Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Innendørs putting trening

Putting

over 21 år siden

Putting

Jeg ønsker å anskaffe en eller annen form for en innendørs puttinggreen. Noen som har noen erfaringer med ulike leverandører eller andre anbefalinger?

Roger

over 21 år siden

Roger

Hallo,ingen som vet noe om dette????????????????????

tintin

over 21 år siden

tintin

sorry roger.....

KølleKalle

over 21 år siden

KølleKalle

Kjøp deg en bit av et vegg-til vegg teppe.
Du trenger ikke noe spesialteppe for å putte, men ta med deg en golfball på teppeland og finn et teppe som gir tilnærmet like bra rull som en green.
En strimmel på 5*2m er mer enn stort nok, forøvrig er det bare størrelsen på huset ditt som setter begrensning.

Eigil

over 21 år siden

Eigil

Gå inn på Dave Pelz's hjemmeside pelzgolf.com. Her finnes kanskje de beste hjelpemidlene og lærestoff (bøker/video) man kan få kjøpt for penger om putting, og nærspill.

Gunnar Orenes

over 21 år siden

Gunnar Orenes

Jeg kjøpte en stripe med kunstig gress, 40cm *5 meter
laget en liten oppoverbakke av noen tynne plater, med sidevegger,
et passe hull litt oppe i *bakken*.
Under denne kassa har jeg laget en skuff, der ballene faller nedi.
Bommer jeg, triller ballen tilbake, treffer jeg, samles ballene opp
nede i skuffen. Slik kan jeg slå 15-20 baller på rad. Så er det bare å
hente skuffen når den er full.
Mye bedre enn det fjaset de selger i butikken.
Det erstatter selvfølgelig ikke en green, med ondulering og greier,
men er fin trening for å få *støpt inn* selve puttebevegelsen.
Tips: Legg 2 baller foran den du skal slå, med avstand litt bredere enn
køllehodet, slik at du MÅ føre køllen rett framover for å ikke treffe
de ballene som ligger foran. Ble det komplisert ?
Gunnar

putting

over 21 år siden

putting

vanlig teppe fungerer i 99 av 100 tilfeller ikke. Bare ta en tur på golfsenteret på Sandaker, som har en elendig puttinggreen. Jeg er ute etter kunstgress laget spesielt med tanke på putting. På et teppe med riktig hastighet vil ballen allikevel ikke stoppe på noenlunde riktig sted. På gress vil ballen ha en mye raskere nedbremsing, når energien blir mindre stopper ballen raskere på gress/godt kunstgress enn et teppe. Men for å trene på å treffe ballen rent og putte rent fungerer teppe. Men som sagt, jeg ønsker meg en noe mer virkelighetsnær opplevelse.

Gunnar

over 21 år siden

Gunnar

Som sagt, det finnes *kunstig gress* av mange forskjellige typer,
og det jeg kjøpte, *Garden*, tror jeg det heter, virker som vanlig
gress, muligens litt tregt, men fullt brukbart, og jeg er enig i
det du sier om puttinggreenen på Sandaker. Der ligger det så vidt
jeg kan se nålefilt, og er helt ubrukelig. Det minner ikke om gress i
det hele tatt.
Ta deg en tur innom Teppeabo på Bryn, de har gress i mange forskjellige kvaliteter. Ta gjerne med deg en ball og prøvetrill....
Gunnar

Mr 1putt

over 21 år siden

Mr 1putt

Når man skal trene putting inne om vinteren er vel det viktigste at man lærer jeg en bra puttebevegelse? Ikke om man setter 5 meters putter hjemme i kjelleren?
Jeg har god erfaring med å slå 2-3 meters putter på en "løper" jeg kjøpte i en teppebutikk. Hastigheten er riktig og da blir man i løpet av en vinter en mye bedre putter enn det man var året før.
Noe jeg synes jeg lærte veldig mye av var å filme meg selv når jeg puttet. Da ser du lett om du klarer å holde en stabil "trekant" og om du løfter hodet for tidlig.
PS: I forrige utgave av norsk golf stod det jo om kunstgreener.
Dersom du må ha perfekte forhold kan du jo kjøpe deg noen kvadratmeter og ha inne. Tror det kostet 1700 kr per m2.....

Lykke til med puttetreningen med eller uten kunstgress.

Linda

over 21 år siden

Linda

Har lagt gress i det gamle tomatdrivhuset i hagen og har helt fin green til trening vinteren gjennom..... Anbefales. Brukte teppe før - men det førte bare til at jeg brukte lang tid på å venne meg til greenene om våren.

Kenneth Kristiansen

over 21 år siden

Kenneth Kristiansen

De skal legge ny green på Sandaker nå snart... Fikk se en prøve av gresset, og det så jaggu bra ut.

Men, ja... Det er vel bevegelsen som er viktig, og beregning av lengde, etterhvert retning som er viktig. Det er jo stor forskjell på greener ute også, knusktørre, klissvåte, harde, myke... Så, har det virkelig så mye og si hva man trener på?

Bare husk at det er MORO!! :-)

-Kenneth-

putting

over 21 år siden

putting

Er enig i at det ikke har all verden å si, men skal jeg først anskaffe noe ønsker jeg at det er så realistisk som mulig. Hadde håpet at det var noen der ute som hadde noe mer konkret å komme med enn det som har blitt skrevet så langt i diskusjonen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her