du opp skaftet også.

du kan jo prøve sl versjonen. samme balflukt som dg, men lettere skaft. har selv disse da jeg har 1 1/2" forlengede skaft.

H

over 19 år siden

H

Veggis

Det med at lengre skaft gir mykere flex stemmer ikke når du får de levert + 1/2 tomme fra prod. Det stemmer i beste fall når du forlenger et eksisterende skaft.

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Se den andre diskusjonen også.
http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=42589

undrer

over 19 år siden

undrer

hvem har rett av veggis og H når det gjelder levering fra produsent?

veggiss

over 19 år siden

veggiss

H: dynamic gold har vanligvis tre flex, r300, s300 og x100. om du får r300 så har det samme skaftet om det er 1/2" forlenget, eller mener du at callaway har spesialskaft fra dg som de bruker på forlengede køller for å opprettholde flexen?

Tom

over 19 år siden

Tom

Har hat dette skaftet i R og S og tilbake til R. S gir en lavere ballbane og noen ekstra meter en R. Eneste forskjellen jeg merkete.
Lengere skaft gir også litt økt hastighet på køllehode.

hmmm

over 19 år siden

hmmm

jeg hater også dette skaftet :)

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Prøv project x rifle , jeg og Phil Michelson liker de veldig godt:-)

H

over 19 år siden

H

Da sjekket jeg dette med custom build ansvarlig der jeg kjøpte køllene
Spørsmål sendt:The question is if he should order with R300 or S300 since he wants a Regular flex. He has been told by someone that when he has 1/2 inch longer shafts they will play one flex softer and thereby he needs to order S300.
I believe that a R300 with +1/2 inch from Callaway will play as regular as long as it is custom made from Callaway. Another case is if they are extended in the grip-end, will they then play softer than a standard

Svar mottatt: You are correct in both your concepts. Shafts built to regular flex will play as regular flex. A shaft that has been extended will play a bit softer.

Forøvrig anbefalte samme leverendør et lettere skaft ved forlenging på 1 tomme.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her