Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

TT Dynamic gold SL

skaftvalg

over 19 år siden

skaftvalg

Har alltid brukt TT dynmaic gold helt til jeg fikk forlengede køller, dvs 0,75 tommer, fikk så TX tour skafet, noen som var helt forferdelig. vet ikke om det lages lenger engang. SDe brakk alle sammen i tur og orden (helt sant)
Skal i år spille med Callaway x-18 forlenget 0,75 tommer.
Har blitt anbefal TT dynamic gold SL denne gangen mest fordi de veier litt mindre og jeg skal som nevnt forlenge køllene en smule.
Noen som har erfaring med dette skafet, tåler det mer en TX skaftene?

Pingla

over 19 år siden

Pingla

TT DG SL får mye bra kritikk. Følelsen skal være som DG, men lettere. Har tenkt å test disse selv. Har også tenkt å teste grafitt. Hver gang jeg prøver en kølle med grafittskaft blir jeg overasket over hvor lett det er å slå gode slag.

veggiss

over 19 år siden

veggiss

har dg sl i jerna mine, kjempefornøyd!! har tx tour i wedgene, de ryker i år, bytter vel til rifle spinners tenker jeg.

.

over 19 år siden

.

hei, noen som vet om det er stor forskjell på tt gold lite og tt superlite (SL)?

eller hva forskjellen er?

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

www.truetemper.com
Her finner du all info på Dynamic Gold.
DG SL har samme ballflukt som DG. DG gold lite er litt tyngre og sender ballen litt høyere.
Er også kjempefornøyd med mine DG SL skaft.

?

over 19 år siden

?

er det ikke normalt at et litt tyngre skaft sender ballen litt lavere?

Snoop

over 19 år siden

Snoop

Nei, det er bend point som avgjør ballflukten.
Lavt bend point = høy ballflukt
Høyt bend point = lav ballflukt

(Det er dessuten her snakk om kun 3 grams vektforskjell melleom L og SL)

hm

over 19 år siden

hm

tåler SL skaftet mer en TX skaftene som er/var en katastrofe?

dvs kan de behandles på samme måte som tt dynamic gold?

Pingla

over 19 år siden

Pingla

Hvordan er flexen i DG SL i forhold til vanlig Dynamic Gold?
Jeg vet at TT skriver at flexen er lik, men Dynacafts tall viser at R300 SL er en del mykere en vanlig R300. Noen som har erfaringer?

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

DG SL er ganske like DG å slå med, men siden de er lettere så kan de føles mykere fordi man plutselig svinger litt fortere. Jeg slet litt med at jeg faktisk svingte for fort med de da jeg skiftet fra DG (stiff) til DG SL (regulær) skaft. Det er jo en stor overgang, både lette og mykere. Etter at jeg satte ned tempoet så ble det veldig bra.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her