Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Åpne baner på østlandet

Espen Hauan

over 19 år siden

Espen Hauan

Randsfjorden åpner søndag 30. apr med sommergreener !! Tidsbestilling på golfbox

Hans

over 19 år siden

Hans

Nøtterøy åpnet fredag, flotte fohold. Deilig å være i gang igjen!

...

over 19 år siden

...

Fikk starttid på Nøtterøy i dag. Hørte det var flott der i går og gleder meg som en unge!!

704

over 19 år siden

704

Noen som har vært og sett på forholdene på Borre? Skal spille der mandag.

Solum

over 19 år siden

Solum

Spilte gamle front nine på Borre idag og forholdene er meget gode. Tørre og fine fairways, roughen er ikke alt for dyp, men greenene har enkelte skader.
Absolutt brukbart så tidlig på året!

Gundersen

over 19 år siden

Gundersen

Kom akkurat hjem fra en runde på Nøtterøy, etter at jeg kastet meg i bilen denne morgenen og tok turen fra Oslo.

Så deilig det var å gå på grønne fairways igjen. Selve spillet satt ikke akkurat så godt, men hva gjør vel det. Vi er i gang - ny sesong og nå skal vi golfelskere kose oss!

Til alle som lurer på om 500 kr er vel anvendte penger for en golfrunde, vil jeg si - JA - så absolutt. At Nøtterøy er en høykostbane med store ressurser lagt ned i drenering må være helt klart.
Jeg kunne ikke se en våt flekk jeg, og gresset - det var grønt!

Desverre var ikke det nye klubbhuset riktig ferdig ennå, men proshop var åpen og kaffe kunne jeg kose meg med etter rurnden. Klubbhus foresten - det var litt av et klubbhus. (Slott!)

Jeg kommer tilbake!

Nøtterøy-medlem

over 19 år siden

Nøtterøy-medlem

Spilte Nøtterøy idag og forholdene er greie, ikke spektakulære. Dette skyldes dog i all hovedsak banepleie. Fairwayer og greener er luftet noe som innebærer en ganske sterk reduksjon i kvaliteten en liten stund.

Når det er sagt, ser det ut som banen har overvintret bra, og i løpet av noen dager/(i hvert fall innen et par uker) vil den være i glimrende stand. Dreneringen er utmerket (skulle vel egentlig bare mangle når man legger 20m + i det) og banen er helt tørr (selv i regnværet som var i dag).

Klubbhuset nærmer seg ferdigstillelse, men som du sier er det noe som står igjen. Har vært en runde inne og det ser ut til å bli svært bra. Greit å komme seg ut av brakka.

Holmestrand

over 19 år siden

Holmestrand

Solum GK ved Holmestrand er åpen med sommergreens og gressutslag. Brukbare forhold og siden roughen er enkel for tiden er muligheten for god score absolutt til stede

Holmestrand 2

over 19 år siden

Holmestrand 2

Men greenene på Solum er vanskelige. Alle hull er er som en vulkan, buler opp rundt hullet og alle greener er luftet. Ikke rake i en eneste bunker. Fairways er dresset med småstein.
Nei, vi er nok oversugne på golf som betaler fra 350 til 500 for baner som knapt er spillbare.

Holmestrand 3

over 19 år siden

Holmestrand 3

Bare for å ha det klart, du kan ikke sammenligne Solum med Nøtterøy. Nøtterøy er LAAANGT over spillbar. Hadde Solum hatt de samme greenene som Nøtterøy har nå i juli ville de vært over seg av glede.

Byman6

over 19 år siden

Byman6

Halloooo! Eierne har bare prøvd å smelte snøen foort! Så har de hatt et uhell med at det har sitti fast grus på skuffa. Dem driver et grustak og selger grus, fingrus etc. Fingrus har sitti frosset fast på snøskuffa og detti av på feil sted. Dvs. på fairway. Alt dem har prøvet er å smelte snøen på fairway fortest mulig. All honør til eiere for å prøve å åpne fortest mulig. Jeg elsker golf!!! Dette er kun en unnskyldning til de som spilte golf på solum golfbane 29 april 2006. I regnværet.... Kom tilbake i sommer og opplev Vestfolds klart beste golfbane. Rasker greener og GodGolf på en av Vestfolds beste golfbaner!!!

King Ben

over 19 år siden

King Ben

hehe....
Det må jaggu være galaksens største skuffe.....
Jeg spilte der på mandag og det var småstein over ALT!!!! Man måtte plassere ballen et stykke avgårde eller børste fairway ren får stein for ikke å ripe opp køllene...... ;-))
Sånt kan skje. Årsaken var at de hadde fått problemer med en kværn slik at steinen ble litt for stor ift det de hadde tenkt.....

Ingen uhell med frossen stein i skuffa...... Det er ikke plass til så mye stein i mange digre skuffer....

Det er tidlig på sesongen. Vi ligger tre-fire uker etter skjema. Golfhungrige normenn er golfkåte til tusen og betaler gjerne 3-5 hundre kroner for å slå litt ball i lufta....

De beste banene jeg har vært på så langt i vår er Dynekilen og Larvik.
Men spiller gjerne andre baner som er åpne!!! Som solum, mjølkerød, sande, ønsøy, evje, nøtterøy, randsfjor, osv.osv.

Nilspils

over 19 år siden

Nilspils

Smøla Golfklubb åpnet i helga. Banen har greid seg fint gjennom vinteren.
Nyslopet bane.

Kopite

over 19 år siden

Kopite

Vestfold har åpningsturnering i morgen (1. mai) og åpner for gjester tirsdag 2. mai.

Mjøsen

over 19 år siden

Mjøsen

Åpner siste 9 lørdag 6.mai

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Hauger åpner sist i feltet som vanlig. Dere der i sørvest har vel spilt golf i mange måneder allerede?
Åpning er 13.mai men åpent for alle fra 15.mai.

Rema

over 19 år siden

Rema

Skjønner Hauger godt, det er ikke sent å åpne 13 mai.

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Spilte ni hull på skoger i dag!
Banen ser fin ut. spesielt er fairway vekdig bra. Noe dårligere på utslagsteder og greenene var litt "hårete" og hompete.. ellers helt ok...

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Rema !
Jeg kjørte forbi banen i kveld. Grønne fairways og alt ser bra ut. Er litt surt å se at banen ser så bra ut og er stengt. Og skal være stengt en hel uke til? Hmm, ikke bra, men den blir vel bra når den omsider åpner da.

pekka

over 19 år siden

pekka

Nes åpnet i dag med booking for alle. Brukbare forhold noen brune flekker fairways, trege greener

Venstresliceren

over 19 år siden

Venstresliceren

Gjett om jeg er glad! Fikk mail fra Miklagard om at banen åpner først lørdag 20. mai.... :-(

HEP

over 19 år siden

HEP

Jeg også. Jeg overhørte en samtale på rangen som tydet på at ledelsen ville holde igjen til banen var mer eller mindre perfekt. Jeg vet ikke hvordan det ser ut der oppe i dag, men om du tror det ser greit ut så kan du jo alltids sende dem en mail og spørre etter en god begrunnelse for avgjørelsen...

HIO

over 19 år siden

HIO

Losby åpner også 20 mai..men de har allerede åpnet 9 hulls banen, så da får man da slått noen baller.

Hepp

over 19 år siden

Hepp

Og i den mailen sto det faktisk en god forklaring på hvorfor Miklagard åpner såpass sent i år... Men kanskje du ikke leste alt?

til de som hater

over 19 år siden

til de som hater

at banene åpner sent. Bytt bane davel!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her