Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

AmaTour og jålehandicap!

Toughloose

over 19 år siden

Toughloose

Til helga er det årets første AmaTour på Solastranden. Da jeg selv er synsk, (eller i det minste svaksynsk) så tenkte jeg like gjerne å benytte anledningen til å få fokus bort fra Bernt, og heller begynne hetsingen av de dårlige scorene vi kommer til å se.

Jeg skal selv delta på turneringen,kommer til å gå på nærmere hundre slag, og dermed sikkert bli hengt ut med fullt navn og nummer på dette forum, tenkte jeg at jeg like gjerne kan starte spådom-tråden her og nå:

Spådom:
1. Cutten går på over 80 slag, og folk med hcp over 5 kommer til å æreskjelle det dårlige nivået på AmaTour, og beskylde folk for jålehcp.

2. Folk (som meg selv) som ikke klarer cutten og som ikke har trent altfor mye, kommer til å unnskylde oss med: a) At vi ikke har trent så mye men har det samme hcpet som før sesongen b) At det var vanskelige spilleforhold c) At det var dårlig vær d) Generelle problemer med kroppen, skader ol.

3. Dette vil bli besvart med at det alltid er noen som skylder på alt mulig uansett, og at en eller annen har scoret lavt så derfor var det tydeligvis mulig å spille god golf. At golf er en utendørsaktivitet og man må takle all slags vær, og at hvis man er så dårlig burde man heller la andre få sjansen til å spille.

4. Deretter vil det bli litt frem og tilbake, før debatten sklir ut i jålehcp vs sandbaggere. Nivået på norsk golf, der HB sikkert blir dratt inn, og etterhvert sklir alt ut i en eneste smørje med skitkasting, før alle til slutt innser at skylden for all elendighet kan deles likt mellom Asbjørn Ramnefjell og Bernt.

Start debatt!

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg foreslår at vi stemmer denne tråden opp til tidenes mest effektive! Takk for at du nettopp har spart oss en ny 150-innleggs-tråd som handler om null og niks :D

Trampeklapp!

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

:D. Høres vel akkurat ut som den Amatouren JEG skal være med på det her!!

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Tror nok det vil komem en del kommentarer ja, når tredjeparten av feltet vil ha samme score som en hacker som meg.

Det som er enda morsommere i år er at det er flere lignende turneringer, med flere muligheter for de samme "diskusjoner" i ettertid.

hcp 17

Humm

over 19 år siden

Humm

Jeg undrer hva en hacker med 17 i handicap hadde spilt i en Amatour-setting, når de godt under 10 bruker 90 slag.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

En hacker på 17 ville vel gått rundt 90 på en normal dag, jeg kan jo ikke vite at Amatour innvirker så veldig mye på min score.

John B. Holmes

over 19 år siden

John B. Holmes

Jeg skal faktisk være med for moro skyld, bare under et dekknavn. Dette blir skøy!

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Enig med Gunder - dette er en driteffektiv tråd. All honnør til Toughloose for å forutse forutsigbarheten i det forutsigbareste av alt her på Scangolf. Og som jeg er dritlei av.

Eneste som ikke helt ser ut til å ha skjønt poenget er Fooore, men jeg kan jo ta feil...?

Tha

over 19 år siden

Tha

Trur ikke en med 17 i Hcp går på 90 slag på en normal dag, da spiller du enten veldig "kjedelig" eller har feil HCp

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Eller du er en sandbagger :-)

Leseku

over 19 år siden

Leseku

Haha, det var tidenes start på en tråd! Diskusjonene her er så vanvittig forutsigbare. Forstår neste ikke vi gidder en gang. Skal også delta på Solastranden. Ligger i hardtrening nå :) Blir høye scorer om vinden tar tak. Men kan dere tenke dere noe værre? Skulle spille i kuling med en liten vinterslice? Men føler meg etter hvert godt forbredt. Tror jeg har 70/30 sjangse på å kvalle til P4 Sola. Fingers crossed!! :)

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Har ikke feil hcp, har vært for ustabil men "redder" som oftest inn en bogey etter møkkaslag.

Det blir en diskusjon som der
a)de som ikke har kvalifisert seg er bitre ift de som får høye scorer
og
b)der de som kvalifiserer seg - og de som kunne deltatt - forsvarer de uheldige/udyktige.

Men man blir nok ikke kvitt tema fordi man er i forkant med deenen tråden.

Underholdning for oss som ikke tar det så alvorlig? Yepp!

Neste år er jeg spillemessig i gruppe a) eller b), blir skøy det!

Kacke Spett

over 19 år siden

Kacke Spett

Har 9 i hcp.
Var med på 3 mindre populære ama-tour i fjor.
Greide cut på alle sammen.
Ingen bra resultater men jeg spilte faktisk ene runden (i Arendal) på 35poeng i regnvær på ukjent bane.
Gikk andre dagen med en 2 og en 5 handicapper som jeg slo med god margin selv om jeg spilte ræva

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg er så skuffet Toughloose!

Siden du skapte denne tråden på forhånd hadde du absolutt null press på deg å prestere i turneringen. Allikevel klarte du ikke å lvere kvalitet. Jeg noterer en enormt skuffelse - nettopp pga ditt svake spill.

*gråte*

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Haha. Det fine med Gunder er at han vurderer å teste formen på Nøtterøy neste helg, og med dette skarpsindige innleggett har i hvert fall Gunder klart å legge skikkelig press på seg selv.

