Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

wedger?

samson

over 19 år siden

samson

skal gå til annskaffelse av nye wedger og lurer da selvfølgelig på hvilke tips forumet har. det gjelder 52,56 og 60 grader... de begrensninger jeg stiller er at de ikka skal være alt for dyre så alle innlegg med forslag om wedger til 2000pr stk er umnødvendige... gode tips og gode erfaringer med wedger i en overkommelig prisklasse taes imot med stor takk..:)

Leseku

over 19 år siden

Leseku

Titleist Vokey Wedges er den klassiske kvalitets wedgen. Disse er ikke de billigste. Kr. 1200-1400,- stk, men du vet du får kvalitet. Cleveland Wedges er også kvalitets wedger nesten identisk utformet som Vokey Wedges. Her avgjør magefølelse og hvilke du liker best utsenemessig. Billig wedger har jeg lite erfaring med, så de anbefalingene overlater jeg til andre :)

Ikke betal for mye

over 19 år siden

Ikke betal for mye

Etter tips fra noen andre på et eller annet innlegg her på forumet i fjor kjøpte jeg 3 billige clonewedger for å ikke slite så mye på 588-wedgene mine under trening. Det endte med at klonene ble i bagen og Celvelandwedgene ble liggende i kjelleren.
Kjøpte disse: http://www.golf-components.com/vststshwe.html, og som noen skrev i forumet ga de en vanvittig backspinn. I tillegg er de tilgivelige, lettspilte, har perfekt bounce og 60-graderen er suveren på bunkerslag. De hevet spillet mitt mye sammenlignet med hakkene fra Cleveland.

mr. birdie

over 19 år siden

mr. birdie

Olyo wedgene funker meget bra til lav pris,holder i massevis til en middelhcp.

samson

over 19 år siden

samson

ser bouncen den ene clevland kopien er 52-10, 56-14, 60-12 mens på en nikekopi er 52-4, 56-12m 60-7..

hva er den optimale bouncen for de ulike gradene etter deres mening og erfaring?

704

over 19 år siden

704

Lite bounce på LW og mye på SW funker bra for meg. Har en 60-4 og en 56-14 hvilket gjør at jeg har en wedge for de fleste forhold.

samson

over 19 år siden

samson

noen som vet hva det blir i frakt ved bestilling fra dette nettstedet
www.golf-components.com? usa...

Fjomp

over 19 år siden

Fjomp

Hakkene fra Cleveland??. Hele verden tar feil men du har rett. Kan ikke tenkes at det finnes en annen grunn for ad billig wedgene funker og ikke de riktige varene??. Skryt så mye du vil av billig wedger men si ikke at Cleveland wedger er hakker. Det er dumt. Har testet masse wedger over tid og Cleveland er på topp. Basta!!!.
Vet forresten at G sport på ryen og Alnabru solgte wedger for under 1000 lappen i fjord høst. Stikk opp å sjekk.

Skogvokter Sam

over 19 år siden

Skogvokter Sam

Min forrige pro sa at det generelt er best med low bounce. Eneste unntak er myke/våte fairwayer. På en hard fairway må du slå veldig mye ned på ballen om du har mye bounce. Har selv Titleist Spin Milled wedger m/ 56.10 og 60.4. Veldig fornøyd med de.

Ikke betal for mye

over 19 år siden

Ikke betal for mye

Samson, husker ikke fraktprisen, men wedgene som jeg bestilte i fjor kom på under 300 kr stykket inkl frakt og moms. Og de er 100 ganger bedre enn Cleveland. Ihvertfall for meg (hcp 12,3).
Flere av elitespillerne i klubben har også testet dem og bekreftet de er bedre enn anndre wedger særlig på halvlange innspill, men vil ikke ha dem i bagen fordi det ser dumt ut med røde CB-wedger.
Lenge leve forfengeligheten.
Men nå ser jeg Cleveland også etterhvert har funnet ut at det er bra med CB, og har kommet med CG11.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

du må ikke blande "bedre" med "mer lettspilte".

at Clevelands wedger er dårligere enn dine til 300 kroner stykket er bare en dum påstand som egentlig forteller at du liker de andre bedre.

at Cleveland er for vanskelig for deg, det er en helt annen ting.

jeg har testet både CB og bladwedger, og ville ikke valgt CB uansett, for følelsen er ikke tilstede på en slik wedge på samme måte som en bladkølle.
Men, for all del, bruk CB klonekøller og vær fornøyd med det så lenge det gir deg bedre balltreff.

Ikke betal for mye

over 19 år siden

Ikke betal for mye

Hvor dum tror du egentlig andre er ??
Gi meg en eneste god grunn til at jeg skulle hevde at en kølle er bedre enn en annen så lenge jeg har begge og kan velge hvilken jeg vil bruke ?
Du må gjerne hevde at Cleveland er for vanskelig for meg, men når jeg står og tester begge wedgene mot hverandre, først 10 baller med den ene, så 10 baller med den andre, så 10 baller med den første igjen i mange serier flere kvelder på rad, og samlinga rundt hullet blir betydelig bedre med de billige så er det klart jeg velger disse og legger bort de jeg spiller dårligst med.
Og hva skal du forresten med denne følelsen din??? Treffer du godt er følelsen mellom blades og CB den samme, treffer du dårlig gjør det vondere med blades. Blades er fint for trening, men koster kanskje ett slag eller to i konkurranse.

