Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kunstslag

Fredde

over 19 år siden

Fredde

De av dere som har prøvd det umulige, og fått det til. Fortell om ditt beste slag som hadde blitt Shot of the Tournament på PGA-tour.
Dette er en av de største gledene jeg har med golf. Det at vi som er amatører innimellom slår slag som selv Tiger Woods ville vært stolt av.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Gamle hull 11 på Miklagard, jeg hadde hooket 2.slaget kraftig og lå oppe på en sti ca 50 meter fra hullet. Hullet hadde en nesten umulig plassering på venstre mid, hvor greenen heller kraftig til høyre.

Full av ungdommelig pågangsmot (dette var et par år siden:-) gikk jeg for hullet. Visste jeg måtte lande på semigreen og trille i koppen. Bommet jeg ville jeg få en 10-meters retur.

Kjente at jeg traff klokkerent (sjansen er senere beregnet til 1:15000 av et statistikkgeni her på Scangolf), ballen gikk akkurat der jeg hadde sett for meg, landet på semi'n og trillet rett i koppen.

:-) Made my year!

Freedom of the seas

over 19 år siden

Freedom of the seas

På hull ni på Riba II. Slicet utslaget ut i noe jordaktig drit til høyre. 150m til pin. Perfekt slag med 7j. Dekket til pinnen på vei ned mot bakken. PANG i hullet! EAGLE!

Drawer

over 19 år siden

Drawer

Kan være fristende å skrive om et innspill som gikk rett i hull for eagle på et par fire, men føler de siste par cm ned i hullet bare blir tilfeldigheter, så dropper faktisk det. ELSKER følelsen når slag blir akkurat som du ser for deg. Som på Stavanger GK hull 18. Kom ikke helt rundt dogleggen og har 220 meter til pinnen i liten oppoverbakke. Har da også 15 meter høye furuer som bokkerer sikten inn, men bestemmer meg for å trø flat pedal og legge en draw rundt trærne. Visualiserer slaget som en draw rundt trærne og som slår ned på det øverste platået på greenen hvor flagget er plassert for dagen. Slaget ble akkurat som jeg så for meg og ga meg en 2 meters putt for eagle :) Det hører med til historien at putten ble bremset opp av mye dugg på greenen slik at ballen ble liggende å vippe på hullkanten uten å falle nedi. Hadde garantert blitt eagle med en nike-ball!! :)

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Skellefteå golfklubb i Sverige. Hull 3 på gul sløyfe. Pulla utslaget til venstre og lå bak ekle trær. 10 meter foran meg hadde jeg en 1 meters åpning mellom to trær, lå 110 m fra center på greenen der flagget stod, måtte slå en lav puncha draw ut til hoyre mellom glippa, og skru ballen inn mot greenen. Greenen ligger på en halvøy og har en smal inngang. Hadde jeg pusha den ut hadde den gått i vannet til høyre, hadde jeg slått for mye draw hadde den gått i vannet til venstre. Slo en halvsving punch, rett inn i åpninga, skrudde seg inn mot flagget. Trillet inn på greenen midt i passasjen, 2,5 meter unna. Og jeg satte birdieputten. Made my life :)

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Hull 4 på Praia D'el Rey, Portugal. Gikk for greenen på dette korte par 4 hullet på 286 meter. Slo en dårlig drive ut til høyre og i wasteområdet til venstre for stien når man går til neste hull. Ballen lå forholdsvis greit, ca 40 meter fra hullet, men flagget sto til høyre på greenen og det var en bunker mellom meg og greenen. Hadde dermed veldig lite green å jobbe med så slaget måtte være perfekt for å ha noen som helst sjanse til å stoppe nær hullet. Slo nesten fullt slag med SW, tok litt sand og ballen gikk i en pen bue mot flagget, gikk over bunkeren, landet så vidt inne på greenen og medspillerne mine som stod der og ventet på meg sa at ballen gjorde to hopp før spinnen bremset den like før hullet og den trillet pent i hullet...eagle!

Det var årets slag for meg så langt i år!

Greven

over 19 år siden

Greven

Atalaya Old course må vel det være. Hull 4, par 4. Skulle prøve en rescuekølle på utslaget for første gang og slo et elendig utslag ut i venstre rough en 140-150 meter. Hadde nå en 180-190 meter igjen. I ren aggresjon smalt jeg til med 5-wooden. Traff veldig bra og trodde et øyeblikk jeg skulle lande på den opphøyde greenen. Landet istedet i en greenbunker av den slemme typen (med høy kant). Hadde en elendig lie og nesten ikke noe green å jobbe med. Lå vel ikke mer enn en 3-4 meter fra pinnen. Smalt til og så ballen elegant hoppe ut av sanden, akkurat over den høye greenkanten, for å så trille rett i koppen. Mange måter å gjøre birdie på, hehe...

Nicky Butt

over 19 år siden

Nicky Butt

Til Skrens. "... årets slag så langt i år" tyder på at ambisjonene er i orden i hvert fall :-)

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Ja Nicky, man må jo håpe på enda bedre slag også....HIO f.eks!

