Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfrunde på mandag

golfhungrig

over 19 år siden

golfhungrig

Hei.
Jeg skal spille en runde på mandag, og tenkte i den forbindelse å høre med noen på dette forumet hvor dere ville anbefale å spille. Jeg ser at for eksempel Skjeberg, Onsøy og Moss og Evje åpner nå, mens baner som Strønstad, Dynekilen og Mjølkerød har vært åpne en liten stund nå. Hvordan tror dere kvaliteten på de norske banene er i forhold til de svenske?

Alle tilbakemeldinger (gitt at de er seriøse) mottas med takk!

Mvh
golfhungrig

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Har spilt Mjølkerød og Dynekilen, tror nok de norske banene er fullt på høyde.

Litt avhengig av hvor du bor og om du tenkte å handle kjøtt&greier samtidig, jeg tror Onsøy er best av de norske, alternativt Evje.

Til Foore

over 19 år siden

Til Foore

Hei
Tusen takk forrask og konkret tilbakemelding! Hvilken av de to svenske banene vil du anbefale? Hva med Evje kontra Onsøy?

mvh
golfhungrig

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Mjølkerød er vel hakket bedre enn Dynekilen, men det er litt lenger å kjøre da.

704

over 19 år siden

704

Jeg hørte de sa på tv i går at Evje skulle åpne 9 hull, men det står på nettsiden at alle fasilitetet åpner. Jeg ville sjekket med klubben om hele banen åpner (hvis du vil spille 18-hullsbane da, selvfølgelig).

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Evje = åpen 18 hull i morgen og jeg er der :-)

Flucky

over 19 år siden

Flucky

FORE Gunnar

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Mjølkerød rangeres foran Dynekilen generelt, og Onsøy foran Evje så tidlig i sesongen.

Takk for svar!

over 19 år siden

Takk for svar!

Dette borger til å bli en riktig så god mandag:-)
God helg!

Per Kristian

over 19 år siden

Per Kristian

Nå har ikke jeg spilt hverken Onsøy eller Evje tidlig på sesongen, men Evje er etter mine erfaringer en mye bedre bane enn Onsøy.. Mange "rare" hull på Onsøy, dessverre.

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Enig i at Evje er en bedre bane, men så tidlig tror jeg Onsøy er bedre, snøen har ligget lenger på Evje enn uti fjæra i Engelsviken.

Fakta

over 19 år siden

Fakta

Evje så ut til å være i utmerket stand når jeg kjørte forbi den i går.

Hvor er Evje ?

over 19 år siden

Hvor er Evje ?

Er ikke det i Setesdalen ???

Ja og nei!

over 19 år siden

Ja og nei!

Slik finner du Evje Golfbane

Fra Oslo:

Følg E6 forbi Mosseporten til avkjøringen som heter Moss Syd. Følg deretter skilter mot Larkollen gjennom to rundkjøringer - til venstre i den første, til høyre i den andre. Det tar deg ca fem minutter fra du tar av E6 til du står på banen. Etter den andre rundkjøringen følger du riksvei 119 i ca 3 kilometer, og du vil se banen med det blotte øyet på høyre side av veien.

Fra Sarpsborg:

Følg E6 inn til avkjøring Moss Syd på høyre side kjør brua over E6 og følg samme prosedyre som over

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Evje er også i Setesdalen ja. Setesdal golfklubb (6 hulls bane) befinner seg der.

Her er det vel Evje ved Rygge nær Moss det er snakk om.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her