Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Cleese is back!

cleese

over 19 år siden

cleese

Så lenge klarte jeg altså å holde meg borte fra dette eminente diskusjonsforum. Sneen er i ferd med å forsvinne og skiløypene blir borte med den. Frem dukker freeways, roughs, tees og greens.
Køller taes frem fra kjeller og loft og bort stues skiene. Jeg vet ikke om jeg er glad eller trist.
Heldigvis har vi fortsatt steder som roper: Universalklister og nydelig føre.
Til alle de av dere som skal gå Skarven til helgen: GOD TUR, vi sees. Og så et forslag: Ta en tur på Flya i Juni, legg køllene vekk en stakkels helg og nyt naturen på sitt vakreste.
Når dette er gjort kan Golf-sesongen åpnes for alvor, men til da:
En periode med kombinasjon sne og grønne baner....da er Cleese lykkelig.

hmmm

over 19 år siden

hmmm

Hvem er Cleese?

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Welcome back Cleese!

John

over 19 år siden

John

Cleese. Du lovte

f bulsara

over 19 år siden

f bulsara

fint at du er tilbake igjen, en positiv kar som deg, blir savnet.

Cleese

over 19 år siden

Cleese

....men det var dette med å holde det man lovet da.
Hva skal jeg ta opp denne gangen mon tro? Skal jeg fortsette diskusjonen rundt grønt kort eller skal jeg finne på noe annet?
Kanskje jeg skal skrive om egoisme. Egoisme som vi ser i smafunnet, i hverdagen og dessverre også på golfbanen og dens nærmeste omgivelser.
Kanskje vi kan ta en liten runde rundt det å være seg selv nok.
Vi har helt sikkert opplevd han/henne som uten anke på andre feier frem bare for å få det slik de vil. Vi har sett dem parkere på handicap-plasser for å slippe å gå 10 m. Vi har sett dem brøyte seg gjennom køer bare for å komme 1 min før. Vi har sett dem kreve sin rett til å gå gjennom en flight bare fordi de foran ikke er helt like flinke. Og vi har sett dem la stå og vente fordi de selv ikke vil bli forbigått.
En gang på 70-tallet dukket boken "Elsk deg selv" opp, og med den døde mennskenes evne til å tenke på andre, med mindre det er til vårt eget beste. Det paradoksale er at selv en innsamling i dag skal måles i hvor flinke vi er i denne denne kommunen i forhold til en annen. Målet er altså ikke å hjelpe, men å være best. Vi skal alltid være best og vi skal vite mest og vi skal dyrke egoismen.
Hvorfor er det blitt slik? Jeg tror ikke Golf er en årsak til at det blir slik, men vi kan kanskje tenke litt mer på det når vi står ved det 15 hullet og ser på henne som sliter med å komme ut av bunkeren og bruker litt lenger tid enn oss. Hun er kanskje helt fersk og har gått 14 hull med en haug pesere i ryggen. Kanskje vi heller skal gå bort til henne og hjelpe henne, komme med tips, oppmuntre henne. Ja, så blir du kanskje ferdig med din runde 10 minutter senere enn du hadde tenkt. Kanskje du må bruke litt kortere tid på vinglasset du må ha før fruen har satt middagen på bordet. Kanskje du til og med mister 10 minutter av fotballkampen du hadde planlagt å se på TV. Men hva har du fått? Det vet du best selv og vurderingen om det er verdt det mp du ta selv. Men det er kanhende et lite sted å begynne.
Ha en strålende helg!

wahwah

over 19 år siden

wahwah

nå begynte jeg å tenke på my name is earl og karma.. :)

den episoden der han "hjelper" en golfspiller til å få hole in one en gang i uka for å få gratis drikke i klubbhuset er genial :) Mannen gjør det selvfølgelig slutt med dama, mister jobben og forsøker å bli proff til ingen nytte :)

Jørgen

over 19 år siden

Jørgen

Det er for fint vær ute til at jeg gidde å hisse meg opp over dette.

God helg!

Cleese

over 19 år siden

Cleese

Nyt været Jørgen. Det var ikke meningen å få deg til å hisse deg opp. Bare til litt refleksjoner før helgen setter inn for alvor.
Og til deg wahwah, jeg er ikke sikker på om den typen hjelp du nevner er helt den typen jeg tenkte på.
Men ha en deilig helg allikevel

Are

over 19 år siden

Are

Jeg syntes det var et pent innlegg Cleese. Det skulle vært flere som deg.

Claes

over 19 år siden

Claes

Pøh!

Cleese

over 19 år siden

Cleese

Føler du deg truffet Claes? Da har jeg kanskje oppnådd noe.
Are, det er mange som meg. Du er tydeligvis en du og.

Claes

over 19 år siden

Claes

Hva snakker du om Cleese? Jeg gadd ikke lese hva du skrev engang. Fikk bare lyst til å se et visdomsord på skjermen min.

Men ha en fin helg :-)

wahwah

over 19 år siden

wahwah

Nei, jeg vet.. for de som ikke har sett MNIE så har han gjort mye galt i livet sitt, han ligger på sykehuset etter å ha blitt påkjørt og mistet et flax lodd der han vant 100k dollar. Der hører han Conan O Brian snakke om Karma.. Han lager seg en liste over alt det dårlige han har gjort og bestemmer seg for å rette opp i det..

SÅ moralen er, do good things and good things happens to you.. eller noe i den dur.. :D

f bulsara

over 19 år siden

f bulsara

hei Cleese! jeg har også lest "elsk deg selv 1, 2 og elsk ditt barn av samme forfatter.

det er mange år siden, så jeg husker ikke innholdet helt, men jeg tror at man må elske seg selv, for å også elske andre betingelsesløst.

