Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvordan tenke mindre?

John Daly

over 21 år siden

John Daly

" Jeg gikk ganske enkelt fra tredje green til fjerde tee " (John Daly, på spørsmål hvordan han ville nærme seg, og spille, hull 4 i US Open"

Neste år er året for å spille enklere og bedre golf....
Noen som vet hvordan uten å ha komfort-promille?

Terje

over 21 år siden

Terje

Jeg tror en måte å spile enklere og bedre golf på ganske enkelt er å bruke hodet.

Jeg er selv i kategorien som i bilen på vei til banen sier til meg selv at jeg skal spille smart og ikke prøve på ting jeg bare får til 1 av 10 ganger. Når jeg kommer på banen har jeg desverre endret meg radikalt. Ballen skal helst i hullet på det neste slaget uansett hvor på banen jeg befinner meg.

Jeg vet i hvertfall hva jeg skal forsøke å jobbe litt med.

Såre enkelt

over 21 år siden

Såre enkelt

Legg igjen driveren hjemme.
Legg igjen 2, 3 og 4-jern hjemme.
Spill feigt.
La det bli viktigere å unngå trøbbel en å overgå deg selv.
Tren mye mer putting og chipping.

Men det aller beste er å kutte ut golf

Toughloose

over 21 år siden

Toughloose

Problemet er ofte ikke at man tenker for mye, men isteden hva man tenker på. Rent biologisk/psykisk så er det ikke mulig å tenke to tanker samtidig. Løsningen er derfor å være i stand til å tenke en tanke som gjør at man svinger best mulig. Dette er også grunnen til at man bør tenke positivt, fordi man da er mer avslappet og musklene arbeider mer uhemmet og naturlig.
Noen proffer har en sang i hodet som hjelper med rytme, andre fokuserer på skrift
eller logo på ballen osv. Målet må mao være å finne sin lille tanke som resulterer i
"mind over matter"

Smørje

over 21 år siden

Smørje

...Etter at jeg begynte å tenke på sex fra take off til follow through har svingen min blitt roligere, scoren bedre og hcp. lavere. Problemet er at jeg nå tenker golf mens jeg har sex.... det anbefales ikke !

Severiano

over 21 år siden

Severiano

Nei, selfølgelig går ikke d... For d er jo kølla som skal i hullet da, ikkje ballen :D:D:D

John Daly

over 21 år siden

John Daly

Om alle passer ens egne køller og baller så går det meste bra skal man se...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her