Skulle gjerne vært med selv, men jeg gidder ikke... :-)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg derimot er ikke redd for noe som helst ;) Med alle de fæle tingene som du sier Gunnar er jeg herdet beyond comprehension!

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Det gjenstår å se.

Men i så tilfelle burde vel jeg få litt av æren for din suksess?

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Hah... Gunder tør ikke å spille neste helg. Det KAN jo hende det er under 15 grader...

Og med den nye powerhooken, så blir det nok mye skogtrening... ;)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Sludder. Det er bare vannpytter der nede. Ok noen få trær da, men da kan jeg alltids hooke meg rundt dem.

Er det mindre enn 15 grader simulerer jeg sykdom.. Ops, det skulle jeg ikke sagt her.

Gunda

over 19 år siden

Gunda

du trenger ikke simulere kjønnssykdom da pusen min.....

hihi... den var mosh0m(tm)

Til toughloose

over 19 år siden

Til toughloose

Hei.
Hvordan var banen dere spilte på (da tenker jeg på kvaliteten på denne tiden av året, vind m.m.)? Jeg så det ble mange med høy score på runden sin, og det fremkommer ikke hva de som ikke klarte cuten gikk på.

Leseku

over 19 år siden

Leseku

Solastranden du mener? Var i tilfelle helt ok. Litt lite gress enkelte steder. Samt veldig hardt og tørt overalt. Greenene var da også veldig harde og tørre noe som gjorde at de ble veldig kjappe. Det som da ble utfordringen var å få ballen til sitte på greenen og ikke rulle av. Dette ble ekstra vanskelig på søndagen da vinden tok seg opp. Cutten gikk på 82. Tror de to som kom på delt siste gikk på 95 slag. De fleste som ble cuttet gikk på 82-85 slag etter det jeg kan huske..

Toughloose

over 19 år siden

Toughloose

Med tanke på at jeg spilte som ei drektig purke burde jeg selvfølgelig skylde på alt mulig. Men fakta er at banen var i grei stand, kanskje til og med god vår-stand. På lørdag var det sol og relativt lite vind, ingen grunn til ikke å spille godt under 80 slag den dagen mao. Rundene gikk også kjapt så det var ikke sånne faktorer som spilte inn heller. Vi som misset cutten kan ikke skylde på annet enn oss selv i hvertfall.

I tillegg er banen kort og roughen ikke eksisterende (ihvertfall på front). For de som ikke har spilt banen så er greenene små, knallharde og ikke lett å få ballen til å sitte og det er her problemene kan ligge. Det er en bane hvor man trenger bra nærspill, og på våren er vel kanskje det det dårligste. Greenene var også skåret men jeg så folk som klarte å putte greit på dem så igjen var det min feil at jeg bommet.

Jeg vet selv hvorfor jeg spilte dårlig, skjør psyke trenger å ha en sving og et godt innarbeidet balltreff. Det fikk jeg ikke innarbeidet da jeg var sengeliggende en uke frem til turneringa. Slik at da jeg på hull to først toppa en rescue, og deretter en lobwedge var denne psyken ikke mye verdt. Lå 7 over etter 5 hull, satte så 6 kjappe par og så sa kroppen stopp.

Det ble min første missa cut, og det er pinlig med tanke på hvor høyt den gikk. Men jeg fikk inspirasjon til å begynne å trene igjen, for når det blir AmaTour på Miklagard skal jeg forbedre snittscoren min på hull 10 fra i fjor... :)

Takk for tilbakemelding

over 19 år siden

Takk for tilbakemelding

Interessant å høre fra noen av de som var der. Takk!

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Toughloose: hvis du forbedrer den snittscoren skal jeg spandere en XO cognac på deg ;) Spille Nøtterøy og?

Yngve

over 19 år siden

Yngve

Tøfflus:

hadde det ikke vært for at jeg vet at du er lavhandicapper, så skulle en nesten tro det var meg som skrev.....

toppa rescuen og så wedgen..... skjør psyke....... dårlig nærspill...

:D

lykke til på hull 10. Spør Gunder hvem som vant stratos der i fjor!

Toughloose

over 19 år siden

Toughloose

Meldt meg på på Nøtterøy i dag. Håper jeg får bli med, for nå skal det jaggu meg trenes i forkant. Håper at jeg er ferdig med alt som heter halsbetennelse og dritt for i år.

Problemet er at wedge-trening på matter ikke gir veldig riktig tilbakemelding. Noen som vet om steder der man kan chippe/pitche fra gress?

Snittscoren blir nok vanskelig å forbedre, spesielt med tanke på at hull 10 nå er gamle hull 1. To HiO på det hullet kan bli i tøffeste laget selv for tøffe Toughloose ;) Du skal spille Nøttis Gunder?

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Tøffe Toughloose: Oh yes Nøttis står for tur å bli spilt under par.. hø hø. Vi får håpe Tøfflusen får være med også. En person med et sådant snitt burde jo få wildcard etter min mening.

Smilende Sam

over 19 år siden

Smilende Sam

Godt å lese at folk tar ansvaret for eget spill.... dummeste som finnes er de som skylder på vind, vann, gress og sand......eller utendørs golfbaner som det også heter....

Egentlig ikke gjerrig, men..

over 19 år siden

Egentlig ikke gjerrig, men..

Fint at noen spiller Nøtterøy.
Det gjør ikke jeg.
Med de grådige prisene har jeg rett og slett ikke råd.
Koster jo dobbelt så mye som andre ama-tour.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her