å hjelpe andre, gagner både den som spør om hjelp, og hjelperen, enten det er golf eller andre situasjoner.

om jeg misforstod deg, ber jeg om svar, da jeg oppfattet deg kun som positiv i grønt kort debatten.

er nybegynner og har fått hjelp av andre erfarne spillere, så ihvertfall noen er villige til å svare, og jeg kan ikke se ar de taper på det.

håper det er meg som ikke har fått med meg budskapet ditt :-)

Are

over 19 år siden

Are

Cleese: jeg så en sånn en i køa på e18 her om dagen. Han hadde kjøpt seg nye Audi Q7 og kjørte som en idiot. Vingla fra felt til felt for å karre seg foran de andre. Han parkerte 40 sekunder før meg i byen, og han passerte meg ved Lysaker. Men dyr bil, DET hadde han.

Cleese

over 19 år siden

Cleese

f bulsara, du har på ingen måte misforstått meg, men det er dessverre mange av de som leste både Elsk deg selv og andre selvrealiseringsbøker som har misforstått. De har nemlig misforstått budskapet som du tydeligvis har fått med deg. Dette med å elske seg selv for å kunne elske andre. Mange har glemt, eller ikke forstått, det siste leddet.
Og ja, det er klart det er mange som hjelper, både på banen og andre steder. Mitt ankepunkt er at det dessverre er for mange som ikke bryr seg.
Are: Tenk deg hvilken enorm glede han har hatt av de 40 sekundene. Ikke minst når han stuper av hjerteinnfarkt 20 år for tidlig.

jonNY jonNY

over 19 år siden

jonNY jonNY

jeg foreslår at det opprettes et eget forum til dere som vil frelse verden.
Bulsara&Cleese, The saviour forum.........

det er så merkelig å lese at dere skriver såkalte "positive" ting og fremstår som seriøse. faktisk så merkelig at det er vanskelig å ta det seriøst. mesteparten av det som har kommet fra deres kanter tidligere, har vært pissprat iblandet syre mot andre deltakere. spesiellt da bulsara som har truet med-debattanter med fysisk vold o.l.

hyggelig dersom dette kan være deres nye språk, men som sagt, vi som har vært med her en stund husker godt hva som har blitt sagt tidligere. start gjerne opp deres egen sekt, men hold oss andre utenfor.

f bulsara

over 19 år siden

f bulsara

til jonNY JONny.

jeg har vært på båttur et døgn, og derfor ikke sett det siste inlegget ditt før nå.

det er virkelig motbydeligt å lese at jeg skulle ha truet med-debattanter med fysisk vold.

nå gjør du det best i oppgi ditt fulle navn - og navn/nic til dem jeg skulle ha truet med vold.

du får ett døgn på deg til å forklare å oppgi navn, om du overser dette, vil jeg anmelde forholdet, ikke så mye for at du skal bli straffet, men for min egen verdighet - og at jeg nekter å bli forfulgt av noe jeg oppfatter som en psykopat, uten å foreta meg noe.

du må også vite at f bulsara kan brukes av hvem som helst, selv om jeg ikke har merket at noen andre har brukt det nic - et. (jeg sitter for det meste ikke med pc-en heller - jeg gjør det for å lære av dem som kan mer en meg, om det er de fleste) jeg printer ut denne debatten, og skriver anmeldele som blit sendt mandag om du ikke ordner opp, så får du heller se på det som psykisk vold :-P

ser fram til din redgjøring, så vi kan slippe anmeldelser, men om du er den jeg antar, er jeg redd ikke fornuften strekker til.

f bulsara

over 19 år siden

f bulsara

j..NY...NY

løp og kjøp, en dracobåt, som du kan suse i vei med i 30-40 knop uten å plage andre.

frisk iskald luft i lungene, klarner velsignet godt hjernen, så det blir lettere å tenke på annet en å forfølge folk i månedsvis.

det blir mer og mer sikkert at du tilhører en dyfunksjonell familie, XY

cleese

over 19 år siden

cleese

Uff og uff. Nå blir jeg lei meg
Jonny jonny, dine sure gulp forteller med all uønskelig tydelighet at jeg har truffet et sårt punkt, og at du tydeligvis føler deg truffet. Men slike innlegg, og forsåvidt slike svar f bulsara hører ingen sted hjemme.
Det var ikke slik jeg håpet det skulle bli.
Er alle golfere så hårsåre? Vi må forsøke å tolerere mer.

f bulsara

over 19 år siden

f bulsara

vel, vel Inge.

nå er det slik at jeg vet mye om dysfunksjonelle familier, og kjenner mange av familiemedlemmene på godt og vondt.

om hodet mitt ikke er rett skrudd på, kan så være, men om jeg gidder å bry meg med NY NY, noe jeg ikke tror, svekker det ikke mine uttalelser, min sak en plass.

som jeg sa, var det ikke for at personen skulle straffes, men slutte å henge seg på meg som en kjempeklegg. å ha ham i karkoteket er ikke så helt av veien, da blir det neppe flere runder i eller utenfor ringen.

jeg liker bulsara, og vil beholde ham, så kan du jo bare hoppe over å lese. grei deal :-P

rotteracet

over 19 år siden

rotteracet

Whyyyyy is Clees back?

Moderator

over 19 år siden

Moderator

Flere innlegg er fjernet. For å opprettholde et mer seriøst forum vil vi i fremtiden være strengere med å fjerne innlegg som ikke er relatert til golf.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her