Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Irriterende jålehandicappere

Seriøs

over 19 år siden

Seriøs

På hjemmeklubben min er vi en liten gjeng som reiser rundt og konkurrerer på enhver anledning som byr seg. Det er både ama-tour, P4, og enkelte tilsvarende turneringer utenlands.
Alle har stabilt hcp på 2-3 tallet.
Samtidig er det også en etterhvert stor gjeng som bare spiller selskapsrunder og klubbturneringer på hjemmebanen, og ligger på noenlunde samme handicap.
Men på klubbturneringer og vennskapsmatcher hjemme trekker nesten alltid konkurransegutta det lengste strået.
Det er en stor (minst 4-5 slag) nivåforskjell mellom de som spiller og justerer handicap bare på hjemmebane, og de som spiller flesteparten av rundene sine på andre baner.
Ganske irriterende å komme hjem med et kjemperesultat i bagasjen og høre subbegjengen der hjemme si at de er like gode og kunne gjort det like bra dersom de hadde vært med.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Ja, det er mye som er irriterende, men dette tok vel kaka?
Vanskelig å få sove etter en slik opplevelse.

Tror neppe dette innlegget var seriøst.

wahwah

over 19 år siden

wahwah

cry me a river..

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Helt ærlig? Dette tror jeg lite på. En 2-3 hcp'er ville aldri latt seg kave opp av sånt som dette. Hvem bryr seg om andres hcp likevel?

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Kjempeseriøs du ja. Hehe. Ja det er mange av oss med full jobb som har mulighet å reise rundt på alle p4 og amatour-turneringer. Oh yes. For det er høyt prioritert. Blir du like irritert om jeg sier at pappan min er mye sterkere enn din pappa?

Jøsss

over 19 år siden

Jøsss

Nå tar vi pause fra en over-intens men dog delvis intelligent diskosjon med Bernt, og da kommer alle fjortis-drittungene frem igjen.

MikroMidas

over 19 år siden

MikroMidas

Jeg tror faktisk innlegget er seriøst, og uansett så er det et poeng her. Nemlig at det finnes en del golfspillere som ER slik som Seriøs.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Men spiller det egentlig noen rolle om innlegget er seriøst eller ei?

Om noen blir irritert av "et slik overtramp", so what?!

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Ja det finnes nok mennesker som gidder å irritere seg over mye rart.

Crybaby

over 19 år siden

Crybaby

wahwah: jeg liker helst den norske versjonen: Gaul meg ei elv!!!

Mats

over 19 år siden

Mats

Repsekter dette også da som alle andre innlegg. Han spør da bare om noe som kan være relevant for noen, da fortjener han også et oppegående svar tilbake og ikke slik som Jøøøøs sier: fjortis-drittungene frem igjen. Det var virkelig seriøst Jøøøs. Spar deg i fremtiden er du snill. For å gi deg et svar så kan jeg være enig med deg, men samtidig så er jeg enig med de fleste andre som sier at du ikke skal bry deg om andres hcp. De fleste som kun spiller hjemmebanen uansett handicap har for lavt handicap i forhold sitt egentlige. Dette merkes med engang de kommer utenfor egen hjemmebane. Attpåtil går jo klubbturneringene fra gul tee og det passer en klubbspiller med 2-3 i handicap veldig godt. Men en annen bane og da fra hvit tee eller golden tee, blir det andre boller. Håper du slipper for mye drittslening fra andre og at de istedetfor prøver å gi et så godt svar som mulig. Mitt råd er uansett - spill dine ama og P4 og gjør det best mulig og la andre syte for sitt eget. Har de for høyt i forhold til nivå så er det sandbaggers og de skal rapporteres, anyway.

wahwah

over 19 år siden

wahwah

Til seriøs, for å gi et noenlunde "seriøst" svar tilbake, så må du ikke la det gå innpå deg at de sier at de kan prestere like godt som deg, du sier jo selv at du går 4-5 slag bedre enn dem på hjemmebanen..

Neste gang kan du jo be dem om å bevise det.. Om det ikke lar seg gjøre foreslår jeg at du bare ignorerer dem..

Crybaby: gaul meg ei elv, haha, den skal rett inn i daglig språket mitt.

Inge

over 19 år siden

Inge

Unnskyld meg, men har det noe å si om noen er 4-5 slag dårligere på andre baner men har samme handicap? Jeez. Er dette året for tidenes dummeste tråder? Tror det er mange som kjeder seg for tiden uten å kunne spille den golfen de trenger. Visste ikke at så mange golfere er mentalpasienter :D

Rasken

over 19 år siden

Rasken

Lokale helter har vi vel på alle baner. På min hjemmebane (Kongsberg) har vi en gjeng middelaldrende karer som har ganske så imponerende HCP. Virker som de soler seg litt i dette, tror nok at du aldri vil finne de på ama-tour. En av de få idretter det går an å bli "konge" i egen by???

Treigen

over 19 år siden

Treigen

På min bane (også Kongsberg) er det en gjeng middelaldrende karer som har 5-7 i hcp. Synest ikke det er så imponerende. Noen av dem spiller ama-tour.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her