Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

på tide med en hyggelig tråd

yngve

over 19 år siden

yngve

jaja, det er ikke lett å holde en tråd positiv i over 3 minutter, men jeg skal prøve å starte en.

Jeg trenger nemlig hjelp til en liten ting.

jeg er så utrolig dårlig til å putte. Nei, jeg tuller ikke. jeg er faktisk utrooooooooooooooolig dårlig til å putte.
jeg har ingen grunnteknikk, så det er like mye flaks som det er teknikk de dagene hvor jeg putter bra.

problemet mitt, er at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne......

jeg står på treningsgreenen, og slår baller i hytt og pine, og med forskjellige avstander hver gang.

jeg ønsker meg innspill på følgende.

1. gode grunnteknikker.
2. gode øvingsteknikker.

trenger ikke tenke på putteren selv, for jeg har en god putter som er tilpasset meg.

kom igjen nå...... ydmyke råd tas i mot med takk.... O)

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Neimen Yngve... Du er da ikke dårlig til å putte..? :-)

(Det var ihvertfall ydmykt og positivt)

yngve

over 19 år siden

yngve

jo, jeg er det. og siden jeg skal slå deg i år, så må jeg stramme inn på dette området.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Vel, ikke for å være frekk, men det er kanskje andre områder du kan stramme inn på som er mer relevante...

...

...

Som for eksempel drivingen :-)

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Uffameg. Skjerpings! Yngve, jeg kjøpte i fjor en bok som het "10 minutter hver dag for bedre putting" ellernoeliknende av Dave Pelz. Den vil jeg i utgangspunktet IKKE anbefale fordi den var så omfattende og krevde så mye at jeg ble lett depressiv i en kort periode.

Denne boken kan jeg godt sendt til deg GRATIS :-)

704

over 19 år siden

704

Kan anbefale Tom Watson med en bok som heter "Getting up and down" (ganske gammel, men hvis det funket på 80-tallet for han, så funker det stort sett fortsatt). Her får du tips til pitching, chiping og putting. Denne er på laaaaaaaaaangt nær så omfattende og detaljert som Dave Pelz sine bøker, men jeg syns den gir mange gode treningstips. Enkel å lese med bra illustrasjoner. Kan sikkert kjøpes for 10-12 dollar på en eller annen nettbutikk.

tiggern

over 19 år siden

tiggern

tegn en sikte strek på ballen (gjerne hele veien rundt). Prøv å slå ballen slik at streken ikke sjangler avgårde, men slik at du ser at ballen ruller rett og at du ser streken jevn og fin(du forstår hva jeg mener hvis du prøver.) På den måten får du feedback på om du klarer å holde putteren square i treff øyeblikket.
Når du klarer dette 8 av 10 ganger har du fått et godt putting stroke.
Når du så putter får du feedback på om du hadde et fint stroke, hadde du det , men misset hullet, ja da er det siktingen som må justeres. På denne måten kan du prøve forskjellige teknikker og se hva som passer deg best. Det er viktig at siktestreken er helt rett og at du er nøyaktig når du plasserer ballen. Tegn siktestreken med en tusj og la den gå over minst halve ballen, hvis ikke klarer du ikke å se hvordan ballen ruller. Selv bruker jeg et eggeglass for å tegne streken, men det finnes selvfølgelig utstyr som er ment for dette. Streken bør være midt på ballen.

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Yngve, har du fått spilt noe golf ennå?

sukk

over 19 år siden

sukk

Yngve, bare innse at det ikke går å lage gull av gråstein. Putter du som ei kjerring og selv har innstillingen i ditt kulerunde hode så blir det aldri bedre. Kanskje det er magen som gjør at tyngdepunktet blir feil.

yngve

over 19 år siden

yngve

akk ja, så lenge varte den tråden.

merkelig at man må skrive noe surt og kranglete for at folk skal engasjere seg.

velvel, det var verdt en test uansett....

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Æsjameg Yngve. Jeg lover deg at jeg er temmelig engasjert:-) Men du må jo først forklare litt. Er det lengden eller retningen du mener er hovedproblemet?

yngve

over 19 år siden

yngve

vel, problemet er rett og slett det helt grunnleggende.
jeg har ingen god posisjon, godt grep, god pendel.

så retning og lengde går veldig fint når jeg har en god dag, men jeg priser jo en viss kar hver gang jeg putter bra... hehehe....

jeg må antakelig til grunnskolen for putting for å komme i gang her.

jeg har gått runder hvor jeg har puttet under 30 putter faktisk(29 er rekorden min på Asker) men det er den generelle kontrollen jeg savner.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her