PøttFøkker

over 19 år siden

PøttFøkker

Hull 16, Asker. slo et utrolig dårlig slag med rescue som ble liggende helt pyton i venstre semi.
sto og vurderte å slå med gappen over trærne og ut på fairway som ville vært den enkle måten å redde seg på.
Tipper avstanden til hullet var ca. 220-40 meter, men det skal sies at det er veeeeeldig langt nedover, så man henter mye lengde der.
takket være min svake psyke, så greide min makker å si "skal du slå med den der???", slik at jeg valgte 3-spoon i stedet, hvor jeg da måtte slå en kraftig hook for å ha nubbsjans til å komme nærmere greenen.
jeg dælja til, og ballen skrudde som om det satt flaps på den... hihihi....
først så det ut som om den kom til å sprette ut i skogen til høyre når den landet, men ballen må ha truffet på innsiden av en ondulering, for den spratt fint videre mot venstre, rullet inn på greenen, og stoppet 1 meter fra hullet for mitt livs første eagleput.

greide jeg å sette den? niks...... det var en veeldig skrå putt, og ikke bare bommet jeg på den, men jeg bommet jammen på birdieputten også.... lol..... Parputten satt rett i koppen gudsjelov...
men alikevel, så var det en super opplevelse med det lykketreffet fra semiroughen.

Kongen av Skollenborg

over 19 år siden

Kongen av Skollenborg

Hull 7 på Kongsberg, par 3 over vann.
Traff dårlig på utslaget og ballen trillet tilbake ned i vannet og ble liggenede i siv-tjafset helt dekket med vann.
Tok av meg T-skjorta for ikke å grise den til, bøyde meg ut over vannet og hugg til med lob-wedgen. Jeg ble fullstendig dekket med sleip ekkel gjørme, men ballen fløy 40 m og la seg 10cm fra hullet for tap-in par.

Samme bane, hull 13, slo utslaget altfor langt ned i dog-legen og måtte over to høye graner for å nå greenen. Dro til med pitcing-wedgen fra 120m og ballen gikk over granene og rett i koppen med et høyt smell for eagle.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Tenkte bare å hinte Webmaster på at innlegget til PøttFøkker over her ikke passer inn under overskriften Kunstslag. "Flakseslag" er akkurat like lite kunst som mine skriblerier er litteratur.

King Ben

over 19 år siden

King Ben

Mitt livs slag hittil kom på Villamartin i oktober.
Døffa utslaget på et par 4 hull og ble liggende kort i røff og inn bak noen trær til høyre. Hadde ca. 185 meter til green men den eneste veien var rett mot et tre som sto ca 80 meter foran meg. rundt 2,5 meterover bakken delte dette treet seg i en Y og der var åpningen! Samtidig måtte jeg ha en draw på den slik at den begynte å skru ETTER at den var forbi Y'en fordi det sto et tre bak der igjen ca5-6 meter...
Tok 5. jernet og la ballen litt bak i stancen å slo til det jeg maktet. En perfekt punch-draw som skrudde akkurat når den skulle..... Det er det slaget jeg er mest stålt av av alle!!!
Hører med til historien at ballen landet på green ca. 8-10 meter fra pinnen og to-puttet greit derfra. Noen par smaker MYE bedre enn andre... (som for eks. 3-putt etter å ha drivet en green)...

veggiss

over 19 år siden

veggiss

må blir hull 1 på miklagard under scangolfturneringen i fjor. slicet utslagt og landet i skråningen til høyre, stod en halvmeter over ballen. fant frem 6 jernet, og dro til. landet perfekt på green, to-putt for par.

slag to må også bli på mikla under turneringen, hull 10 er det vel, par tre hullet. gunder og zibben slo ut først (begge har under 5 i handicap), og de la seg perfekt til på green, med 3-4 meters birdieputter. det var closest to the pin på dette hullet, så presset var stort! fadet inn et nydelig 5 jern til to meter fra pinnen. bommet seff birdieputten ;)

Fredde

over 19 år siden

Fredde

Du var nok fornøyd da veggiss :-) men det var snakk om kunstslag, ikke bare vanlig gode slag som ender opp på en green en plass i nærheten av et flagg.

Bobjoy

over 19 år siden

Bobjoy

Spilte som relativt innehaver av handicapkortet på Panorama Course Tunisia høsten 2004. På et av de første hullene hadde jeg omlag 60 meter igjen til pinnen. Jeg gjorde meg klar etter alle kunstens regler og dro til med slaget. Skikkelig topping og ballen fyker avgårde, treffer en av de mange oliventrærne, rikosjerer mot himmels hvor ferden blir bremset av bladverk og kvister for deretter å lande pent på greenen. Dette ble samtaleemne for resten av turen og blir fremdeles nevnt i hyggelige golflag. Må legge til at det ikke lå snø på den olivenbusken den vinterren;)

veggiss

over 19 år siden

veggiss

Fredde: hvis du har sett meg spille golf så ville du innsett at alle mine slag er kunst ;)

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Her er det mange flakseslag og få kunstslag.......

Kunstslag er få ballen ut av en sykt kilen posisjon og inn i en super posisjon, på den måten man faktisk prøver på...... Jeg er ikke med på at de slagene jeg slår til skogs som treffer et tre og legger seg midt på fairway er kunst..... det er flaks.

.....og jeg innrømmer at jeg har få kunstslag.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her