Leseku

over 19 år siden

Leseku

Man må selvfølgelig spille med de wedgene som passer deg best personlig. Men vil tro at med litt trening ville de fleste ha mer glede av bladwedger alla Titleist og Cleveland. Om du derimot kun er en rereasjonsgolfer som sjelden trener er nok saken annerledes.

Albert Eiinstein

over 19 år siden

Albert Eiinstein

jeg tror ikke andre er dumme. men jeg lurer litt på deg akkurat nå.
du skriver nå at billige klonekøller med CB uten tvil er bedre enn bladkøller, siden DU opplever bedre slag med de.

jada, en hvilken som helst anonym tulling kan skrive dette og mene hva han vil, men som sagt, så er det nok mange som er uenige med deg, og da er det ingen ultimat sannhet over det du sier!

jeg trenger ikke nevne en grunn til at du skal hevde noe som helst, for du kan hevde akkurat hva du vil, men ikke prøv å få meg eller hele resten av golfverden til å tro at det er noe "rett" eller "galt" i denne saken. det er snakk om smak og behag, og de gode spillerne velger ikke CG køller fordi de mestrer bladkøllene ,og da velger de bladkøllene siden de gir mye bedre feedback enn CB køller.

dette er teknologi, og ikke bare en påstand fra meg.

jeg snakker ikke om å spille med blades med alle jern, men med wedgene, siden disse krever god avstands følelse i nærspillet.

at du ikke har nytte av dette, kommer antakelig av at du ikke er spesiellt god, og da har du bedre nytte av CB køller, som er mer tilgivende.

er det så vanskelig da?

Oppenheimer

over 19 år siden

Oppenheimer

"Ikke betal for mye": hva har du i handicap?

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

problemet er at han innbiller seg at det holder at en hvilken som helst person har en opplevelse, og så er det bare sånn det er....

Mhil Pickelson

over 19 år siden

Mhil Pickelson

Jeg spiller selv med Solus wedger. http://www.solusgolf.com

Jeg liker disse wedgene bedre enn noen andre jeg har prøvd så langt.
De har bla. et hakk i sålen som for meg gjør det enklere å få bedre slag fra bunkere. Føler også jeg får bedre treff når jeg "åpner køllehode" for flop shots. Ballen stopper også bra med disse.

Endel PGA spillere har visstnok begynt å bruke dette merket.

Tror neppe de finnes i pro shopper her i landet, men fåes fra tgw.com og
Edwin Watts osv.

Undrer

over 19 år siden

Undrer

Finnes det noe belegg for at CB wedger er mer lettspilte enn blades wedger. CB har vell først og fremst et fortrinn i lettspilthet på mindre loftede køller. For en 56 grader f.eks. kan det neppe være et poeng å ha CB køller. Derimot vil størrelsen på køllehodet ha en del å si vi jeg tro uten at det har noe med CB kontrs blades å gjøre.

Jeg ble anbefalt av min pro å kjøpe lettspilte blades wedger istedet for CB wedgene som normalt ville kunne kjøpes til jernsettet mitt. Til og med PW har jeg CB køller, men for 52, 56 og 60 grader har jeg lettspilte blades (Callaway Forged +). Har ingen problemer med disse køllene til tross for høyt hcp.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

nei, jeg aner ikke om det er noe belegg for påstanden, men det virker som om denne påstanden står hoe enkelte i hvertfall.

jeg har heller ingen problemer med wedgene mine

wahwah

over 19 år siden

wahwah

http://www.golfer-review.com/prdt.php?id=25132_Pursuit_X5_Series_Chrome

Pursuit X5 wedgene fra gigagolf er rimelige, gode og verdt et ekstra blikk.

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Jeg kjøpte meg nettopp et par Cleveland CG10 wedger, 52 og 56 grader og er kjempefornøyd. Var morsomt å gå over fra de gamle wedgene til disse, mest på grunn av spinnen (de gamle var veldig slitt i rillene). Lengdekontrollen er det heller ikke noe å si på. Jeg elsker å slå lave 30-40m slag inn mot greenen med masse spinn. 2 hopp så er det stopp :-D

I tillegg liker jeg utseende på CG10 mye bedre enn CG11. Og ja jeg testet begge på messa på Fornebu i vinter før jeg bestilte.

Dette er min subjektive mening!

Golfy

over 19 år siden

Golfy

Jeg kjøpte meg en utrolig bra wedge etter en test jeg fant på golfsiden.com. jeg har 6.2 i Hcp og har ikke en eneste "merkekølle" i baggen. I følge disse "forståsegpåerne" her i forumet, så er alt annet en kjent merke utenkelig (hehehe) Kjøp av ukjente merker har aldri hemmet spillet mitt på noen måte, heller tvert i mot. Jeg mener jeg betalte i overkant av 500,- pluss frakt for wedgen og da har jeg i tillegg "spart" ca 1000,- i forhold til merkevare. Storfornøyd!! les testen her og vurder selv; http://www.golfsiden.com/jaxx110505.html

Tarzan

over 19 år siden

Tarzan

Grunnen til at Cleveland har kommet med CG11 når de har CG10 er at CG 11 er CB wedger.
Dette gjør CG11 wedgene ca 20% større trefflate en vanelige wedger.
Derfor mere lettspilte og perfekte for de fleste.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her