Marius Gebhardt
Har du slått en ball rett ut i vannet, skogen, eller noe annet som gjør det jævelig forbanna på deg selv, vær klar over en ting.
Man ønsker å huske de gode slagende og glemme de dårlige, nå er det slik at sterke opplevelser lagres best i hjernen, det er derfor ikke så lurt å slå kølla i bakken å rope det ene og det andre, dette medfører at det dårlige slaget husker du bedre en dine gode slag.
Når du først har blitt sur og gretten, hvordan kan du da bli kvitt dette?
Het er det noen meget gode og effektive teknikker som jeg har prøvd på meg selv og andre.
Smil, etter du har slått ut i skogen, tving deg til å smil, det kan være vanskelig, men prøv, klarer du ikke tar du blyanten din og putter i munnen slik at munnvikende dine blir presset til å smile, dette er faktisk meget effektivt.
Prøv å plystre litt eller syng, har du noen gang sett en som er sur og gretten som synger eller plystrer? Det går ikke, enten er du sur, eller så plystrer du og er glad. Tvinger du deg selv til å gjøre dette vil ditt humør garantert bli bedre, dersom du går sammen med noen andre kan dette faktisk være meget morsomt for den som prøver og de som ser på, bare prøv skal du se.
Er spillet ditt ikke like bra som det burde være ute på banen, ingen av slagende går der de pleier?
Tenk på den gangen du spilte din beste golf noen gang, dette vil få deg i rett modus for å spille bedre, mens du går bort til ballen fra f. eks tee, drit i alt annet å drøm deg bort i di beste drømmerunde.
Dette prøvde jeg på … …………. da han spilte turnering, han var i den dårlige sonen, var litt sur og missfornøyt med seg selv, noen uker tidligere vant han Ama-Tour, jeg ba han da fortelle meg litt om siste runden som han spilte vanvittig bra da han vant. Jeg fortalt han ikke hvorfor jeg spurte, men han fortalte, og ganske straks begynte han å spille mye bedre. De nye tankende om den gode runden presset ut de gamle dårlige tankende slik at han ble satt i et helt annet humør og modus.