Børje Pedersen
Har lyst til å komme med noen erfaringer jeg har gjort i forretningen min vedr. damer og golfutstyr.
Mange av damene begynte på kurs noen år etter mannen, ofte på grunn av barsel, og da har mannen ett godt forsprang, også utstyrsmessig. Nå øyner mannen en mulighet til å få tatt i bruk noe av utstyret i boden, får kappet skaftene og lager enda stivere køller. Nå skal hu mor spille golf. Mor får beskjed om at dette utstyret holder til hun blir bedre, aller helst hvitt kort. Han vet jo best, så mor trasker i vei. Hvor lenge hun orker dette er det bare tålmodigheten som bestemmer, golf blir det i alle fall ikke.
Dette virker som om det er satt på spissen, men jeg har faktisk hatt denne type kunder inne. Tenk på hvor mye bortkastede runder som er gått før hun fikk utstyr som passet til henne. Uavhengig av om det ble OEM eller tilpasset.
Jeg er enig med Hr. Fryd i at damene, og gutta, trenger veiledning når det anskaffes utstyr første gang. Det er også viktig at de/vi får følelsen av å få være med på prosessen, da det er veldig viktig at en liker utstyret en skal ha i flere år framover.
En tanke til slutt: Hvorfor mener så mange at dama greier seg med ett halvsett, mens en selv trenger helsett +++?